Pereiti į pagrindinį turinį

Nelaimės priežastis – padanga, kurioje trūko oro

2009-12-03 01:21
Nelaimės priežastis – padanga, kurioje trūko oro
Nelaimės priežastis – padanga, kurioje trūko oro / DMN archyvo nuotr.

Plokščia padanga gali tapti rimtos nelaimės priežastimi. Tai žino kiekvienas. Bet kodėl daugelis vairuotojų vis dar nekreipia dėmesio į padangas?

Automobilio markes žino kiekvienas, o padangų – kas ketvirtas. Tokie duomenys buvo gauti atlikus vairuotojų apklausą. Be to, nedidelio eksperimento metu paaiškėjo, kad kas trečias vairuotojas nesirūpina tinkamu slėgiu padangose ir šitaip leidžia pinigus vėjais. Jeigu jose per mažai oro, padidėja benzino sąnaudos, o padangos dyla greičiau, jau nekalbant apie tai, kad jos gali greičiau sprogti, rašo autobild.lt.

O juk padangų slėgį galima pasitikrinti nemokamai ir padaryti tai labai paprasta, tereikia tik užsukti į degalinę. Juk saugumas kelyje labai svarbu. Kiekviena padanga turi atlaikyti ketvirtadalį automobilio svorio. Atraminis jos elementas yra ne guma, o oras. Kuo jo padangoje daugiau, tuo ji patvaresnė. Jei slėgio per mažai, nukenčia padangų šonai ir mažėja saugumas kelyje.

Eksperto patarimai

Jeigu oro slėgis padangoje per žemas, ji suspaudžiama. Važiuojant padanga  labai įšyla. Pasekmė: didėja degalų sąnaudos, blogėja važiavimo kokybė,  padanga pradeda bliūkšti. Jeigu oro slėgis padangoje per didelis, degalų sąnaudos sumažėja, bet nukenčia važiavimo komfortiškumas, blogėja padangų sukibimas su danga. Nesvarbu, ar oro slėgis padangoje per didelis, ar per mažas, padangų eksploatavimo laikas dėl to vis tiek sutrumpėja. Tik palaikant jose tinkamą slėgį garantuojamas ekonomiškas ir saugus važiavimas automobiliu.

Pavojaus signalas: taip automobilis reaguoja, jeigu padangos praranda oro slėgį

Tie, kurie gerai pažįsta savo automobilį, pagal jo manevringumą gali pajusti, kad padangos prarado tinkamą slėgį.

Pavojaus požymiai:

  • per mažas oro slėgis arba padangos pažeidimas ties galine ašimi: įveikiant posūkį galinė automobilio dalis staiga pradeda slysti, neramiai reaguoja pakeitus važiavimo kryptį;
  • per mažas oro slėgis arba padangos pažeidimas tries priekine ašimi: priekiniai automobilio ratai staiga pradeda  slysti arba nelygiai važiuoja tiesiąja.

Abiem paminėtais atvejais pirmiausia nukelkite koją nuo greičio pedalo ir sustoję patikrinkite padangų slėgį.

Kas trečias vairuotojas rizikuoja, kad jo automobilio padanga sprogs

Daugelis vairuotojų per mažai arba visai nesirūpina savo automobilio padangomis. Tai patvirtina vokiškojo „Auto Bild“ atlikta apklausa  Hamburge esančioje Baumarkto aikštėje. Iš 60-ties patikrintų automobilių, dvylikos mašinų padangose oro buvo per mažai.

Be to, du trečdaliai apklaustų vairuotojų nežinojo, kada paskutinį kartą tikrino padangų slėgį. Apklausos rezultatus sunku suvokti, nes nuolatinę (maždaug kas 14 dienų) padangų kontrolę galima labai greitai atlikti. Tinkamas slėgis padangose nurodytas automobilio priežiūros instrukcijoje, ant degalų bako dangtelio arba ant B atramos.


Klausimai ir atsakymai

Padangų pardavėjas pataria pripildyti jas dujomis. Ar tai turės kokių nors privalumų?

Padangų dujos daugiausiai susideda iš anglies dvideginio, kurį padangos geriau išlaiko, negu paprastą orą. Bet nuolatinė ir reguliari jų kontrolė vis tiek reikalinga.

Ar statant automobilį galima iš lėto užvažiuoti ant bortelio?

Ne, net ir labai atsargiai atlikdami tokius manevrus neapsaugosite padangų nuo pažeidimų, kurie gali išryškėti praėjus kuriam laikui.

Ar galima atsisakyti varginančios padangų kontrolės?

Taip, jeigu naudosite elektroninę kontrolės sistemą. Kai kurie nauji automobiliai turi tokią kontrolės sistemą, be to, galima įsigyti WAECO prietaisą. Jo kaina – nuo 100 eurų (nuo 350 litų).

Padangos praranda orą, kokia galėtų būti priežastis?

Jeigu į padangą neįstrigęs svetimkūnis, pirmiausia reikia patikrinti ventilio sandarumą. Bet jei yra pažeidimų, oras gali išeiti ir per šonus.

Išvada

Padagos – apvalios ir juodos spalvos. Deja, daugelis vairuotojų į jas nekreipia dėmesio. Tuo tarpu padangos – tai pagrindinė automobilio dalis, atlaikanti apkrovą. Jos yra tarpininkas tarp automobilio ir kelio dangos. Todėl padangoms privalu skirti bent šiek tiek dėmesio. Būtina reguliariai tikrinti jų slėgį ir vengti užvažiuoti ant šaligatvio bortelių. Tie, kurie nepaiso šių taisyklių, išleidžia daugiau pinigų degalams, be to, greičiau susidėvi ir jų eksploatuojamos padangos. Pačiu blogiausiu atveju padanga tiesiog gali sprogti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų