Valstybės valdomos bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka nebeturi gėdos. Dėl sunkmečio geležinkelių vadovybė darbuotojų algas mažina penktadaliu, o sau reikalauja pusės milijono litų premijų.
Ieško 130 mln. litų
Pelningai dirbančių "Lietuvos geležinkelių" vadovybė pripažįsta, jog šie metai bus itin sunkūs. Geležinkeliai iš keleivių vežimo patiria šimtamilijoninius nuostolius ir iki šiol uždirbdavo tik iš krovinių vežimo. Tačiau pirmieji šių metų rezultatai rodo, kad krovinių smarkiai mažėja.
Tačiau naujasis susisiekimo ministras Eligijus Masiulis mano, kad "Lietuvos geležinkeliai" turi kur pasispausti, ir nurodė bendrovės vadovybei iki metų vidurio pateikti pasiūlymus, kaip būtų galima sutaupyti 130 mln. litų.
Valdžią praradusių socialdemokratų žmogumi vadinamas "Lietuvos geležinkelių" vadovas S.Dailydka labai nori išsaugoti kėdę, todėl ėmėsi darbo.
Atims iš darbuotojų
Pripažindami, kad šie metai įmonei bus labai sunkūs ir įtempti, "Lietuvos geležinkelių" vadovai ministrui pranešė nusprendę penktadaliu sumažinti atlyginimus įmonės darbuotojams.
Naujienų agentūros BNS gautame įsakyme nurodoma, kad bendrovės lėšos taupomos atsižvelgiant į prognozuojamas 26 proc. sumažėjusias pirmo ketvirčio pajamas.
Vasario 24 d. "Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus S.Dailydkos įsakyme "Dėl bendrovės lėšų taupymo" nurodoma "nemokėti 20 proc. mėnesinės algos (valandinio tarifinio atlygio) dydžio bazinės kintamosios atlyginimo dalies visiems bendrovės darbuotojams". Tuo pačiu įsakymu sumažinami priedai "už asmeninį indėlį į bendrovės veiklos rezultatus".
Siekia didžiulių premijų
Tačiau ministrą pasiekė ir kitas sveiku protu nesuvokiamas "Lietuvos geležinkelių" vadovybės prašymas. S.Dailydka ir jo pavaduotojai siekia premijoms išsimokėti 550 tūkst. litų.
Vasario 21 d. rašte E.Masiuliui "Lietuvos geležinkeliai" siūlo premijas mokėti iš 2008 m. paskirstytinojo pelno, kuris siekia 104 mln. litų. Beje, "Lietuvos geležinkeliai", motyvuodami šimtamilijoninių investicijų poreikiu, daug pastarųjų metų iš gauto pelno nemokėjo dividendų vienintelei akcininkei valstybei. Šios pareigos geležinkelių įmonė siekia išvengti ir šiemet.
Ministras šokiruotas
Gavęs tokį "Lietuvos geležinkelių" vadovybės pasiūlymą susisiekimo ministras Eligijus Masiulis prarado amą. Ministras BNS penktadienį tvirtino, kad apie jokias premijas bendrovės vadovams negali būti nė kalbos.
"Dar prieš gerą mėnesį "Lietuvos geležinkelių" vadovui pasakiau, kad jokių premijų nebus, ir mano nuomonė nesikeičia. Man keista, kad bendrovės vadovai, visiškai nejausdami situacijos, prašo tokių dalykų. Galiu užtikrinti, kad jokios premijos tikrai nebus išmokėtos", – teigė E.Masiulis.
Bando slėpti algas
Prieš keletą savaičių BNS paprašė "Lietuvos geležinkelių" pateikti informaciją apie bendrovės vadovų – generalinio direktoriaus S.Dailydkos, jo pavaduotojų ir vyriausiojo finansininko – darbo užmokestį su priedais ir priemokomis už 2008 m. gruodžio mėnesį.
Tačiau bendrovės atstovai nebuvo linkę pateikti konkrečių sumų. Jų atsakyme teigiama, kad vadovų algos nustatomos pagal atitinkamą Vyriausybės nutarimą ir susisiekimo ministro įsakymą, o priedai ir priemokos gali būti skiriami vadovaujantis "Lietuvos geležinkelių" valdybos sprendimu, atsižvelgiant į bendrovės veiklos rezultatus.
