Kas bent kartą leidosi į kelionę automobiliu, šią problemą puikiai žino. Vaikų rūbeliai įvairiems orams, gausybė smulkmenų, pripučiami čiužiniai miegui, vaistinėlė, paplūdimio žaislai, guminiai aulinukai, dviračiai, turistiniai konservai, mėgstamos sultys, gultai, knygos skaityti lietingą vakarą...
Visa tai turi tilpti bagažinėje. Ir tuomet prasideda problemos.
Tai, jog nauji automobiliai erdvūs, visai nereiškia, kad juose galima labai daug vežti. Problema yra jų keliamoji galia, kuri daugeliu atveju neviršija 600 kg.
Be to, tai būna gamintojo pateikiamas dydis. Realiame gyvenime krovinio vežimo automobiliu galimybės yra mažesnės. Techniniame pase paprastai įrašyti bazinės versijos duomenys. Kiekvienas papildomos įrangos sąrašo elementas prideda automobiliui svorio, tuo pačiu mažindamas jo pervežimo galimybes, rašo autobild.lt.
Pirmiausia greitai susidėvės maksimaliai prikrauto automobilio pakabos elementai ir sankaba. Bet tai dar ne viskas: žiauriai didėja degalų sąnaudos, ilgėja stabdymo kelias, mašina gerokai sunkiau valdoma. Atsižvelgus į visą tai paprastai paaiškėja, kad pigesnė ir protingesnė išeitis ne vežtis viską savo automobiliu, o nusipirkti, ko labiausiai reikės, atvykus į vietą arba išsinuomoti, pvz., dviračius.
Tą patį galime pasakyti apie statybinių medžiagų pirkimą ir jų vežimą savo automobiliu. Paprastai išsinuomoti krovininį automobilį kainuoja mažiau negu pakabos, nukentėjusios vežant toną plytelių, remontas.
Įmanoma, bet ar reikia?
Labai pasistengus galima į automobilį (arba ant jo) galima įtalpinti nepaprasto dydžio krovinį. Vis dėlto reikia atminti tai, kad lengvųjų automobilių paskirtis kitokia. Per daug apkraunant, pvz., stogo bagažinę, galima apgadinti kėbulą, o bagažinę – pakabą ir padangas.
Prieš prikraunant automobilį
Važiuoti perkrautu lengvuoju automobiliu be leidimo yra kelių eismo taisyklių pažeidimas, už kurį gresia 250–500 Lt bauda. Tad prieš pakraudami mašiną pirmiausia išsiaiškinkite viso krovinio svorį ir palyginkite jį su leistina automobilio keliamąja galia. Šį dydį galime apskaičiuoti nuo leidžiamos transporto priemonės bendros masės (galiojančio techninio paso skiltis F.1) atimdami transporto masę be krovinio (skiltis G).
Vežant krovinį priekaba, reikia žinoti maksimaliai leidžiamą priekabos be stabdžių leidžiamą bendrąją masę. Vairuotojai, kurie turi B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, privalo atminti, kad sąstato lbc (automobilis su priekaba) negali viršyti 3,5 t.
Patikrinkite prieš važiuodami
Prieš važiuodami labai apkrautu automobiliu patikrinkite slėgį padangose ir būtinai pripūskite jas iki reikalaujamo tokiai apkrovai dydžio. Dėmesio! Matuoti slėgį padangose reikia tuomet, kai jos atvėsusios, rodmenys bus netikslūs.
Jei automobilis neturi ksenono žibintų arba automatinės galinės pakabos horizontalios padėties reguliavimo sistemos, būtina atitinkamai sureguliuoti žibintus. Nepamirškite krovinį labai gerai pritvirtinti.
Važiuokite atsargiai
Pakrovus automobilį, keičiasi svorio pasiskirstymas jame (ar jo svorio pasiskirstymas). Kitaip tariant, automobilis visiškai kitaip valdomas nei “tuščias”. Tai svarbu ir įveikiant posūkius, ir stabdant. Pačių saugumui būtina atminti, kad sunkiausi daiktai automobilyje turi gulėti kuo žemiau, bagažinės priekyje. Kuo mažesnis apkrovimas turi būti kuo aukščiau ir kuo toliau galinės transporto priemonės ašies. Vaistinėlė, avarinis ženklas ir gesintuvas turi būti po ranka.
Priedai
Teisingai ir saugiai pritvirtinti krovinį padės tinkamai pasirinkti priedai. Praktiškiausios yra grotelės, atskiriančios bagažinę nuo automobilio vidaus. Beje, jas nuimti be jokių problemų gali ir pats vairuotojas.
Išvada
Daugelis vairuotojų neteisingai įvertina savo automobilių transportavimo galimybes. Vienatūriuose, SUV automobiliuose ar dideliuose universaluose iš tiesų tilps beveik tiek pat bagažo, kiek ir nedideliame krovininiame automobilyje.
Tačiau dėl nedidelės lengvųjų transporto priemonių keliamosios galios, važiuoti labai apkrautais automobiliais negalima. Be to, kimšdami daiktus per jėgą, mašiną galite ir apgadinti. Gražūs, dideli ratai, kurie be problemų įsitenka savo vietose, net tik vos vos perkrovus automobilį gali trintis į arkas, o pakaba neišlaikys papildomos apkrovos.
Ir dar. Važiuojant duobėtu keliu taip pat lengvai galima pažeisti duslintuvą ar sudeginti sankabą. Taigi kraunant į automobilį bagažą svarbiausia nepamiršti saiko. Pravartu būtų ir pažvelgti į techninį pasą bei sužinoti savo automobilio keliamąją galią. Jei mašina važiuoja maksimalus keleivių skaičius, į talpą jos bagažinę bus galima įsimesti tik vieną kitą nedidelį lagaminėlį. Tai galioja daugeliui automobilių.
Naujausi komentarai