Ministrų kabinetas pirmadienį pasitarime patvirtino eksperimentinę klasės krepšelio metodiką, pranešė Vyriausybė.
Švietimo ir mokslo ministerijos parengta eksperimentinė mokymo lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika nuo kitų metų pradžios bus įgyvendinama penkiose ministerijos atrinktose savivaldybėse. Vyriausybė konkrečių savivaldybių kol kas neskelbia.
Pagal šią metodiką bendrojo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo principas yra kitoks negu mokinio krepšelio. Ugdymo lėšos skaičiuojamos ir skiriamos klasei, o kitoms mokymo reikmėms, pavyzdžiui, mokymo priemonėms, – kiekvienam mokiniui.
„Tikimasi, jog tai padės išsaugoti adekvatų mokyklų finansavimą, mokyklose stiprės ugdymo kokybė, neliks konkuravimo tarp mokyklų dėl kiekvieno mokinio krepšelio“, - teigiama Vyriausybės pranešime spaudai.
Atsižvelgiant į sąlyginės klasės dydį, kiekvienam srautui nustatyti trys klasės krepšelio dydžiai pirmose-dešimtose klasėse: mažiausias – esant 9–11 mokinių, vidutinis – esant 12–20 mokinių ir didžiausias – esant 21 ir daugiau mokinių viename sraute. Metodikoje yra numatytas minimalus mokinių skaičius: 1-10 klasėse 9 mokiniai, 11-12 klasėse 15 mokinių. Pasak Vyriausybės, pagal naują metodiką mokykloms neliktų finansinių paskatų turėti perpildytas klases.
Jei klasėje yra mažiau nei aštuoni mokiniai, bus skiriama dalis krepšelio. Pavyzdžiui, 1-10 klasėms, kuriose yra 1-4 vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 5-8 vaikai – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. 11-12 klasėms, kuriose yra 1-8 vaikai, bus skiriama 0,33 minimalaus krepšelio dydžio, jei klasėje yra 8-14 vaikų – 0,5 minimalaus krepšelio dydžio. Toks skaičiavimas, anot Vyriausybės, leis užtikrinti pakankamą ugdymo finansavimą jungtinėse klasėse.
Atsižvelgus į pilotinio projekto savivaldybėse rezultatus, bus sprendžiama dėl naujos metodikos taikymo visoms šalies mokykloms.
Naujausi komentarai