Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio surengtame Keleivių ir krovinių terminalo Klaipėdos uoste statybos priežiūros komiteto posėdyje aptarti parengiamieji terminalo statybų darbai. Ministras ragino visas atsakingas institucijas efektyviau dirbti bendram labui ir greičiau pradėti terminalo statybas.
E.Masiulis teigė esąs nepatenkintas esamu darbų tempu ir institucijų žinybiniu požiūriu. Ministro teigimu, Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas yra svarbus šiuolaikiškam uostui, verslo ir turizmo plėtrai, tad visos atsakingos institucijos turėtų sutelkti pastangas, atsakingiau ir sparčiau atlikti būtinus parengiamuosius darbus.
Kovo mėnesį numatoma pradėti geležinkelio viaduko per Varnėnų gatvę rekonstrukciją. Dabartinis tiltas bus pailgintas, šalia jo pastatytas naujas 85 m ilgio tiltas - esamas vienkelis viadukas taps dvikeliu. Bus atnaujinta geležinkelių infrastruktūra tarp Varnėnų gatvės ir Baltijos prospekto tęsinio.
Patogiam keleivių ir krovinių judėjimui į naująjį terminalą užtikrinti taip pat rengiamasi rekonstruoti Baltijos prospekto sankryžas su Šilutės prospektu ir Minijos gatve, nutiesti specialius privažiavimo kelius. Pirmenybė bus teikiama Baltijos ir Šilutės prospektų sankryžos rekonstrukcijai. Baltijos prospekto ir Minijos gatvės sankryža bus rekonstruojama dviem etapais, pirmiausia išplatinant esamą sankryžą, vėliau statant estakadą.
Šiuo metu taisomas ir jau baigiamas rengti keleivių ir krovinių terminalo krantinės ir pirso projektas. Tai itin svarbus ir atsakingas projektas, nes jame padarytos klaidos gali turėti neigiamos įtakos srovių kryptims ir kranto linijoms. Šį projektą numatoma parengti iki balandžio 15 d., o gegužės mėnesį - paskelbti konkursą statybos darbams atlikti.
Susisiekimo ministerijos sekretoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, būsimo terminalo teritorijos planavimą apsunkina čia esanti skirtingų institucijų - Klaipėdos miesto savivaldybės, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ bei privati nuosavybė. Sprendžiant nuosavybės klausimus, planavimo procesas užtrunka ilgiau nei planuota. Projekto įgyvendinimą apsunkina ir tai, kad rezervinėje uosto teritorijoje buvo atsiradę privačios veiklos objektai.
Tačiau iki šiol jau pavyko iškeldinti šioje teritorijoje buvusią Kurčiųjų mokyklą, pasirengti viaduko rekonstrukcijos darbams. Jau parengta ir keletas Vyriausybės nutarimų projektų dėl žemės perdavimo uosto teritorijai.
Keleivių ir krovinių terminalas Klaipėdos uoste bus pastatytas šalia antrosios Smiltynės perkėlos, teritorijoje tarp Minijos, Varnėnų ir Nemuno gatvių bei Baltijos prospekto tęsinio. Statybas, kurių vertė gali siekti apie 500 mln. litų, numatoma finansuoti Europos Sąjungos sanglaudos fondo, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, valstybės ir privačiomis lėšomis.
Naujausi komentarai