Sekmadienio pavakarę sostinės S.Daukanto aikštėje finišavo seniausias šalyje ralis „Aplink Lietuvą“, kurio ištakos siekia 1931 metus ir kuriuose lenktynininkai varžosi dėl pagrindinio trofėjaus - Prezidento taurės. Šiuos ralius nuo pat pirmojo rengia Lietuvos automobilių klubas, šiemet - padedamas VŠĮ „Nemuno žiedas“.
Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė, šiltai pasveikinusi visus susirinkusius į varžybų finišą, savo taurę įteikė ralio „Aplink Lietuvą-2009“ sporto meistrų-veteranų įskaitos nugalėtojams Algirdui Rymoniui ir Sauliui Praninskui. Jie su dabar jau egzotiškai atrodančia, tačiau blizgančia lyg nauja „Volga GAZ 21“ greičiausiai įveikė visą 820 kilometrų maršrutą aplink Lietuvą su daugybe slalomo ir specialiųjų rungčių.
Veteranai - aktyviausi
Šiemetinio ralio dalyviai varžėsi penkiose įskaitose, o gausiausiai į organizatorių kvietimą atsiliepė būtent veteranai, kurie šeštadienį prie starto linijos Kaune atvairavo net 30 jų sportinę jaunystę menančių mašinų. Iš viso ralyje startavo 87 ekipažai.
Veteranų grupę sudarė beveik visas buvusios Tarybų Sąjungos automobilių ralio rinktinės elitas, su kuriuo varžėsi tada ir dabar geriausi mūsų šalies ralio meistrai. Graži tradicija tęsiasi, o buvusių aršių kovų aidus veteranams primins varžybų išvakarėse šalia „Nemuno žiedo“ trasos kartu pasodinti ąžuoliukai ir atidaryta veteranų šlovės alėja.
Veteranų gretas šiemet papildė į ralį net iš tolimosios Australijos atvykęs garsusis mūsų tautietis Manfredas Gocentas, šturmanavęs ne vienam pasaulinio lygio ralistui. Tačiau šįkart ir jis aštrios kovos lydimame ralyje pagrindinių prizų nepelnė, o Kūno kultūros ir sporto departamento įsteigta taure džiaugėsi dar vienas šios įskaitos prizininkų ekipažas, kurį sudarė Eduardas Singurindis (Graikija) ir Andris Zvingevicas (Latvija). Varžybų organizatoriai pagerbė ir vyriausiąjį dalyvį, 81-erių maskvietį Viktorą Ščiavelevą.
Krašto apsaugos ministrė Rasa Juknevičienė taurę įteikė visureigių įskaitos nugalėtojams Alvydui ir Juozui Šidlauskams, važiavusiems su „Mitsubishi Pajero“, o Socialinės apsaugos ir darbo ministro taure viceministrė Audronė Morkūnienė apdovanojo sportininkų su negalia įskaitos nugalėtojus Algimantą Kojį ir Tautvidą Visocką, vairavusius „Volkswagen Golf“.
S.Daukanto aikštėje buvo pagerbti ir šalies B lygos ralio čempionato nugalėtojai ir prizininkai. Šios įskaitos dalyviai varžėsi tik žvyrkeliais, o greičiausiai jais važiavo Aras Kalėda su Justu Vičiūnu („Opel Astra“), pranokę Paulių Gintalą su Domu Drageliu („Peugeot 306“) ir Arūną Lekavičių su Ąžuolu Žadeika („Volkswagen Golf“).
Lietuvos automobilių klubo garbės prezidento Stasio Brundzos įsteigta taurė jauniausiajam varžybų dalyviui atiteko ralio čempionate besivaržančiai septyniolikmetei Joanai Survilaitei.
Finalo verta dvikova
„Aplink Lietuvą-2009“ šalies automobilių ralio čempionato dalyviams buvo paskutiniojo, penktojo etapo varžybos. Šios įkaitos sportininkų dviejų dienų maršrutas - 309,45 km., iš kurių 85,3 km. sudarė 11 greičio ruožų. Bene pirmą kartą didžioji greičio ruožų dalis - 51,6 kilometro - driekėsi asfalto, o 33,7 km. - žvyro keliais.
