Vis dažniau pasigirsta kalbų, kad maži automobiliai iš tikrųjų nėra tokie ekonomiški, o kartais didesnės klasės mašinos net su didesnio darbinio tūrio ir galingesniais varikliais gali būti ekonomiškesni. Šią teoriją praėjusią savaitę pagrindė „Consumer Reports“, skelbia „Žinių radijas“.
Praktiškai ištyrę didžiąją daugumą Amerikos rinkoje parduodamų kompaktinės ir vidutinės klasės sedanų su benzininiais varikliais ir automatinėmis pavarų dėžėmis degalų suvartojimą, nustatė, kad ekonomiškiausias buvo „Toyota Yaris“. Tačiau praktiškai beveik identiškai degalų vartojo ir kur kas didesni automobiliai: „Honda Accord“ bei „Mazda 6“. Tai net dviem klasėmis didesni ir gerokai galingesni automobiliai.
Kaip teigia „Consumer Reports“ specialistai, viena svarbiausių to priežasčių yra gerokai efektyvesnė automobilių aerodinamika – kai kurie net daug didesni modeliai turi mažesnį oro pasipriešinimą ir tuo kompensuoja didesnį svorį ar didesnės talpos variklį. Tai ypač jaučiasi važiuojant užmiestyje, didesniais greičiais. Be to, didesni automobiliai yra gerokai brangesni, todėl juose dažniau naudojamos efektyvesnės ir modernesnės sistemos, padedančios taupyti degalus.
Naujausi komentarai