Pereiti į pagrindinį turinį

Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?

2013-04-03 19:30
Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“? Nuo liepos sostinėje nebeliks „mikriukų“?

Kovojo prieš Artūrą Zuoką, o pasmerkė mikroautobusus. Opozicijoje esančių konservatorių įkvėpta Vilniaus miesto taryba įtvirtino, kad nuo liepos mėnesio sostinėje turėtų nelikti mikroautobusų.

Vilniaus miesto vežėjų asociacija, palaikoma sostinės valdžios politinių oponentų, šiandien prie savivaldybės surengė protesto akciją. Į ją susirinko keliasdešimt žmonių, tarp kurių didelę dalį sudarė opozicinių partijų atstovai. Mitingu siekta atkreipti savivaldybės Tarybos dėmesį, kad jų sprendimas naikinti dalį privačių vežėjų maršrutų prasilenkia su vilniečių norais.

Anksčiau išplatintame pranešime Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis yra sakęs, kad „dalyvavimas mitinge yra būtinas, nes tik taip galime parodyti, kad valdžios įstaigos turi dirbti visuomenės labui“.

Vežėjų teigimu, jie nėra prieš vieningą bilieto sistemą sostinėje, tą jie nekartą įrodė rašydami raštus Vilniaus miesto vadovams prašydami, kad privatus verslas taptų viešojo transporto dalimi, o ne galvos skausmu – kaip, anot vežėjų, mėgsta sakyti savivaldybė.

„Mums nėra tas pats, kas bus po liepos 1 d. Darbo gali netekti daugiau nei 300 žmonių, bus uždaromos įmones, kurios vežė keleivius daugiau nei dešimtmetį. Ir mums tikrai nėra tas pats, kad keleiviai neteks galimybės rinktis ir tas neabejotinai sukels susisiekimo nepatogumų“, - susirinkusiems sakė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Seimo narys ir buvęs Lazdynų seniūnas Algis Strelčiūnas teigė, kad planuojamas konkursas, kuriame yra numatytos tik 35 transporto priemonės vietoje 220 yra blogai.

„Taryba turi nuspręsti teisingai, o tie kas balsuos ne taip – sužinosime jų pavardes. Apskritai visas projektas turi būti derinamas su gyventojais“, - aiškino A. Strelčiūnas.

Mikroautobusuose ir viešose vietose inicijuotos akcijos metu buvo surinkta daugiau nei 13 tūkst. miestiečių parašų prieš savivaldybės planuojamą Vilniaus transporto pertvarką.

„Ko gero, tai pirmas atvejis šiuolaikinėje miesto istorijoje, kai gyventojai sako ne Zuokui (Vilniaus miesto merui Artūrui Zuokui – red.past.). Žmogui, kuris sėdi tam savo tanke ir nieko negirdi - negirdi miestiečių nuomonės“, - konstatavo sostinės tarybos narys Vidas Urbonavičius.

Atėjo laikas atsinaujinti

Tuo metu savivaldybė teigė, kad minimas projektas turėtų padėti integruoti privačius vežėjus į Vilniaus transporto sistemą ir šią atnaujinti.

„Mūsų tikslas - optimizuoti ir integruoti į transportą kitus maršrutus ir norime paskelbti konkursus privežamiesiems maršrutams“ , - tvirtino Viešojo transporto poskyrio vedėjas Kastytis Lubys.

Vis dėlto Tarybos nariams didesnį įspūdį paliko A. Strelčiūno ir jo bendraminčių grasinimai. Praėjus kelioms valandoms po mitingo opozicijos įkvėpta Taryba nepatvirtino konkurso projekto, pagal kurį privatūs vežėjai būtų integruoti į Vilniaus transporto sistemą.

Tačiau didžiausią smūgį dėl to patyrė ne dabartinė Vilniaus valdžia, o privatūs vežėjai. Mat nepatvirtinus kokurso projekto, mikroautobusų mieste neliks nuo liepos 1 d., nes sutarčių su jais pratęsti neleidžia įstatymai.

Kastytis Lubys taip pat tikino, kad be darbo buvę vairuotojai neliks, neva didžioji dalis bus įdarbinti – miesto autobusams trūksta vairuotojų, kiti dirbs su privežančiais maršrutais.

Be kita ko teigiama, kad mikroautobusų vairuotojų atlyginimas yra iki pusantro tūkstainčio litų, o sostinės autobusų vairuotojai uždirba beveik dvigubai – iki 3 tūkst. litų. „Rotacija, darbuotojų trūkumas ir taip toliau... Žinodami, kad tai geri ir patirtį turintys vairuotojai, turėsime, ką jiems pasiūlyti - jiems bus sudarytos ir geresnės sąlygos, tai yra aiškus darbo grafikas, atostogos“, - aiškino K. Lubys, kuris pridūrė, kad dabar mikriukų vairuotojai dirba ir po 12-14 valandų per dieną.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų