Šeštadienį įveikę paskutinį sunkiausiu pasaulyje tituluojamo technikos maratono greičio ruožą, Argentinos sostinėje vienas kitą su finišus sveikino legendinio ralio dalyviai. Tarp jų ir trys lietuviai - latvišku visureigiu „Oscar" startavę Aurelijus Petraitis su Antanu Juknevičium bei KTM motociklu važiavęs Mindaugas Slapšys. Keturi mūsiškiai - Arūnas Lekavičius su Ramūnu Kručkausku („Mitsubishi Pajero"), ir motociklininkai Balys Bardauskas su Šarūnas Paliokas (abu važiavo su „Yamaha") finišo nepasiekė dėl technikos gedimų ir patirtų rimtų traumų.
Visą 9500 kilometrų pirmą kartą Pietų Amerikoje - Argentinoje ir Čilėje - vykusių ištvermės lenktynių trasą ir daugiau nei 5000 km greičio ruožų įveikti pavyko tik 88 iš beveik 200 varžybas pradėjusių visureigių. Todėl žinia, kad A.Petraitis su A.Juknevičium užėmė 26-ąją vietą atrodo kaip nedidelis stebuklas - nieko panašaus lig šiol nebuvo pavykę pasiekti nė vienam mūsų šalies sportininkui.
Kuklesnę vietą - 99-ąją tarp 113 pasiekusių finišą užėmė M.Slapšys, tačiau turint galvoje, kad iš viso šiųmetinio Dakaro starte stovėjo 251 nutrūktgalvis su motociklu, Mindaugo atkaklumas vertas didžiausios pagarbos.
Šeštadienį 14-ajame 227 km ilgio greičio ruože M.Slapšys pasiekė 71 rezultatą (tai geriausias panevėžiečio pasiekimas šiame maratone; 3 etape jis buvo 72-as, 13-ame - 77-as). Š.Paliokas iš varžybų buvo priverstas pasitraukti po to, kai netoli trečiojo greičio ruožo finišo krito ir susilaužė ranką. Panašią traumą patyręs B.Bardauskas su skausmu grūmėsi dar porą dienų, tačiau vėliau gydytojai jam neleido startuoti.
Motociklininkų įskaitoje Dakaro nugalėtoju šiemet tapo Markas Coma. Tai antrasis ispano trofėjas šiose lenktynėse. Antroji vieta atiteko prancūzui Cyrilui Despresui, o trečioji jo tautiečio Davidui Fretigne.
Pirmą kartą atskiroje keturračiais motociklais važiavusių lenktynininkų ginčą laimėjo čekas Josefas Machacekas su „Yamaha".
Visureigių tarpe pergalę šventė Ginielis De Villiersas iš Pietų Afrikos Respublikos, važiavęs „Volkswagen Touareg". Beje, pirmą kartą Dakaro istorijoje šioje kategorijoje dyzelinius jėgos agregatus turintys automobiliai buvo greitesni už benzininiais motorais ginkluotus varžovus. Antroji vieta atiteko jo komandos draugui, amerikiečiui Markui Millerui, o trečioji - Robiui Kordonui, vairavusiam tik galingais retais varomą „Hummer".
Beje, nedaug trūko, kad visą garbės pakylą būtų užėmę tik „Volkswagen" komandos sportininkai. Ralio lyderis bendroje įskaitoje, dukart pasaulio ralio čempionas Carlosas Sainzas 12-ojo etapo greičio ruože patyrė apmaudžią avariją, kai jo vairuojamas visureigis nulėkė nuo 4 m aukščio skardžio į išdžiūvusią upės vagą. Ispanas norėjo tęsti kovą gerokai aplamdyta mašina, tačiau tai padaryti sutrukdė skausminga šturmano patirta trauma.
Sunkvežimių įskaitoje eilinį kartą nepralenkiami buvo „KamAZ" vairavę rusai. Paskutiniajame greičio ruože lenktynių lyderis, penkiskart Dakaro nugalėtojas Vladimiras Čaginas pramušė vilkiko ratą, todėl buvo priverstas tenkintis sidabrine vieta. Antrąjį trofėjų karjeroje šiose lenktynės iškovojo kitas „KamAZ" vairuotojas Firdausas Kabirovas.
Naujausi komentarai