– Ar didelė problema dėl vietų darželiuose ne tik Vilniuje, bet ir kituose didmiesčiuose?
– Kai tėvams reikia pasirinkti darželį, kyla didelis nerimas. Jeigu negaunama vietos norimame ar šalia namų esančiame darželyje, kiekvienas gali pasakyti, kad susidūrė su problema. Na, o jeigu kalbėtume apskritai, kiek ikimokyklinio amžiaus vaikų yra ugdomi šiuo metu darželiuose, tai galima pasidžiaugti, kad šis skaičius didėja. Tėvai vis labiau patiki ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymą švietimo įstaigoms. Jau turime daugiau kaip 90 proc. tiek keturmečių, tiek trimečių, kurie dalyvauja ikimokyklinio ugdymo įstaigose. Dvimečių yra šiek tiek mažiau – apie 80 proc. Akivaizdu, kad dar yra dalis šeimų, kurios apsisprendžia vaikučius iki trejų metų ugdyti namuose, nes turi tokią galimybę.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip reikėtų rinktis darželį, į ką svarbu atkreipti dėmesį, kuo pasikliauti: ar tėvų nuomone, ar forumuose pasiklausinėti?
– Kiekviena ikimokyklinio ugdymo įstaiga turi parengusi savo ikimokyklinio ugdymo programą. Tai jos daro pagal ministro nustatytus kriterijus. Ir apie tai, kokia yra ugdymo programa, vaiko dienotvarkė, kokios planuojamos veiklos, tikrai galima rasti ikimokyklinio ugdymo įstaigų svetainėse. Tad reikėtų pasidomėti. Kadangi gyvename socialinės medijos pasaulyje, tai, be abejo, galima pasiklausti ir tą darželį lankančių vaikų tėvų nuomonės. Tik vertėtų nepamiršti, kad jie gali pateikti tik savo asmeninę, subjektyvią nuomonę. Patarčiau pasikalbėti ir su darželio vadovu, nepasikliauti vien tėvelių nuomone. Sprendimą reikėtų priimti įvertinus, ar darželis patogioje tėvams vietoje – šalia namų, taip pat – kitus aspektus.
Ikimokyklinis ugdymas yra decentralizuotas ir paliekama laisvė kurti ugdymo turinį, papildyti savitais elementais ir taip geriausiai atliepti tėvelių poreikius.
– Ar verta įsiprašyti į darželį pabūti bent trumpai ir savo akimis pamatyti, kaip kas vyksta, pabendrauti galbūt su pačiomis auklėtojomis?
– Verta pasiskambinti darželio administracijai ir pasidomėti tokia galimybe. Kai kurie darželiai organizuoja atvirąsias veiklas, atvirąsias dienas. Tokia pažintis labai prasminga vaikams. Jie jaučiasi ramesni, lengviau adaptuojasi, jei iš anksto tėveliai apie tai kalba, ruošia, pasakoja, apie pasikeisiančią dienotvarkę, naujas veiklas. Ir patys tėveliai mažiau patirs streso, kai reikės vaiką vieną palikti darželyje.
– Minėjote, kad kiekvienas darželis turi savo ugdymo programą. Vadinasi, jos gali skirtis?
– Ikimokykliniame ugdyme turime nacionaliniu lygmeniu patvirtintus ikimokyklinio ugdymo kriterijus, bendrąsias rekomendacijas, ką turi išpildyti kiekvienas darželis. Tačiau ikimokyklinis ugdymas yra decentralizuotas ir paliekama laisvė kurti ugdymo turinį, papildyti savitais elementais ir taip geriausiai atliepti tėvelių poreikius. Kai kurios įstaigos, išnaudodamos savo infrastruktūrą, papildo ugdymą tam tikromis fizinėmis veiklomis. Kai kurios pasirenka sveikos mitybos tam tikrą idėją arba meninį ugdymą (dailės ir pan.). Turi pedagogus, kurie specializuojasi tose srityse. Darželiuose turime ir netradicinio ugdymo pedagogikas.
Naujausi komentarai