Po miestą – traukiniu
Priėmus politinį sprendimą geležinkeliu nebegabenti krovinių per Klaipėdos centrą, vėl prabilta apie idėją likusį laisvą geležinkelio ruožą išnaudoti keleivių pervežimui.
Sumažėtų grūstys
„Tik rezerviniu likęs ruožas tarp „Draugystės“ ir centrinės geležinkelio stočių yra didžiulis turtas, kurį būtina panaudoti keleiviniam transportui“, – įsitikinęs traukinių panaudojimo keleiviams pervežti ne tik tarp miestų, bet ir mieste idėjos iniciatorius Klaipėdos tarybos narys Rimantas Cibauskas.
Apie tai padiskutuoti vakar susirinko „Lietuvos geležinkelių“, įvairių logistikos įmonių atstovai, skirtingų savivaldybių vadovai ir politikai.
Tikimasi, kad Klaipėdoje, kaip alternatyvų viešąją transportą paleidus keleivinius traukinius, sumažėtų automobilių grūstys, iš dalies išsispręstų jų statymo, taip pat ekologinės problemos.
Į Plungę – per pusvalandį
Keleivinį transportą Klaipėdoje galima būtų vystyti dviem žiedais. Pirmasis apimtų Klaipėdą ir arčiausiai esančius Gargždų bei Kretingos miestus. Tarp Klaipėdos ir Kretingos jau seniai kursuoja keleiviniai traukiniai. Tačiau jų grafikas nėra patogus dirbantiems žmonėms – traukiniai iš Kretingos išvažiuoja 9, o grįžta 19 valandą.
Geležinkelio atšaka į Gargždus taip pat yra, todėl paleisti šia kryptimi traukinį nebūtų sudėtinga.
Antras žiedas sujungtų toliau nuo Klaipėdos nutolusius miestus – Plungę, Telšius, kuriuos traukiniu būtų galima pasiekti per 30-40 minučių. Į šį žiedą norėtų įsijungti ir Skuodas bei Šilutė.
R.Cibauskas mano, kad tarp visų šių miestų paleidus keleivinius traukinius, vežančius greitai ir nebrangiai, susisiekimas gerokai palengvėtų, o Klaipėda galėtų tapti tikru pusę milijono gyventojų turinčio regiono kultūros, pramogų ir sporto centru.
Traukinių jau nupirko
Manoma, kad Klaipėda važiuosiantys traukiniai galėtų tapti puikia susisiekimo priemone ir patiems klaipėdiečiams. Jeigu pavyktų sukurti gerą infrastruktūrą: pastatyti laukimo peronus, nutiesti privažiavimo prie jų kelius, įrengti automobilių ir dviračių stovėjimo aikšteles, tikima, kad klaipėdiečiai mielai jais naudotųsi.
R.Cibauskas pasakojo, kad idėją būtina kuo greičiau generuoti, nes „Lietuvos geležinkeliai“ jau nusipirko keturis dyzelinius traukinius ir dvi automotrisas, bet dar tebesvarsto, kur jas panaudoti.
„Turime įrodyti, kad savo naują prekę „Lietuvos geležinkeliai“ panaudotų Klaipėdos regione ir tai duotų didžiausią efektą“, - aiškino politikas.
Naujausi komentarai