Bendrovės „Bitė Lietuva“ atstovas Antanas Bubnelis BNS patikslino, kad nuo apgaulingų skambučių nukentėjo keli tūkstančiai jų klientų, tačiau dėl to papildomų išlaidų jie nepatirs.
„Yra keli tūkstančiai klientų, kurie atskambino tuo numeriu. Skambučio tuo numeriu kaina yra maždaug 1,5 euro. Jeigu klientas atskambino vieną kartą, tai ta kaina tokia ir yra. Jeigu klientas atskambino keletą kartų, tai ta kaina gali būti kitokia“, – BNS teigė „Bitės“ atstovas.
A. Bubnelis visiems nuo sukčių nukentėjusiems klientams siūlė kreiptis į „Bitę“ dėl nuostolių atlyginimo. Jis teigė, kad su klientais bus ieškoma kompromisų.
„Su klientais dirbsime tiesiogiai, nes tų klientų situacijos gali būti skirtingos. Dirbdami su klientais mes generuosime sprendimą, kad klientai būtų patenkinti ir viskas būtų teisinga“, – aiškino A. Bubnelis.
Vėliau jis patikslino, kad į abonentų, kurie perskambino sukčiams, mėnesio sąskaitą nebus įtrauktos minėtos išlaidos.
Pasak „Telia“ ir „Tele2“ atstovų, jų klientai nuostolių nepatyrė.
Radę praleistą skambutį žmonės dažnai juo perskambina, būtent šiuo įpročiu ir siekia pasinaudoti sukčiai.
Pasak „Telia“ tarptautinio verslo vadovo Dariaus Meizeraičio, įtartini skambučiai iš Mozambiko pastebėti dar penktadienio rytą, todėl šie numeriai iškart užblokuoti, kad vartotojai negalėtų jiems perskambinti.
„Net jei mūsų klientai bandė jiems atskambinti, to padaryti jiems nepavyko, ir jokie pinigai nuo jų sąskaitų nebuvo nuskaičiuoti. Ši ataka savaitgalį vyko ne tik Lietuvoje, bet ir Airijoje“, – sakė „Telia“ tarptautinio verslo vadovas.
Pasak „Tele2“ atstovo Andriaus Baranausko, skambučiai į Mozambiką ir kai kurias kitas Afrikos valstybes yra blokuojami, todėl vartotojai nuostolių nepatyrė ir nepatirs.
„Mes blokuojame eilę šalių, nes tokia sukčiavimo schema nėra nauja pasaulyje. Tai reiškia, kad iš tų šalių į mūsų tinklą paskambinti galima, tačiau jeigu rastumėte praleistą skambutį iš Mozambiko ir bandytumėt atskambinti, išgirstumėte, kad paslauga neteikiama“, – BNS teigė A. Baranauskas.
Pasak „Tele2“, tokių valstybių, į kurias skambučiai jų tinklo vartotojams yra blokuojami, yra „dvejetas ar trejetas dešimčių“.
„Telia“ atstovų teigimu, tokia schema gana populiari, pasaulyje ji žinoma Wangiri pavadinimu. Šis žodis japonų kalboje reiškia „vienas signalas“ ir jis realiai taip ir veikia – sukčiai organizuoja robotizuotus skambučius atsitiktiniais numeriais ir, sulaukę šaukimo, po vieno signalo atjungia skambinimą.
Radę praleistą skambutį žmonės dažnai juo perskambina, būtent šiuo įpročiu ir siekia pasinaudoti sukčiai, kurie už kiekvieną perskambinimą gauna tam tikrą sumą. Paprastai ji skaičiuojama centais.
Nors žmonių nuostoliai šiuo atveju nebūtų labai dideli, sukčiai siekia užsidirbti vykdydami masines „švyturėlių“ atakas: įdarbinę specialias programas, jie per valandą sugeba įvykdyti dešimtis tūkstančių skambučių atsitiktiniais numeriais. Taigi, jei nors keli procentai žmonių jiems atskambina, sukčių pajamos gali siekti kelis ar keliolika tūkstančių eurų.
Siekdama apsaugoti žmones nuo neplanuotų išlaidų, „Telia“ taip pat blokuoja išeinančius skambučius į sukčių telefonus, tačiau įeinantys skambučiai nėra blokuojami. Už atsilieptus skambučius, nesvarbu iš kokio numerio, jokie papildomi mokesčiai Lietuvoje negali būti taikomi.
Beje, tai, kad skambučiai atliekami naudojant Mozambiko šalies telefono numerius, dar nereiškia, kad būtent iš šios šalies atakos ir vykdomos, tokius numerius sukčiai gali nusipirkti ar išsinuomoti ir kitose šalyse.
„Telia“ atstovas D. Meizeraitis sakė, kad sulaukę praleisto skambučio iš nežinomo tarptautinio numerio žmonės neturėtų skubėti jiems perskambinti – pirmiausia vertėtų pasidomėti, kokios šalies tai numeris.
Jei toje šalyje jokių draugų ar pažįstamų jie neturi, apie įtartinus skambučius geriau pranešti savo mobiliojo ryšio operatoriui.
Naujausi komentarai