Ji patvirtino rekomendacijas dėl smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose.
„Gauname daug klausimų, kaip tai padaryti, kaip mokyklose sukurti aiškią sistemą. Remdamiesi aktyviai prevencijos srityje dirbančių mokyklų patirtimi specialistai, pedagogai, psichologai parengė rekomendacijas. Visi suprantame, kaip svarbu mokyklose sukurti saugų mikroklimatą, aiškiai apibrėžti kiekvieno bendruomenės nario atsakomybę, kad kiekvienas žinotų, kaip elgtis patyčių atveju, kur kreiptis pagalbos“, – Švietimo ir mokslo ministerijos pranešime cituojama J.Petrauskienė.
Rekomendacijose pirmą kartą pateikta visa prevencijos vykdymo sistema, apibrėžta mokyklos bendruomenės narių atsakomybė ir veiksmai stabdant patyčias.
Numatyta, kad už saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką atsako mokyklos vadovas. Palankios mokiniams aplinkos kūrimu rūpinasi mokyklos Vaiko gerovės komisija.
Mokyklos darbuotojų pareigybių aprašuose rekomenduojama numatyti atsakomybę už emociškai saugios mokymo aplinkos puoselėjimą, reagavimą į smurtą ir patyčias.
Mokykloje siūloma susitarti dėl elgesio taisyklių, kuriose aiškiai reglamentuojamas tiek pozityvus, tiek neleistinas, nepageidaujamas mokinių elgesys. Mokykla galėtų nusistatyti ir mokinių skatinimo, motyvavimo už pozityvų elgesį priemones ir būdus.
Pagal rekomendacijas, mokyklose turi būti nustatyta smurto ir patyčių atvejų registravimo tvarka, numatomas psichologinės ar kitos reikalingos pagalbos teikimas smurtą ar patyčias patyrusiems ar smurtavusiems dalyviams, stebėtojams, tėvams.
Rekomenduojama, kad mokykla, vykdydama prevencinę veiklą, aktyviai įtrauktų mokinių tėvus, vietos bendruomenę, savivaldybėse esančias įstaigas ar organizacijas, kurdama pozityvų mokyklos mikroklimatą.
Dokumente pabrėžiama, kad svarbu ugdyti socialines ir emocines mokinių kompetencijas: savęs pažinimo, empatijos, problemų ir konfliktų sprendimo, pykčio valdymo, streso įveikimo, bendravimo ir bendradarbiavimo ir kt.
Mokiniai turėtų būti skatinami aktyviai įsitraukti kuriant pozityvų mokyklos mikroklimatą, skatinama savanorystė, dalyvavimas pilietinėje, socialinėje ir kitoje bendruomeninėje veikloje. Mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymas gali būti integruojamas į dalykų turinį, vykdant prevencines programas, per neformaliojo vaikų švietimo veiklas.
Šios rekomendacijos skirtos bendrojo ugdymo mokykloms, ikimokyklinio ugdymo, profesinio mokymo įstaigoms, taip pat neformaliojo vaikų švietimo teikėjams.
Ši savaitė Lietuvoje paskelbta savaite be patyčių.
Manoma, kad Lietuvoje patyčias patiria kas trečias vaikas. Praėjusiais metais smurtą patyrė per 2000 vaikų.
Naujausi komentarai