Tai, kad esame globalios visuomenės dalis, galime patirti pirkdami kasdienio vartojimo prekes, naudodamiesi informacinėmis technologijomis ar dalyvaudami kultūros renginiuose. Bet ar kiekvienas susimąstome, kad net mūsų vartojimo įpročiai daro įtaką globaliems procesams, pavyzdžiui, rinkdamiesi nuosavą automobilį, o ne viešąjį transportą vykti į darbą, didiname atmosferos taršą ir taip prisidedame prie ledynų tirpimo. Ar žinome, kad rinkdamiesi sąžiningos prekybos prekes kartu remiame teisingas darbo sąlygas besivystančiose šalyse? Ar suprantame, kur esame pasaulinių problemų kontekste, ką darome ir ką dar galime padaryti, kad palengvintume rytdieną badaujantiems ar sergantiems vaikams, padėtume jų tėvams kurti orią ateitį, sumažintume klimato kaitos poveikį, įveiktume kitas problemas, o kartu ir sau kurtume saugesnį gyvenimą ir galimybes saugiai keliauti, studijuoti, prekiauti, investuoti, kurti.
Šias tarpusavio sąsajas ir jų įtaką kiekvieno žmogaus gyvenimui padeda suvokti globalusis švietimas, kuris suteikia žinių apie globalius procesus ir yra svarbus ugdant jaunų žmonių pilietiškumą, kritinį mąstymą, gebėjimą analizuoti pasaulyje vykstančias tendencijas, socialiai ir atsakingai dalyvauti visuomeniniame gyvenime sprendžiant aktualias šiandienos pasaulio problemas – migracijos krizės, klimato kaitos, skurdo mažinimo, visuomenių radikalėjimo, terorizmo.
Apie tai, kas yra globalusis švietimas ir kaip jis įgyvendinamas Lietuvoje, pasakoja švietimo ir mokslo viceministrė Natalja Fatkulina.
Naujausi komentarai