2010-aisiais „Volvo Trucks“ žada tapti pirmuoju sunkvežimių gamintoju, pradėsiančiu išsamius bandymus su biodegalais „bio-DME“.
Šie biodegalai pasižymi itin žema anglies dvideginio emisija. Ilgalaikėje perspektyvoje jie gali pakeisti 50 proc. šiandien Europoje, transporto sektoriuje, sunaudojamo dyzelino kiekio..
Jungtiniame bandymų projekte dalyvauja Europos Sąjunga, Švedijos energetikos agentūra, degalų kompanijos, transporto sektoriaus ir kitos įmonės. Tikslas - įvertinti DME (dimetilo eterio), kaip transporto priemonių degalų, potencialą.
DME gaminamas iš biomasės, arba „bio-DME“, kuris pasižymi aukšta energetine verte ir nedideliu šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos lygiu visoje grandinėje nuo šaltinio iki panaudojimo transporto priemonėje. Jo žaliava yra šalutinis miško pramonės produktas - juodasis šarmas, kaloringa ir klampi medžiaga. Jei kaip degalai naudojamas ne dyzelinas, o bio-DME, anglies dvideginio emisija sumažėja 95 proc.
„Volvo Trucks“ šiam projektui skyrė 14 „Volvo FH“ sunkvežimių, kuriuos 2010-2012 m. išbandys pasirinkti vežėjai keturiose Švedijos dalyse. Degalų kompanija „Preem“ pastatys degalų kolonėles, todėl sunkvežimiai galės vykdyti regioninių ir vietinių gabenimų užduotis. Pirmasis bandymams skirtas sunkvežimis šiandien pristatomas Pitea mieste, kuriame bus gaminamas bio-DME.
Tas pats našumas, minimali emisija
DME naudojančiame „Volvo“ sunkvežimyje sumontuotas standartinis D13 variklis, kuris puikiai tinka biodegalų naudojimui atlikus keletą variklio valdymo programinės įrangos, degalų bakų bei įpurškimo sistemos modifikacijų.
„Sėdint už vairo, nėra nieko neįprasto. Našumas ir važiavimo savybės nesiskiria nuo dyzelinio variklio. Skirtumas ir didžiausias bio-DME privalumas slypi mažoje anglies dvideginio emisijoje”, - sako „Volvo Trucks“ variklių gamybos vadovas Matsas Franzenas.
Idealūs dyzelinių variklių degalai
Lyginant su įprastu varikliu, kuriame naudojamas dyzelinas, varomas bio-DME variklis užtikrina tokį patį našumą ir pasižymi mažesniu triukšmo lygiu. Degimo proceso metu išskiriama labai maža kietųjų dalelių ir azoto oksidų emisija. Dėl šios priežasties sunkvežimyje gali būti naudojama paprastesnė papildoma išmetamųjų dujų apdorojimo sistema. Pradedant važiuoti išvystomas aukštesnis variklio sukimo momentas, todėl pagerėja važiavimo charakteristikos. Tai reiškia, kad bio-DME yra idealūs degalai dyzeliniams varikliams.
Degalų sistemos modifikacijos
Skystas DME įpilamas ir laikomas padidinto slėgio sandariuose bakuose. Slėgis išlaiko šiuos degalus skysčio pavidalu degalų tiekimo magistralėse iki įpurškimo momento. Naudojant „Common rail“ technologiją sukuriamas optimaliai aukštas įpurškimo slėgis. Kiek daugiau nei dvigubai mažesnė už dyzeliną DME energetinė vertė kompensuojama montuojant didesnės talpos degalų bakus.
„Pastebime, kad mūsų klientai itin domisi alternatyviais degalais ir manome, kad bio-DME turi puikias perspektyvas. Trejus metus truksiantys bandymai ir periodiniai vertinimai parodys, ar bus pradėta serijinė gamyba“, - sako „Volvo Trucks“ Europos padalinio prezidentas Claes'as Nilssonas.
Naujausi komentarai