Pereiti į pagrindinį turinį

V. Mazuronis pasisako už diskusiją dėl tilto per Kuršių marias

2014-01-09 11:43
BNS inf.
V. Mazuronis pasisako už diskusiją dėl tilto per Kuršių marias
V. Mazuronis pasisako už diskusiją dėl tilto per Kuršių marias / A.Ufarto/Fotobanko nuotr.

Aplinkos ministras Valentinas Mazuronis kol kas teigia negalintis vertinti tilto per Kuršių marias idėjos, tačiau diskusiją, ieškant geriausio sprendimo, vertina palankiai.

„Aš dabar nevertinčiau niekaip - manau, kad diskusija, kad ji vyksta, tai yra gerai, žinau pozicijas: baiminamasi, kad tai pakenks Nerijai kaip UNESCO saugomai teritorijai, kad ten padidins srautus - manau, kad tai rimti argumentai. Iš kitos pusės, kiek žinau, yra argumentai, kad pastačius suskystintų dujų terminalą (SGD), realiai transportas arba susisiekimas keltais darysis labai problematiškas. Tai aš manau, kad specialistai iš visų pusių turėtų dėti visus argumentus ant stalo ir ieškoti geriausio sprendimo“, - ketvirtadienį BNS sakė V.Mazuronis.

Jis teigia suprantąs abi puses ir abejones, kad Kuršių nerijos gyventojai gali likti be susisiekimo. Jeigu pasirodytų, kad Susisiekimo ministerijos argumentai šiuo klausimu itin svarūs, ministras neatmeta galimybės konsultuotis su UNESCO.

„Diskusijoje ir bandyme aiškintis argumentus ir motyvus aš nematau nieko blogo. Saugomų teritorijų argumentai yra svarūs, į juos reikia įsiklausyti, galbūt, jeigu kitos pusės atstovų argumentai bus rimti, galbūt su ta pačia UNESCO galės būti kažkokios konsultacijos“, - kalbėjo ministras.

Ketvirtadienį Klaipėdoje vyksta darbo grupės dėl tilto statybos posėdis.

Uosto direkcija pranešė, kad darbo grupė, kuriai vadovauja susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius, svarstys tilto į Kuršių neriją statybos galimybes bei bendrovės „Smiltynės perkėla“ iškėlimo iš uosto alternatyvas.

Pasak jo, ketvirtadienį bus tik įvertintos skirtingos pozicijos ir bandoma suderinti bendrą darbo grupės nuomonę. Susisiekimo viceministro teigimu, uosto direkcija išsakys savo poziciją dėl didėjančio laivų skaičiaus, dėl ko gali sutrikti keltų reisai, taip pat pateiks skaičiavimus dėl tilto statybos kainos.

„Vienas iš uosto argumentų yra suskystintų gamtinių dujų laivas ar saugykla, kuri įplauks į Klaipėdos uostą ir gali ilgam paralyžuoti ar sustabdyti bet kokį judėjimą. Jeigu bus tiltas, tai aišku, būtų vienas iš sprendimų, kad už terminalo (SGD - red.) kažkur pastatytas, tiltas netrukdo laivams ir juo galima važiuoti į Neringą“, - sakė susisiekimo viceministras.

Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos direktorė Rūta Baškytė sako labai neigiamai vertinanti vėl pradėtas diskusijas dėl tilto į Kuršių neriją statybos. Anot R.Baškytės, nesilaikant ankstesnių susitarimų bei sprendimų, mažėja visuomenės pasitikėjimas valstybinėmis institucijomis.

Lietuvos nuolatinės atstovybės prie UNESCO ambasadorius Arūnas Gelūnas mano, kad pastačius tokį tiltą, Kuršių nerija rizikuotų patekti į Pavojuje esančio pasaulio paveldo sąrašą.

98 kilometrų ilgio Kuršių nerijos pusiasalis nusidriekęs Lietuvos ir Rusijos teritorijose. Nuo 2000-ųjų metų Kuršių nerija yra įtraukta į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų