Antradienį Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazėje Šiauliuose nusileido naujasis Lietuvos kariuomenės sraigtasparnis „Eurocopter“ AS365N3+ „Dauphin“, pranešė Krašto apsaugos ministerija.
Šis pagal sutartį bendrai su Aplinkos ministerija už Europos Sąjungos lėšas pirktas paieškos ir gelbėjimo darbams skirtas sraigtasparnis yra pirmasis iš trijų naujų Lietuvos kariuomenės įsigyjamų orlaivių.
Planuojama, kad antrąjį ir trečiąjį sraigtasparnį bendrovė „Eurocopter“ perduos Lietuvos kariuomenei iki šių metų pabaigos.
„Atsisakome resursus baigiančių Rusijoje gamintų sraigtasparnių ir tęsiame kariuomenės aprūpinimą vakarietiška technika. Mums svarbu, kad pilotai skraidytų moderniais, naujais ir funkcionalesniais orlaiviais,“ – pranešime teigia krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.
Pagal bendradarbiavimo su Aplinkos ministerija sutartį, pirmuosius penkerius šio sraigtasparnio eksploatacijos metus Lietuvos kariuomenė yra įsipareigojusi kasmet skirti ne mažiau kaip 75 skrydžio valandas aplinkos stebėjimui ir kontrolei.
Sraigtasparniu bus atliekamos aplinkos monitoringo ir kontrolės iš oro užduotys, vykdomi paieškos ir gelbėjimo darbai: jūroje dingusių žmonių paieška, gaisrų gesinimas, ligonių ar transplantuojamų organų perskraidinimas, teikiama pagalba valstybės ir savivaldybių institucijoms ekstremalių situacijų atvejais.
Sutartį dėl trijų sraigtasparnių įsigijimo Lietuvos kariuomenė su bendrove „Eurocopter“ pasirašė 2013 metų spalį. Bendra sraigtasparnių projekto vertė – apie 52 mln. eurų. Į šią kainą yra įskaičiuotas trijų sraigtasparnių įsigijimas, visa reikalinga įranga, pilotų ir šiuos sraigtasparnius aptarnaujančio personalo mokymas, taip pat trejų metų garantinis aptarnavimas.
Naujasis sraigtasparnis galės vykdyti paieškos ir gelbėjimo operacijas, nutolusias apie 200 kilometrų nuo budėjimo posto. Jis galės skristi ir nepalankiu oru – esant vėjui, žemai ar aukštai temperatūrai, krituliams.
Sraigtasparnis aprūpintas kelių tipų radijo stotimis komunikacijai su antžeminėmis, jūrų ir oro priemonėmis, taip pat koordinavimo centrais. Sraigtasparnis turi radarą, veikiantį paieškos ir orų stebėjimo režimais, infraraudonųjų spindulių radarą (termovizorių), paieškos žibintą ir kitas gelbėjimo funkcijoms atlikti būtinas priemones. Sraigtasparnio įranga leidžia užprogramuoti skrydžio maršrutą, mažiau apkraunant įgulą ir suteikiant galimybę labiau koncentruotis į rajono apiešką. Orlaivis taip pat geba autopiloto režimu kyboti vienoje vietoje, mažiau reaguoti į vėjo gūsius.
Naujieji sraigtasparniai „Dauphin“ pakeis šiuo metu paieškos ir gelbėjimo funkcijai naudojamus Rusijos gamybos Mi-8 tipo sraigtasparnius, kurių skraidymo resursai baigiasi artimiausiais metais.
Naujausi komentarai