Šiandien vykusiame pasitarime dėl europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica" projekto įgyvendinimo eigos susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pareiškė, kad jo netenkina šio projekto įgyvendinimo rezultatai. Pasitarime dalyvavo Susisiekimo ministerijos, AB „Lietuvos geležinkeliai", Transporto investicijų direkcijos atsakingi pareigūnai.
„Dabartiniai „Rail Baltica" projekto įgyvendinimo tempai manęs visiškai netenkina. Tai - strateginis projektas, atveriantis labai dideles galimybes. Esame stipriai atsilikę nuo projekto įgyvendinimo darbų grafiko",- sakė ministras E.Masiulis.
Ministras primygtinai pareikalavo, kad sėkmingam ir savalaikiam šio projekto įgyvendinimui būtų skirtas maksimalus visų už jo įgyvendinimą atsakingų institucijų dėmesys.
Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai" specialistų skaičiavimais, preliminari šio projekto įgyvendinimo vertė - 1,5 mlrd. Lt, projektas būtų finansuojamas TEN-T, ES Sanglaudos fondo bei valstybės biudžeto lėšomis.
Planuojama iki 2013 m. visoje „Rail Baltica" trasoje Lietuvos teritorijoje pasiekti ne mažesnį kaip 120 km/val. traukinių judėjimo greitį, parengti projektą nuo Lietuvos-Lenkijos valstybių sienos iki Marijampolės nutiesti europinės vėžės geležinkelio trasą, parengti technines užduotis rekonstruoti 1520 mm pločio vėžės geležinkelį atkarpoje Kaunas-Šiauliai bei rekonstruoti geležinkelio vėžę pasienio ruože su Latvija.
Pasitarime pažymėta, kad ypač aktuali išlieka žemės paėmimo visuomenės poreikiams problema (šiuo metu būsimoje „Rail Baltica" trasoje yra daugiau kaip 2000 privačių sklypų) bei kai kurių kaimyninių valstybių pozicija šio projekto atžvilgiu. Ministras E. Masiulis teigė, jog būtina kuo skubiau inicijuoti įstatymo, leisiančio supaprastintą žemės paėmimą visuomenės poreikiams, priėmimą.
Europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica", sujungsiančio Varšuvą ir Helsinkį per Vilnių, Rygą ir Taliną, projektas 2004 m. buvo įtrauktas į prioritetinių ES finansuojamų transeuropinių projektų sąrašą.
Naujausi komentarai