Profesionalių sportininkų batalijos šįkart išsiskyrė ypač aštria konkurencija ir iki paskutinio greičio ruožo trukusia Vytauto Švedo su Žilvinu Sakalausku ir Roko Lipeikio su Inga Lipeikyte dvikova.
Po pirmosios dienos kovų V.Švedas nelauktai atsidūrė tik ketvirtoje vietoje turėdamas 18,2 sek. deficitą nuo lyderio R.Lipeikio, kuris visas 51,6 km. ilgio greičio rungtis, besidriekiančias tik asfalto keliais, įveikė per 27 min. 43,8 sek., važiuodamas vidutiniu 111,65 km/val. greičiu.
12,4 sek. lyderiams pralaimėjo Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu, o 14,8 sek. - trečioje vietoje įsitvirtinę Ramūnas Čapkauskas su Tomu Šipkausku.
„Klaidą padarėme jau pirmojo greičio ruožo finiše, kai į jį atlėkėme per greitai, o stabdydami ant šlapios dangos išslydome iš trasos, dėl ko prisiėjo „ieškoti“ net atbulinės pavaros, - po pirmosios dienos rungčių pasakojo V.Švedas.
Tačiau antrąją varžybų dieną kauniečių ekipažas sugebėjo pasivyti lyderius. Prieš paskutinį greičio ruožą V.Švedas su Ž.Sakalausku, vairuojantys „Mitsubishi Lancer Evo IX“, jau turėjo trapią 0,2 sek. persvarą. Finalinis greičio ruože ją padidino iki 6,8 sek. ir džiaugėsi pergale bei Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio taure.
Nugalėtojai visus 85,3 km. ilgio reičio ruožus nuvažiavo per 49 min. 40,3 sek., važiuodami vidutiniu 103 km/val. greičiu.
„Baigdami sezoną norėjome trinktelėti durimis, tačiau Vytautas ir vėl buvo greitesnis. Jis garbingai pakėlė išvakarėse mūsų mestą pirštinę“, - po ralio vykusioje spaudos konferencijoje kalbėjo antrasis prizininkas R.Lipeikis, vairuojantis „Mitsubishi Lancer Evo VIII“.
Beje, retsykiais jau veteranu tituluojamas daugkartinis šalies čempionas R.Lipeikis, regis ne emocijų paveiktas, toje pačioje spaudos konferencijoje paskelbė paliekąs automobilių ralį ir sportą apskritai. Galbūt atvėsus emocijoms sportininkas apsigalvos, tačiau akivaizdu, kad be jo lietuviškas ralis taps skurdesnis.
Trečiąją vietą iškovojo R.Čapkausko ir T.Šipkausko ekipažas („Mitsubishi Lancer Evo IX“), nuo nugalėtojų atsilikęs 33,7 sek.
Ketvirtąją-penktąją vietas užėmė tokį pat automobilį vairuojantys Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu bei Audrius Višniauskas su Edvinu Pagirsku, nuo nugalėtojų atsilikę atitinkamai 1 min. 19,6 sek. ir 2 min. 28,4 sek.
Su „Ford Fiesta“ šeštoje vietoje finišo liniją kirtusius Vytautą Baranauską ir Gediminą Celiešių nuo lyderių skyrė net 4 min. 32,3 sek.
Ralio nugalėtojai laimėjo ir N4 grupės sportininkų ginčą, o antrieji prizininkai pergalę šventė A8 klasėje.
N2000 klasėje nugalėjo V. Baranauskas su G. Celiešiumi, o R2000 - Donatas Stašaitis ir Dalius Strižanas (BMW 318), įgiję mažesnę nei 2 sek. persvarą prieš raudonąją „Lada 2105 VFTS“ tebevairuojančius Dovilą Čiutelę ir Žydrūną Vaitkevičių.
R12 grupės sportininkų varžytuves laimėjo Laurynas Kentra su Dariumi Pilkioniu („Audi 80 Quatro“), o A2000 - Irmantas Žukauskas su Gediminu Figurinu („Renault Clio“).
Naujausi komentarai