Pereiti į pagrindinį turinį

Tyrimas: saugos diržai daliai vairuotojų vis dar svetimi

2013-11-07 07:26
DMN inf.
Shutterstock nuotr.

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, jog net 4 iš 10 vairuotojų vairuodami trumpą atstumą ne visuomet segasi saugos diržą ir net 87 proc. jų teigė, jog automobilio gale sėdintys keleiviai šio reikalavimo taip pat ne visuomet paiso. Draudimo ekspertai ragina vairuotojus nerizikuoti saugumu bei atkreipti dėmesį, kad saugos diržus segėtų ir jų vežami keleiviai.

Pasak bendrovės generalinio direktoriaus Sauliaus Jokubaičio, vairuotojų apklausa atskleidė didelę problemą – tiek vairuotojai, tiek keleiviai daro daug išlygų saugiai kelionei automobiliu.

„Saugos diržo segėjimo svarba ir galimybės išgelbėti gyvybę įrodytos daugybe tyrimų, tačiau net 4 iš 10 vairuotojų vairuodami trumpą atstumą ne visuomet jį segi. Apklausa atskleidė, jog rizikuoja ir saugos diržo dvigubai dažniau nesisega vyrai, ypač ryški ši tendencija mažesniuose miestuose ir tarp vyresnio amžiaus vairuotojų“, – teigia S. Jokubaitis.

Vairuotojai, kurie vairuodami trumpą atstumą vengia segtis saugos diržus, įvardijo, kad jie taip pat to nedaro ir tuomet, kai vairuoja nedideliu greičiu (41 proc.), esant nesudėtingoms vairavimo sąlygoms (32 proc.) ar kai vairuoja užmiesčio keliu (23 proc.). 5 proc. vairuotojų teigė saugos diržo nesisegantys niekada.

„Reguliuodami žalas pastebime, kad skaudžiausios nelaimės, kurių metu žūsta žmonės, įvyksta užmiesčio keliuose. Bet kurią akimirką nesudėtingos vairavimo sąlygos gali tapti pražūtingomis, o būti išsviestam iš automobilio gali užtekti ir visai nedidelio greičio. Saugos diržą segėti būtina kiekvienos kelionės metu ir nepriklausomai nuo to, ar ketinama vairuoti tris ar trisdešimt kilometrų“, – teigia S. Jokubaitis. Verčiantis automobiliui, vairuotojui kyla didelė tikimybė iškristi per langą ir žūti. Tačiau skaudžių pasekmių sudėtinga išvengti ne tik automobiliui apsivertus, bet ir susidūrus su kliūtimi.

Saugos diržus segėti būtina dar ir dėl to, kad avarijos metu suveikusios saugos pagalvės apsaugotų, o ne sužalotų. Daugumoje automobilių saugos sistema reaguoja ir į saugos diržų judesius – esant tam tikro stiprumo smūgiui išsiskleidžia saugos pagalvės. Saugos pagalvės skirtos apsaugoti galvą, krūtinę, kaklą, o saugos diržas ne tik sulaiko nuo iškritimo iš automobilio, bet ir suteikia galimybę išvengti sunkių sužalojimų. Neprisisegus saugos diržo, saugos pagalvių nauda ženkliai sumažėja.

Pasak S. Jokubaičio, didžiulė problema yra tai, kad saugos diržu itin retai segi automobilio gale sėdintys keleiviai. Net 87 proc. vairuotojų teigė, jog trumpą atstumą vežami keleiviai ne visuomet prisisega saugos diržus. „Automobilio gale sėdintiems ir saugos diržu neprisisegusiems keleiviams avarijos metu, kaip ir vairuotojams, gresia būti išsviestiems iš automobilio. Be to, didele jėga krisdami į priekį, jie gali stipriai sužaloti priekyje sėdinčius žmones“, – teigia S. Jokubaitis. Jis ragina vairuotojus ne tik patiems segtis saugos diržus, bet ir priminti, kad juos prisisegtų kartu keliaujantys keleiviai.

Draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Prime Consulting“ vairuotojų apklausą atliko spalio 26 - 31 dienomis. Jos metu buvo apklausta 517 vairuotojų iš visos Lietuvos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų