Pereiti į pagrindinį turinį

Žaliųjų rodyklių naikinimas – perteklinis draudimas?

2017-10-23 09:01
DMN inf.

Ketinimas nuo 2020 metų sausio pirmosios panaikinti prie šviesoforo pritvirtintas lenteles su žalia rodykle, suteikiančias galimybę vairuotojams pasukti į dešinę degant draudžiamam šviesoforo signalui, sukėlė abejones visuomenėje, rašoma Lietuvos advokatūros išplatintame pranešime.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / A. Ufarto / Fotobanko nuotr.

Nenuostabu, juk priimant šį pakeitimą nebuvo konsultuojamasi su visuomene – tai viena iš esminių teisės aktų leidybos Lietuvoje spragų. 

Pagrindinis keičiančiųjų šį Kelių eismo taisyklių punktą argumentas yra tai, kad tokiu būdu siekiama užtikrinti pėsčiųjų saugumą, mat, žaliosios rodyklės buvimas padidina avaringumą Lietuvos keliuose. Pasirodo, Policija neturi jokių įrodymų, pagrindžiančių žaliųjų rodyklių nesaugumą.  

„Kreipėmės į Automobilių kelių direkciją prašydama pateikti statistinius duomenis apie tai, kiek eismo įvykių kilo dėl to, kad vairuotojai suko į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui, esant lentelei su žalia rodykle. Sulaukėme atsakymo, kad tokia informacija nėra kaupiama, o tai reiškia, kad Policija neturi įrodymų apie tai, jog žaliųjų rodyklių naudojimas yra nesaugus. Tiesa, tik mes ir Vokietija visoje Europoje turime tokias lenteles. Vis dėlto, reikia tik džiaugtis, kad kažkuo galime išsiskirti, jei tai palengvina mums gyvenimą. Negi tai vienintelė priežastis, dėl kurios privalome panaikinti visas rodykles?“, - svarsto Advokatų tarybos pirmininkas prof. dr. Ignas Vėgėlė.

Šis Kelių eismo taisyklių pakeitimas buvo priimtas neaptarus visų argumentų, taip pat neįvertinus, kokios pasekmės laukia panaikinus žaliąsias rodykles, ar kokių kaštų pareikalaus šio nutarimo įgyvendinimas. Pakeitus tvarką, reikės perreguliuoti sankryžų sistemas, o automobilių eismas bus stabdomas. Žaliąsias rodykles galima naikinti tose vietose, kur šios trukdo eismą, tačiau kodėl nuspręsta panaikinti visas? Specialistai sako, kad reikia svarstyti kiekvienos lentelės naudą ir žalą – trukdymą kitiems eismo dalyviams ir saugumą. Pasak I. Vėgėlės, šie KET pokyčiai parodo, kad perteklinis draudimas ir reguliavimas smerkiasi į visas gyvenimo sritis, o valstybės institucijos elgiasi paprasčiausiu būdu – draudžia. Susidaro įspūdis, kad žaliųjų rodyklių atsisakoma vien todėl, kad pareigūnams pernelyg sudėtinga suvaldyti situaciją prie šviesoforo ir užtikrinti eismo dalyvių saugumą, todėl renkamės lengviausią būdą – uždrausti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų