Pereiti į pagrindinį turinį

Dviratininkai ir vairuotojai - vienodi pažeidėjai

Lietuvoje trūksta takų, skirtų tik dviratininkams
Lietuvoje trūksta takų, skirtų tik dviratininkams / A.Ufarto/BFL nuotr.

Dviratininkai piktinasi, kad vairuotojai kelyje negerbia jų, todėl sako sieksiantys, kad įstatymu būtų nustatytos jų pareigos dviratininkams. Policija padėties nedramatizuoja teigdama, kad ir vieni, ir kiti prasižengia vienodai.

Susisiekimo ministerija pripažįsta, kad ypač miestuose trūksta dviračių takų, ir žada per kitą Europos Sąjungos finansavimo laikotarpį skatinti juos tiesti.

Dviratininkų mėgėjų asociacija, susibūrusi į koloną, Vilniuje paskutinėn kelionėn trečiadienį palydėjo dviratininką, prieš kelias savaites patekusį į eismo įvykį, dėl kurio policija pradėjo ikiteisminį tyrimą.

Dviratės transporto priemonės mėgėjai sako, kad juos nuolat ignoruoja vairuotojai, kad jie būna netinkamai lenkiami, kartais jų esą net nepamato, nors dėvi ryškiaspalvius drabužius. Dviratininkus vienijanti asociacija sako norinti, kad įstatymais būtų  reglamentuotos vairuotojų pareigos dviratininkams – tokios egzistuoja pėstiesiems.

„Vairuotojų parengimo programose būtinai turi būti įtrauktos nuostatos, [susijusios su situacijomis], kai vairuotojai kelyje sutinka dviratininką. [Reikia] išmokyti vairuotojus suprasti, kodėl dviratininkai gali būti kelyje. Dalykai, susiję su matomumu, pakankami – jų eskaluoti neverta, tačiau yra problemų su kelių infrastruktūros rekonstrukcija“, – pastebi asociacijos „Dviračių mėgėjų klubas“ projektų vadovas Vitalis Vareikis.

Kad trūksta takų, skirtų tik dviratininkams, pripažįsta Susisiekimo ministerija, skaičiuojanti, kad per pastaruosius penkerius metus greta valstybinės reikšmės kelių įrengta apie 90 km dviračių takų, o kiek tokių įrengė savivaldybės, duomenų neturi – tegali pasigirti, kad Jonavoje ir Elektrėnuose įrengti pavyzdiniai dviračių takai.

„2014–2020 m. ministerija tikrai planuoja skirti nemažai plėtoti tokį transportą kaip dviratis. Yra parengti paketai, kad miestai galėtų ruošti darnaus judrumo planus. Pagal juos matysis, kaip galima veiksmingiau ir saugiau panaudoti tą transporto priemonę – dviratį“, – LRT televizijos naujienų tarnybai komentavo susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius.

Policija primena, kad dviratininkas – toks pat eismo dalyvis, kaip ir vairuotojas, todėl jis turi tokias pačias pareigas ir teises, todėl privalo važiuoti dešiniąja kelio puse. Dviratininkams draudžiama važiuoti šaligatviais, jų dviračiai turi būti pažymėti atšvaitais, o naktį turi šviesti žibintai.

Pirmąjį metų pusmetį dėl dviratininkų kaltės įvyko 71 eismo įvykis, 4 žmonės žuvo, pačių dviratininkų sužeista 127, žuvo 7.

„Pastaruoju metu labai padaugėjo neblaivių dviračių vairuotojų. Galiu paminėti skaičius: lengvas girtumas nustatytas 42 dviratininkams, o vidutinis ir sunkus – net 882 per praeitą pusmetį“, – skaičius pateikia Kelių policijos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas.

Neblaiviems dviratininkams gresia nuo 300 iki 700 litų baudos.

Po metų saugaus eismo įstatyme numatyta papildomų reikalavimų dviratininkams, kad šie būtų labiau matomi – važiuoti keliu galės ne jaunesni kaip 14-os metų, privalės dėvėti ryškiaspalvę liemenę su atšvaitais, naktį važiuoti galima bus tik su žibintais ant dviračio priekio ir gale.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų