Pereiti į pagrindinį turinį

V. Čmilytė-Nielsen nemato prasmės atidėlioti gyvenimo įgūdžių programą

2023-09-14 07:38

Mokyklose šį rudenį startavusios gyvenimo įgūdžių programos atidėlioti nėra prasmės, jai pasirengta pakankamai, sako Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė-Nielsen.

Viktorija Čmilytė-Nielsen.
Viktorija Čmilytė-Nielsen. / P. Peleckio / BNS nuotr.

„Kaip aš suprantu, mokytojai jau ne vienerius metus, dalis tos programos, dėstoma vaikams. Dabar tiesiog ji atsirado susisteminta. Ir manau, kad ekspertai ją rengė, analizavo, paruošė, dabar dėsto ir atidėlioti jos prasmės nėra“, – ketvirtadienį žurnalistams kalbėjo parlamento vadovė.

Ji taip pat ragino nepasiduoti viešojoje erdvėje sklandantiems gandams apie programos turinį.

„Labai labai svarbu nepasiduoti „feikinėms“ istorijoms, kurias kuria, mano galva, žmonės, kuriems nerūpi nei vaikai, nei paaugliai, o rūpi tik jie patys, ir jų politinė darbotvarkė“, – pabrėžė V. Čmilytė-Nielsen.

Labai labai svarbu nepasiduoti „feikinėms“ istorijoms.

Tėvų forumas kaltina Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją (ŠMSM), kad per gyvenimo įgūdžių pamokas bus skleidžiama LGBT propaganda, piktinasi, kad vaikai bus mokomi apie kontracepciją, o ne susilaikymą nuo lytinių santykių.

Advokatas Ignas Vėgėlė televizijos laidoje „Dėmesio centre“ teigė, kad vaikai šiose pamokose be kita ko bus mokomi „kaip tą kontraceptinę priemonę pasigaminti oraliniam seksui“.

Prezidentūra teigia, kad mokyklinės bendrojo ugdymo programos „neturi tapti politikavimo objektu“, o jei ugdymo programos turinys kelia abejonių, vertinti ir koreguoti jį turi atitinkamos srities specialistai, į šį procesą įtraukiant ir švietimo bei tėvų bendruomenes.

Savo ruožtu premjerė Ingrida Šimonytė teigė, jog programą bandoma kompromituoti bei išnaudoti rinkimams.

Kaip BNS informavo ŠMSM, gyvenimo įgūdžių pamoka yra nauja, bet jos turinys apima iki šiol mokyklose dėstytas aktualias moksleiviams temas, tokias kaip socialinis-emocinis ugdymas, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija, patyčių ir smurto prevencija, savižudybių prevencija, lytiškumo ugdymas, sveikatos ugdymas, pirmoji pagalba, žmogaus sauga, kurių įgyvendinimui mokyklose trūko nuoseklumo ir tam skiriamo laiko.

Pagal programoje konkrečioms klasėms pateiktas temas mokytojai gali savarankiškai dėliotis pamokų turinį.

Programa įgyvendinama ne visa apimtimi: 1–4 klasėse ji dėstoma integruotai, 5, 7 klasėse vyksta po vieną savaitinę, o 9 klasėje – po vieną pamoką kas antrą savaitę.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų