Ryšių reguliavimo tarnyba, įpareigojusi telekomunikacijų bendroves „Bitė Lietuva“ ir „Omnitel" įdiegti vietos nustatymo technologiją, automatiškai nustatančią skambučių numeriu 112 vietą be SIM kortelės, yra patenkinta rezultatais. Bendrojo pagalbos centro (BPC) vadovas teigia, kad testai buvo sėkmingi.
RRT direktorius Feliksas Dobrovolskis BNS teigė, kad operatoriai jau pateikė ataskaitas apie vietos nustatymo technologijų įrengimą, tačiau tarnyba galutinio patvirtinimo dar laukia iš BPC.
„Kol kas operatoriai pateikė ataskaitas, kad jie viską sutvarkė, tačiau mes paprašysime patvirtinimo iš Bendrojo pagalbos centro“, - BNS sakė F.Dobrovolskis.
Anot jo, patvirtinimą tikimasi gauti šiais metais, kadangi RRT bendroves „Omnitel“ ir „Bitė Lietuva“ įpareigojo vietos nustatymo paslaugą įdiegti iki šių metų pabaigos.
RRT vadovo teigimu, apie operatorių netinkamai vykdomus įsipareigojimus BPC pirmiausiai turės informuoti tarnybą, kuri savo ruožtu galės pradėti pažeidimo procedūrą.
„Šiuo atveju pati technologinių procesų kontrolė yra vykdoma arčiausiai tos vietos, kur tai vyksta. Bendrasis pagalbos centras žino, ar jie gauna tą informaciją, ar ji yra tinkamos formos, ar informacija gaunama laiku. Jeigu kažkas yra ne taip, centras privalo pranešti Ryšių reguliavimo tarnybai ir mes tada galėtume įsikišti. Jei iš Bendrojo pagalbos centro gauname pranešimą pagal nustatytą procedūrą, tokiu atveju mes užklausiame operatorių, surenkame informaciją, išanalizuojame ir priimame vienokį ar kitokį sprendimą“, - aiškino F.Dobrovolskis.
Laikinai Bendrojo pagalbos centro (BPC) viršininko pareigas einantis Tadas Maroščikas BNS teigė, kad su bendrovėmis atlikti naujų technologijų testai buvo sėkmingi.
„Praėjusią savaitę su „Omnitel“ vyko testavimai, su „Bitė Lietuva“ testai vyko anksčiau. Visi testai be SIM kortelės pavyko, mes tuos duomenis gauname į savo duomenų bazę automatiškai. Paskui galime nukreipti konkretų skambutį į tą operatoriaus vietą, kur tas skambutis yra priimamas. Čia buvo dar tarpinis testavimas, bet iš principo ta funkcija veikia“, - BNS sakė T.Maroščikas.
Anot jo, testų metu buvo bandoma vietos nustatymo paslauga be SIM kortelės, su SIM kortele bei su užsienio abonento SIM kortele.
„Omnitel“ ketvirtadienį pranešė įdiegusi vietos nustatymo technologiją. „Bitė Lietuva“ RRT reikalavimus įvykdė lapkritį.
Telekomunikacijų bendrovės neatskleidė investicijų į naujas technologijas. Tarnybų atstovai taip pat teigė neturintys informacijos apie bendrovių investicijas.
Bendrojo pagalbos telefono problemos iškilo po to, kai rugsėjį žiauriai nužudyta nepilnametė, kuri telefonu kreipėsi pagalbos į Bendrąjį pagalbos centrą, tačiau jo darbuotojams nepavyko nustatyti aukos buvimo vietos. Po to nuspręsta, kad visi mobiliojo ryšio operatoriai turi teikti vietos nustatymo paslaugas, o valstybė už šias paslaugas nebekompensuos.
RRT bendroves „Omnitel“ ir „Bitė Lietuva“ teikti vietos nustatymą įpareigojo rugsėjo pabaigoje. „Tele2“ šią paslaugą teikė jau anksčiau.
Naujausi komentarai