Bendrovės atstovai taip pat tvirtino, jog kalėdinės premijos praėjusiais metais skirtos visiems darbuotojams, tačiau dėl ekonominės krizės jomis nebuvo paskatinti vadovai. Konkrečių premijoms skirtų sumų savo atsakyme "Lietuvos geležinkeliai" taip pat nenurodė.
"Nepaisant to, kad bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" 2008 m. veiklos rezultatai buvo geri, bendrovės darbuotojams 2008 m. gruodžio mėnesį buvo išmokėtos premijos, tačiau atsižvelgiant į gilėjančią pasaulinę krizę, nei vienam iš vadovaujančių darbuotojų – generaliniam direktoriui, jo pavaduotojams, vyriausiajai finansininkei – 2008 m. gruodžio mėnesį nebuvo išmokėtos premijos", – teigta bendrovės atsakyme.
BNS turimais duomenimis, 2007 m. "Lietuvos geležinkelių generalinio direktoriaus atlyginimas su priedais siekė 17,5 tūkst. litų, jo pavaduotojai uždirbdavo apie 15 tūkst. litų.
Kėdė jau braška
Skandalas dėl premijų gali užbaigti S.Dailydkos karjerą "Lietuvos geležinkeliuose". Susisiekimo ministras E.Masiulis neslepia nepasitikįs S.Dailydka, kurį laiko socialdemokratų žmogumi.
Ministras net viešai yra pareiškęs padarysiąs viską, kad "Lietuvos geležinkeliuose" nustotų veikti socialdemokratų kuopelė. Socialdemokratų partijai priklausantis S.Dailydka savo vadovaujamoje bendrovėje surado šiltas vietas ir kitiems įtakingiems šios partijos veikėjams. Jo pavaduotoju dirba įtakingas socialdemokratas Antanas Zenonas Kaminskas, o dar vienas socialdemokratų žmogus Valerijus Ponomariovas neseniai S.Dailydkos pavaduotojo postą apdairiai iškeitė į bendrovės Informacinių technologijų departamento vadovo kėdę.
Švaistymo meistrai
Dienraštis jau rašė apie įtartiną "Lietuvos geležinkelių" veiklą, iš kurios bendrovė patyrė milžiniškų nuostolių, bet naudos prieš praėjusius Seimo rinkimus galėjo turėti dėl rinkėjų balsų kovoję socialdemokratai.
"Lietuvos geležinkeliai" artėjant Seimo rinkimams atidarė dešimtis papildomų keleivinių traukinių maršrutų. Tuomet kai kurie socialdemokratai viešai džiaugėsi pasiekę, kad jų rinkėjai galės važinėtis traukiniais. Bendrovei šis sprendimas kainavo mažiausiai 20 mln. litų, nes naujais maršrutais važinėjo juokingai mažai keleivių. Dabar S.Dailydka tikina, kad eksperimentas nepasiteisino, todėl bendrovė šiuos maršrutus uždarys.
"Lietuvos geležinkeliai" pinigų neskaičiuoja ne tik atidarydami naujus nuostolingus maršrutus. S.Dailydka pripažino, kad su socialdemokratų patriarchu Algirdu Brazausku siejamas Panevėžio statybos trestas yra laimėjęs ne vieną bendrovės skelbtą konkursą. Būtent "Lietuvos geležinkelių" skelbiami viešojo pirkimo konkursai naujajai Susisiekimo ministerijos vadovybei ir kelia daugiausia įtarimų.
Be to, pernai buvo dar kartą suremontuotas prieš keletą metų jau remontuotas S.Dailydkos darbo kabinetas. "Lietuvos geležinkelių" vadovas neigė, kad prabangaus jo kabineto remontas kainavo milijoną litų, tačiau nesugebėjo pasakyti kiek.
"Lietuvos geležinkeliai" netaupė ir remdami socialdemokratams simpatizuojančią spaudą. Štai pernai viename dideliame dienraštyje per vieną puslapį pasirodęs reklaminis straipsnis "Lietuvos geležinkeliams" kainavo 100 tūkst. litų.
Naujausi komentarai