Generalinė prokuratūra pradėjo ikiteisminį tyrimą dėl skrydžių bendrovės „fyLAL“ galimai nusikalstamų veikų.
Prokurorai praneša, jog tyrimas pradedamas „išnagrinėjus iš Susisiekimo ministerijos gautą medžiagą, susijusią su „flyLAL“ veikla, bei kitų asmenų prašymus“.
Gavęs specialios darbo grupės išvadas susisiekimo ministras Eligijus Masiulis dėl „flyLAL“ akcininkų veiklos į prokuratūrą kreipėsi pirmadienį, primena nacionalinis transliuotojas.
Darbo grupės vertinimu, „flyLAL“ veikoje gali būti nusikaltimų, numatytų baudžiamajame kodekse, požymių: bendrovė „vengė mokėti už suteiktas paslaugas; dėl sunkios ekonominės padėties perleido nekilnojamąjį turtą; pasisavino išskrendančio keleivio rinkliavą; sąmoningai blogai valdydami įmonę nulėmė jos bankrotą ir padarė didelės žalos kreditoriams; išvengė turtinės prievolės ir kt.“
Šias prielaidas darbo grupė įvardijo atsižvelgdama į tyrimo metu nustatytus faktus ir padarytas išvadas.
Išvadose teigiama, kad „Susisiekimo ministerija, įvertindama tai, kad aviakompanijos privatizavimo ir privatizavimo sandorio kontrolę vykdė „Valstybės turto fondas“, iš karto po įmonės privatizavimo ne kartą atkreipė „Valstybės turto fondo“ dėmesį į tai, kad naujųjų aviakompanijos „Lietuvos avialinijos“ akcininkų veiksmai, susiję su dalies pelningų įmonės vykdytų veiklų perkėlimu į naujai sukurtas bendroves, gali turėti neigiamos įtakos įmonės finansiniams rezultatams ir jos pajėgumui atsiskaityti su kreditoriais – Tarptautiniu Vilniaus oro uostu ir „Oro navigacija“.
Darbo grupė nustatė, kad Tarptautinis Vilniaus oro uostas, gindamas savo, kaip vieno didžiausių „flyLAL“ kreditoriaus, interesus, ne kartą kreipėsi į atitinkamas institucijas, teismus ir prokuratūrą.
Išvadose taip pat teigiama, kad „turima medžiaga leidžia daryti prielaidas, jog „flyLAL“, kaip skolininkas, neinformuodamas kreditorių, sudarė sandorius, pažeidžiančius kreditorių teises“.
Teigiama, kad „skolininkas, būdamas nemokus, suteikė pirmenybę kitiems kreditoriams – naujai įsteigtoms „flyLAL Group“ įmonėms; tikėtina, kad įsteigiant naujas „flyLAL Group“ įmones taip pat buvo sumažintas skolininko mokumas, tokiu būdu padarant žalą valstybės įmonėms ir kitiems kreditoriams“.
Sausio 20 d. Susisiekimo ministerijoje sudaryta darbo grupė tyrė „flyLAL Group“ veiklą, susijusią su aviakompanijos „flyLAL – Lithuanian Airlines“ turto perleidimu minėtos įmonių grupės valdomoms ir susijusioms įmonėms.
Tyrimas apėmė laikotarpį nuo 2005 m. kovo 16 d., kai Vyriausybė pritarė „Lietuvos avialinijų“ privatizavimo viešo konkurso būdu programai.
„flyLAL“ skola keleiviams siekia beveik 4 mln. litų. „flyLAL“ sustabdė savo veiklą sausio 17 d. ir kreipėsi į Vilniaus apygardos teismą dėl bankroto bylos iškėlimo.
Naujausi komentarai