Lietuvos susisiekimo ministras E.Masiulis ir Ukrainos infrastruktūros ir ryšių ministras Borisas Kolesnikovas antradienį pasirašė susitarimą dėl tolesnio tarp abiejų šalių kursuojančio traukinio „Vikingas“ plėtros.
Siekiant teikti konkurencingas paslaugas, numatoma supaprastinti ir suvienodinti sienų kirtimo bei pasienio kontrolės procedūras visose „Vikingo“ projekte dalyvaujančiose šalyse. Planuojama pasinaudoti gerąja Lietuvos ir Baltarusijos patirtimi, užtikrinant valstybių sienos kirtimą per 30 minučių.
Konteinerių patikrą jūrų uostuose bus bandoma sutrumpinti iki 2 valandų. Norint į traukinį pritraukti daugiau krovinių iš Turkijos, Gruzijos ir Azerbaidžano, siūloma sumažinti Ukrainai priklausančių keltų linijų tarifus.
„Šiandien stiprėja tiek politinis, tiek ekonominis Lietuvos ir Ukrainos bendradarbiavimas. Tai patvirtina ir bendras geležinkelių projektas „Vikingas“, jungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. Geros transporto jungtys kuria palankias sąlygas abiejų šalių prekybos ir ekonominiams ryšiams. Tai, kad šis memorandumas pasirašomas susitinkant abiejų šalių vadovams, parodo ne tik ekonominę, bet ir politinę projekto „Vikingas“ svarbą“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.
Pirmieji „Vikingo“ traukiniai tarp Baltijos ir Juodosios jūrų uostų pradėjo kursuoti 2003 m. Kaip ilgalaikis ir sėkmingai rinkoje veikiantis projektas, 2009 m. „Vikingas“ pelnė Europos intermodalinio transporto asociacijos apdovanojimą. Tikimasi, kad aštuonerius metus sėkmingai veikiantis projektas ateityje pritrauks vis daugiau krovinių, gabenamų tarp Europos ir Azijos.
Naujausi komentarai