Lietuvos mokiniams – šiuolaikiška menų pažinimo programa Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvos mokiniams – šiuolaikiška menų pažinimo programa

2011-06-28 14:06
Lietuvos mokiniams – šiuolaikiška menų pažinimo programa
Lietuvos mokiniams – šiuolaikiška menų pažinimo programa / Shutterstock nuotr.

Meninis ugdymas yra svarbus veiksnys ugdant kultūroje orientuotą ir kūrybingą visuomenę. Svarbu, kad kiekvienoje mokykloje mokiniams būtų sudaromos kuo platesnės galimybės rinktis meninio ugdymo dalykus, o mokytojai, taikydami inovatyvius metodus, ugdytų mokinių vaizduotę, kūrybingumą, emocinį intelektą, skatintų jų kritinį mąstymą ir padėtų formuotis požiūrių įvairovei. Šiuo tikslu Europos socialinio fondo iš dalies finansuojamo ir Ugdymo plėtotės centro įgyvendinamo projekto „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14-19 metų mokiniams, II etapas: gilesnis mokymosi diferencijavimas ir individualizavimas, siekiant ugdymo kokybės, reikalingos šiuolaikiniam darbo pasauliui“ metu buvo sukurta nauja Menų pažinimo bendroji programa. Jai paruošta išsami metodinė medžiaga – mokytojo knyga bei skaitmeninių laikmenų rinkinys su mokymo procesui skirta vaizdo ir garso medžiaga: ištraukomis iš kino filmų, koncertų, spektaklių. 2010-2011 mokslo metais programa ir metodinė medžiaga buvo išbandyta 19-oje projekte dalyvaujančių Lietuvos mokyklų.

2011 metų birželio 20-21 dienomis Vilniuje į seminarą „Meninio ugdymo turinio modernizavimas: menų pažinimo programa“ aptarti išbandymo eigą susirinko dvidešimt menų mokytojų. Menų pažinimo programos autorės ir metodinės medžiagos sudarytojos Rita Mikučionytė, Nora Petročenko, Ieva Šimukauskienė ir dr. Rasa Vasinauskaitė su mokytojais nagrinėjo programos privalumus ir iškilusias problemas – mokinių motyvacijos žadinimo būdus, medžiagos prieinamumą ir tinkamumą ugdymo procesui, vaizdo ir garso medžiagos pateikimo galimybes, ugdymo metodų įvairovę. 

„Pradžia buvo gana sunki, tačiau pamažu mokiniai aktyviau įsitraukė į dalyvavimą pamokose ir diskusijas. Labiausiai jiems patiko praktinės dalys ir vaizdinė medžiaga – filmai, nuotraukos, kūrėjų biografijos“, – pasakojo Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos dailės mokytoja Elida Ignatavičienė, savo mokyklos mokinius mokiusi pagal naują metodiką. 

Menų pažinimo programa sudaryta iš keturių – dailės, muzikos, šokio ir teatro – modulių, pagal kuriuos mokiniai mokosi dvejus mokslo metus – 11-12 (3-4 gimnazijos) klasėse. Programos turinio integracijos pagrindu pasirinktos penkios visoms meno šakoms aktualios probleminės sritys: estetinis-emocinis meno poveikis, meno statusas visuomenėje, menininko vaidmens raida, etnokultūrinis meno aspektas, meno ir šiuolaikinių technologijų sąveika.

“Menų pažinimo programa yra skiriama mokiniams, kurie nejaučia poreikio aktyviai „sceninei“ meninei raiškai. Tai meno kūrinių stebėjimo, analizės, vertinimo, samprotavimo apie juos programa. Mokiniai, mokydamiesi pagal šią programą ir naudodamiesi šiuolaikiška patrauklia medžiaga, išsamiai susipažįsta su skirtingomis meno šakomis, reiškiniais, formomis, jų skirtumais ir bendrumais. Labai svarbu tai, jog mokiniai mokosi reikšti argumentuotą nuomonę, kritiškai vertinti supančius meno reiškinius, tikslingai vartoti meno terminus ir sąvokas. Tikimės, kad mokęsi pagal šią programą mokiniai noriai lankysis ir mėgausis parodomis, koncertais, spektakliais, filmais, gebės samprotauti apie Lietuvos ir pasaulio kultūros situaciją”, – teigė projekto meninio ugdymo turinio modernizavimo veiklos vedėja Žydrė Jautakytė.

Atlikus programos išbandymo tyrimą paaiškės, ar Menų pažinimo programa papildys vidurinio ugdymo pasirenkamųjų meninio ugdymo programų sąrašą. Projekto metu parengta metodinė medžiaga bei skaitmeninės vaizdo ir garso medžiagos laikmenos bus prieinamos visiems Lietuvos meninio ugdymo dalykų mokytojams.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra