„Elgesys viešajame eisme, kai iš chuliganiškų paskatų rodoma nepagarba visuomenei, dalyvavimas nelegaliose lenktynėse, kartais lenkimas neleistinose vietose yra chuliganiškas vairavimas“, – paaiškino Policijos departamento Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.
– Ar dažnai tokie pažeidimai fiksuojami? Kokie yra skaičiai? – V. Grašio klausė LNK žurnalistas.
– Pernai Lietuvos policija užfiksavo 420 chuliganiško vairavimo atvejų. Užpernai šiek tiek mažiau – daugiau kaip 300 atvejų. Jų daugėja.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Ar tokie atvejai fiksuojami specialių reidų metu, ar tiesiog kasdien patruliuojant?
– Labai įvairiai. Vykdome ir specialiąsias policijos priemones, sužinome, kokiose vietose vykdomos nelegalios lenktynės, stebime viešąją erdvę, iš socialinių tinklų gauname medžiagos ir pagal tai yra skiriamos nuobaudos už chuliganišką vairavimą. Kartais ir iš gyventojų, kitų vairuotojų vaizdo registratorių gauname medžiagos.
– Kokios baudos skiriamos už chuliganišką vairavimą?
– Reikėtų kalbėti apie tai, jog turbūt didžiausia bauda yra, kad taip elgdamiesi viešajame eisme jie rizikuoja savo ir aplinkinių gyvybe ir sveikata. Įstatymų leidėjas pirmą kartą už chuliganišką vairavimą numato nuo 450 iki 750 eurų baudą su teisės vairuoti atėmimu nuo 12 iki 24 mėnesių. Jeigu tokį pažeidimą padaro neblaivus asmuo arba ne pirmą kartą, sankcijos auga, gali būti ir penkeriems metams atimama teisė vairuoti, skiriant 1 500 eurų baudą.
– Prevenciškai tikrinant reidų metu, kokių dar pažeidimų fiksuojama?
– Labai įvairiai. Būna ir medžiagų randama, būna ir perdirbamos transporto priemonių išmetimo sistemos – dėl to iškart naikinama techninės apžiūros pažyma ir reikia iš naujo pasitikrinti transporto priemonę. Įvairių pažeidimų būna. Tačiau, vėlgi, neatsakingas elgesys yra suvokiamas taip, kad tai yra gana didelė grėsmė aplinkai, viešajam eismui. Tokio elgesio tikrai neturi toleruoti ir eismo dalyviai. Tai matydami, turi kviesti policiją, pranešti, fiksuoti.
– Yra ir legalių būdų „nuleisti garą“. Ką galėtumėte rekomenduoti?
– Be abejo, yra tikrai ne viena ir ne dvi vietos Lietuvoje, trasos, tas pats „Nemuno žiedas“, kur galima tai daryti legaliai. Su lenktynininkais paskaičiavome piniginę išraišką, tai išsinuomoti trasą yra gerokai pigiau, negu susimokėti baudą ir prarasti vairuotojo pažymėjimą. Vėlgi, ir pati lenktynininkų bendruomenė kviečia į trasas išbandyti savo galimybes legaliai, gauti tam tikrų patarimų, nes, žiūrėdami vaizdo medžiagas, kuriose užfiksuotos nelegalios lenktynės Lietuvos keliuose, profesionalai vertina tai kaip labai neatsakingą, neprofesionalų, visiškai nesportišką ir nesaugų dalyką.
Šia tema LNK pakalbino ir profesionalų lenktynininką Paulių Petrauską.
– Pavasaris, žmonėms, ypač jaunimui, užverda kraujas, norisi spustelėti akceleratoriaus pedalą, „pračiuožti“ gatvėse. Kokių klaidų nedaryti ir kaip pradėti, jei yra noras?
– Gatvėje tikrai kyla noras paspausti pedalą, ypač jaunimui, ir pasibandyti automobilį, bet tai tikrai nėra ta vieta, kur tai reikėtų daryti. Jeigu norima adrenalino, manau, kartingai, slalomai ir visa kita yra vietos, kur tai reikėtų daryti.
– Kokios yra pagrindinės pradedančiųjų klaidos ir kaip nekelti pavojaus sau ir aplinkiniams?
– Iš esmės – automobilio nesuvaldymas. Mūsų vairavimo mokyklose nemoko slysti šonu, nemoko situacijų, kai automobilis pradeda čiuožti, o tai gali nutikti žiemą ant plikledžio ir pan. Jei netikėtai automobilis pradeda slysti, nežinai, ką daryti, pasimeti, dėl to gali nukentėti ir aplinkiniai, ir pats vairuotojas, ir turtas.
– Pats tuo užsiimi profesionaliai. Ar žmonėms, kurie nori tobulinti šiuos įgūdžius, yra vietų, kur tai daryti legaliai?
– Iš tiesų, treniruočių, jei kalbame apie „driftą“, vyksta nemažai, visoje Lietuvoje. Prie Vilniaus netrukus atsidarys dar viena vieta, kur bus galima tai daryti. Tikrai galima atrasti tų vietų.
Gatvėje aplinka yra nekontroliuojama, tu niekada nežinai, ar išbėgs kas nors į gatvę, žmogus, gyvūnas ar dar kas nors. Varžybų arba treniruočių metu žinai, kad niekas nekliudys, neturi rūpintis aplinkiniais dalykais, taip pat yra greitosios medicinos pagalbos automobilių ir žmonių, žinančių, kaip vaduoti žmogų iš apvirtusio automobilio ir pan. Tai yra gan saugu.
– Kokios maždaug yra aikštelių kainos ten norintiems tobulinti įgūdžius?
– Treniruočių kainos yra gan nedidelės, tiksliai nepasakysiu, bet nuo 50 iki 150 eurų gali kainuoti pasivažinėjimas. Papildomai kainuos padangos, degalai. Bet kokiu atveju, ši suma tikrai bus mažesnė negu teisės vairuoti praradimas ar bauda už chuliganišką vairavimą, prasidedanti nuo 450 eurų. Tai tikrai bus pigiau, saugiau, patirsite tikrai daugiau džiaugsmo ir išmoksite daugiau.
Naujausi komentarai