Investavo fiktyviai?
Nors Širvintų autobusų parke yra ir tvarkingų autobusų, labiausiai į akis krenta aprūdiję. Šiais autobusais-vaiduokliais jau susidomėjo vokiečiai. Jie planuoja filmuoti filmą. Vėliau autobusai greičiausiai keliaus į metalo laužą.
Dėl to, kad autobusų parkas primena Černobylį, Širvintų merė Živilė Pinskuvienė kaltina penkiolika metų pagal koncesijos sutartį jį valdžiusią privačią bendrovę „Autovelda“.
„Ji visą tą laikotarpį privalėjo investuoti ir gerinti autobusų parko turtą. Aš manau, todėl mes esame ir kreipęsi į teismą, kad jie tą darė fiktyviai“, – kalbėjo Ž. Pinskuvienė.
Privatininkai sakė į autobusų parką investavę apie 700 tūkst. eurų.
„Buvo atliekamos investicijos tiek į transportą, tiek į pastatus, į tam tikrus objektus, priklausančius savivaldybei, ir į stotį“, – tikino „Autoveldos“ vadovas Egidijus Preidys.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
„Neva pirko autobusus, kurie yra labai didžiulės vertės. Išsiaiškinome, kad tie autobusai – nupirkti krovininiai automobiliai, į ten įdėtos keleivių kėdės ir gauti sertifikatai, neva tai yra keleivinis autobusas“, – sakė Ž. Pinskuvienė.
Merė piktinosi, kad pasibaigus koncesijos sutarčiai atgavo autobusų parką su 80 tūkst. eurų skola. Dar nežinia, kiek neapmokėtų sąskaitų ateis.
„Yra susidarę, todėl, kad keleivių pervežimo veikla yra nuostolinga – kiek žinau, visoje Lietuvoje nuostolinga. Be savivaldybės paramos neįmanoma“, – komentavo Širvintų autobusų parko direktorius Romas Sinkevičius.
Įsivaizduokite, administracijoje žmonės sėdi, dirba, kur nėra šildymo.
Ž. Pinskuvienė tikino, kad už lengvatinius keleivių bilietus savivaldybė įmonei kas mėnesį mokėjusi iki 10 tūkst. eurų.
„Mes susigrąžinome viską apleistą – autobusų laužus, pastatus. Įsivaizduokite, administracijoje žmonės sėdi, dirba, kur nėra šildymo. Mes su paltais, žieminėmis striukėmis rankų ir kojų vos nepalikome“, – teigė Širvintų merė.
Autobusų parko direktorius sakė, kad meistrams garažų visai nešildo, o administracinį pastatą šildantis tiek, kiek pajėgus.
„Galėtų būti šilčiau. Nebuvau matuoti tos temperatūros kiekvieną dieną, žiūrint, iš kurios vėjas“, – pripažino R. Sinkevičius.
Administracijos darbuotojos kai kuriomis dienomis sakė sėdinčios su paltais. Autoparko darbuotoja Aušra papasakojo, kad radiatoriuose vos palaikoma šiluma, todėl jungia šildytuvą. Kai lauke paspaudžia šaltis, anot darbuotojos, net grindis plauti tampa nesaugu – ledėja.
„Tada neplauname laiptų ir koridoriaus, nes bijome nusiristi nuo laiptų“, – atviravo Aušra.
Stop kadras
Kaltina pačią savivaldybę
Privatininkų advokatas Ugnius Pėdnyčia sakė, kad dėl autobusų parko būklės kalta pati savivaldybė – esą nevykdė sutarties.
„Buvo įsipareigojusi derinti maršrutus, kurie naudingi, o kurie nenaudingi – jų atsisakyti. Įkainius taikyti bent jau tokius, kad maršrutai būtų nenuostolingi“, – teigė U. Pėdnyčia.
Merei sukėlė įtarimų, kad prieš baigiantis sutarčiai privatininkas iš autobusų parko pamėgino perpirkti du naujausius autobusus. Raštą apie tokį ketinimą gavo parko direktorius.
„Bet aš nesutikau“, – atviravo R. Sinkevičius.
„Yra apyvartinių lėšų trūkumas. Kodėl? Jeigu jie nėra naudojami veikloje, jie pertekliniai, tai kodėl ne?“ – aiškino E. Preidys.
O surūdijusius autobusus įmonė sakė jau gavusi ir jų sutvarkyti negalėjusi dėl savivaldybės.
„Savivaldybė, kiek buvo beprašyta, neleido, sakė, tegul stovi. Nežinau, kokiais tikslais, galbūt norėjo pasidaryti kada nors pasidaryti piarą, parodyti, kaip čia viskas yra blogai“, – svarstė U. Pėdnyčia.
Stop kadras
Savivaldybė ketina kreiptis į teismą dėl žalos atlyginimo. Privatininkai dėl žalos jau teisiasi.
„Teismas nustatė, kad iš tikrųjų nuostolį savivaldybė koncesininkui padarė“, – tikino U. Pėdnyčia.
Nepaisant to, kaip baigsis teismai, autobusai turės vežti keleivius. Ar savivaldybė autobusų parkui ieškos europinių pinigų, ar vėl pirks paslaugą iš privatininkų, sakė dar svarstanti.
Naujausi komentarai