„Mazda“ pristato naująją „start-stop“ sistemą Pereiti į pagrindinį turinį

„Mazda“ pristato naująją „start-stop“ sistemą

2009-09-10 14:30
„Mazda“ pristato naująją „start-stop“ sistemą
„Mazda“ pristato naująją „start-stop“ sistemą / Mazda nuotr.

Japonijos kompanijos „Mazda“ inžinieriai skelbia baigę naujos „start-stop“ sistemos „i-stop“ derinamą su antrosios kartos „Mazda3“ 2.0 MZR DISI varikliu. 

Ši sistema su nedidele starterio varikliuko pagalba pakartotiniam greitam variklio užvedimui sunaudoja labai mažai degalų. To pasiekti leidžia puikiai tarpusavyje suderinti stūmoklių ir alkūninio veleno padėties, vožtuvų atsidarymo bei tiesioginio įpurškimo sistemos algoritmas. Elektrinio starterio varikliuko pagalba yra vienintelis reikalingas impulsas pakartotiniam variklio užvedimui. Vidaus degimas suderintas su alkūninio veleno impulsu įgalina pakartotinai užsivesti variklį labai lengvai ir švelniai, naudojant labai mažai kuro bei dvigubai greičiau, nei įprastinės „start-stop“ sistemos.  

Tiesioginio įpurškimo benzininis variklis, aerodinamikos optimizavimas bei kiti parametrai kartu su naująja „i-stop“ sistema sumažina vidutines naujosios „Mazda3“ su 2.0 DISI varikliu kuro sąnaudas 14 proc., lyginant su ankstesnės kartos „Mazda3“ 2.0 l benzininiu varikliu. 

„i-stop“ sistema aktyvuojama automatiškai, kai tik užvedamas automobilis. Jei vairuotojas nori, sistemą galima išjungti. Sistema nėra akivaizdžiai juntama, kai automobilis užvedamas pirmą kartą, tačiau kai automobilis stabteli ir vairuotojas nuspaudžia sankabą, variklis išsijungia automatiškai. Žalia indikacinė lemputė  rodo, kad „start-stop“ sistema nutraukė variklio darbą. Kai automobilis stovi, degalai visiškai nenaudojami. Norint vėl pradėti važiuoti, vėl nuspaudžiama sankaba, ir variklis užsiveda automatiškai. 

Toks sprendimas, kai naudojamas tik elektrinis varikliukas, sukurtas „Mazda“ kompanijos specialistų nebendradarbiaujant su kitomis kompanijomis. 

Kai tik naujoji „Mazda3“ sustoja „poilsiui“, variklio valdymo modulis neišjungia motoro, kol oro kiekis cilindruose, kuriuose stūmokliai yra suspaudimo ir išsiplėtimo taktų padėtyse, yra lygus. Šio proceso metu, vienas cilindras lieka degimo takto padėtyje. Vairuotojas to nepastebi, nes viskas tetrunka dalį sekundės, o variklis lieka pasiruošęs idealiam pakartotiniam užvedimui.  

Naujoji „Mazda3 i-stop“ vidutiniškai naudoja tik 6,8 l/100 km degalų, t.y., 14 proc. mažiau nei ankstesnės kartos „Mazda3“ su 2.0 varikliu, o CO2 emisija tėra 159 g/km. Variklis atitinka „Euro V“ standartą. Automobiliui su 151 AG pajėgumo ir 191 Nm jėgos agregatu bei 6 laipsnių mechanine pavarų dėže tai neblogas rezultatas. 

Norint užtikrinti patikimą elektros energijos tiekimą be pertrūkių, ypač variklio užgesinimo ir pakartotinio užvedimo metu, „Mazda3 i-stop“ turi du akumuliatorius. Pagrindinis akumuliatorius tiekia bendrą energiją, o pagalbinis - tik variklio užvedimui skirtąją. Kai „i-stop“ užgesina variklį, apšvietimas, garso sistema ir visi kiti elektros energiją vartojantys įrenginiai toliau veikia. Net klimato kontrolės sistema veikia įprastai tol, kol vairuotojas nepageidauja maksimalaus vėsinimo. Tokiu atveju, „i-stop“ supranta, kad reikia vėl įjungti variklį ir reaguoja atitinkamai. Jokios kitų sistemų funkcijos veikia nepertraukiamai, nepaisant užvedamo variklio. 

„i-stop“ sistema negesina variklio, kol jis nėra įšilęs, taip padedama išmetimo sistemai pasiekti optimalią darbinę temperatūrą, kurios dėka mažinamas CO2 išmetimo kiekis. Tas pats principas galioja ir stovint nuokalnėje. Jei automobilis yra ant šlaito, kurio nuolydis daugiau nei 14 proc., variklis saugumo sumetimais taip pat dirbs be pertrūkių ir nebus gesinamas. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų