Prilygina pėstiesiems
Paspirtuką galėtume priskirti dviračio kategorijai, tačiau mūsų šalyje galiojančiose KET žmogus, važiuojantis paspirtuku, yra priskiriamas prie pėsčiųjų. Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovė Marija Kazanovič atkreipė dėmesį, kad pėsčiojo sąvoka yra apibrėžta Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme.
"Pėsčiasis – tai asmuo, esantis kelyje ne transporto priemonėje, taip pat važiuojantis neįgaliųjų vežimėliu, riedučiais, riedlente, paspirtuku, vedantis dviratį, mopedą, motociklą, traukiantis ar stumiantis rogutes, vaikišką ar kitokį vežimėlį", – įstatymą priminė pareigūnė.
Taigi visiems besivėžinantiesiems riedučiais, riedlentėmis ar paspirtukais galioja visi reikalavimai, galiojantys pėstiesiems eismo dalyviams. Pėstiesiems privalu vaikščioti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse, o ten, kur jų nėra – kelkraščiu. Jeigu šaligatvio, pėsčiųjų tako, kelkraščio nėra arba jais eiti negalima, leidžiama eiti viena eile važiuojamosios dalies pakraščiu.
"Svarbu atkreipti dėmesį, kad visi kelkraščiu arba važiuojamosios dalies pakraščiu einantys arba kelkraščiu riedučiais, riedlentėmis, paspirtukais važiuojantys pėstieji turi judėti prieš transporto priemonių važiavimo kryptį", – "Kauno dienai" sakė M.Kazanovič.
Turi būti matomi
Tamsus paros metas Lietuvoje dabar trumpas, tačiau visiems važinėjantiesiems riedlentėmis, riedučiais ar paspirtukais tamsoje vertėtų įsidėmėti, kad jie privalo judėdami neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios dalies kraštu tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui neštis šviečiantį žibintą arba vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba matomoje vietoje turi segėti atšvaitą. Kadangi riedutininkai, riedlentininkai ir paspirtukais važiuojantieji priskiriami pėstiesiems, jiems draudžiama judėti dviračių taku.
Lyg motorinis dviratis
Riedžiai pagal galiojančias KET priskiriami motoriniams dviračiams. Įstatyme teigiama, kad motorinis dviratis yra tokia transporto priemonė, kuri turi ne mažiau kaip du ratus ir vidaus degimo ar elektrinį variklį, o jų didžiausia naudingoji galia ne didesnė kaip 1 KW, didžiausias projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/val. Visiems riedžių vairuotojams galioja tos pačios taisyklės kaip ir dviratininkams.
Taigi su tokia transporto priemone reikėtų judėti dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Važinėti riedžiais šaligatviais leidžiama tik tuomet, kai nėra dviračių tako, juostos arba kelkraštis yra duobėtas ir netinkamas važiuoti. Šiuo atveju visi riedžiais važiuojantys asmenys neturėtų viršyti 3–6 km/val. greičio – turėtų judėti kaip pėsčiasis, o prasilenkdami palikti saugų tarpą. Su riedžiais negalima važiuoti per pėsčiųjų perėjas, jeigu nėra atskirai pažymėto dviračių tako.
Naujausi komentarai