Žymiausiai pernai augusią Lietuvos interneto vartotojų dalį sudarė 40-59 metų gyventojai. Ji, per metus ūgtelėjusi 6 procentiniais punktais, siekė daugiau nei trečdalį mūsų interneto vartotojų.
Šiuo metu vidutinis Lietuvoje gyvenančio interneto naudotojo amžius (15-74 metų amžiaus grupėje) nuo bendro gyventojų amžiaus vidurkio – 43,2 m. – skiriasi tik 5,6 metų – 2000 m. šis skirtumas sudarė 12,6 metų. Tai parodė specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas, kurį atliko didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT.
„Akivaizdu, kad virtuali šalies bendruomenė sparčiai bręsta. Vidutinis interneto naudotojo amžius siekia 37,6 metus, kuomet 2000 m. atitinkamas rodiklis buvo 28,7 metų. Tai lemia ir dar vieną tendenciją – šalies interneto auditorija pagal amžiaus parametrus artėja prie realaus šalies gyventojų pasiskirstymo. Į tai dėmesį ypač turėtų atkreipti komunikacijos ir rinkodaros specialistai, nuolat ieškantys efektyviausių kelių, kaip bendrauti su vartotojais ir kur juos pasiekti“, – teigia TNS LT Media departamento vadovas Darius Rinkūnas
Per pastaruosius trejus metus 40-74 m. amžiaus interneto vartotojų dalis išaugo 13 proc. punktų ir dabar siekia 44 proc. Tuo metu jauniausiose amžiaus grupėse kompiuterinės technikos ir interneto skvarbos rodikliai praktiškai pasiekė maksimumą: kompiuteriais ir internetu naudojasi beveik 100 proc. 15-19 metų amžiaus Lietuvos gyventojų. Atitinkamas skaičius 20-29 metų amžiaus grupėje siekia 98 proc.
Prie interneto naudotojų skaičiaus augimo per pastaruosius trejus metus aktyviai prisidėjo ir gyvenantieji kaime. Nuo 2010 metų kasmet interneto skvarba kaimiškose vietovėse vidutiniškai paauga 8 proc. punktais. 2013 m. beveik 29 proc. šalies interneto vartotojų gyveno kaimiškoje vietovėje, kai 2010 m. ši dalis buvo 21 proc.
Tyrimas atliktas 2013 m. vasario-gruodžio mėnesiais. Jo metu apklausti 6552 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus. Tokios imties rezultatų paklaida neviršija 3 procentų.
Naujausi komentarai