Nuo rudens klaipėdiečiams užsivers durys į savivaldybę

Nuo rudens klaipėdiečiams užsivers durys į savivaldybę

2012-06-14 11:56
Nuo rudens klaipėdiečiams užsivers durys į savivaldybę
Nuo rudens klaipėdiečiams užsivers durys į savivaldybę / Vytauto Petriko nuotr.

Klaipėdiečiai laisvai patekti į visus savivaldybės skyrius nebegalės nuo rudens. Bus siekiama, kad interesantai visus iškilusius klausimus ir problemas išspręstų pirmame aukšte.

Paslaugos – elektroninėje erdvėje

Klaipėdos savivaldybė vykdyti projektą, kurį įgyvendinus turėtų pagerėti „vieno langelio“ paslaugų teikimas, pradėjo įgyvendinti prieš dvejus metus.

Vieno langelio ir elektroninių paslaugų skyriaus vedėja Lina Kryževičienė tvirtino, kad užbaigus jį, svetainėje gyventojams aiškiai bus pateikta, kokias paslaugas teikia savivaldybė.

„Pastarosios bus išdėstytos pagal gyvenimo atvejus, kategorijas. Jas nebus taip sudėtinga rasti kaip senojoje savivaldybės interneto svetainėje“, – pasakojo vedėja.

Į elektroninę erdvę ketinama perkelti beveik visas savivaldybės teikiamas paslaugas. Anot L.Kryževičienės, siekiama, kad miestiečiai daug klausimų išspręstų net neišėję iš namų.

„Internetu žmonės negalės išsiimti tik leidimų ir licenzijų. Juos bet kuriuo atveju reikės atvykti pasiimti į savivaldybę. Internetu bus galima užpildyti nebent prašymą leidimams gauti“, – aiškino vedėja.

Nebereikės pateikti pažymų

L.Kryževičienė pasakojo, kad norima sukurti ir sąsajas su išorinėmis duomenų bazėmis ir viešaisiais registrais – Registrų centru, Gyventojų registru ir kitais.

„Tada interesantams nereikės pateikti pažymų ar kitų dokumentų, kurie reikalingi sprendžiant klausimus. Asmeniui sutikus, ją gautume iš duomenų bazių“, – pasakojo vedėja.

Anot jos, interesantams planuojama sudaryti galimybę stebėti, kaip sprendžiama problema. Prisijungęs prie sistemos žmogus matys, į kurį specialistą jam reikia kreiptis.

Nuo rudens bus siekiama, kad interesantai visas savo problemas išspręstų pirmame aukšte. Pas specialistus, įsikūrusius kituose pastato aukštuose, miestiečiai negalės laisvai patekti.

„Siekiama, kad žmonės gautų informaciją ar paslaugą vienoje vietoje. Nereikėtų jiems lakstyti per visus aukštus ir trukdyti specialistų. Žmonės, ieškodami reikiamo specialisto, dažnai pataiko ne į tą kabinetą, kur reikia“, – dėstė L.Kryževičienė.

Kad pastarosios būtų teikiamos kokybiškai, dviejuose savivaldybės pastatuose – pagrindiniame Liepų gatvėje ir Socialinės paramos skyriuje Vytauto gatvėje – bus įdiegtos eilių valdymo sistemos.

Už duris – 12 tūkst. litų

Įsigaliojus naujajai tvarkai, žmogų, atėjusį į savivaldybės pastatą, pasitiks terminalas. Jis turės pasirinkti paslaugą, dėl kurios atėjo. Iš viso aparatas rodys 7 funkcijas.

Jis išmuš talonėlį su interesanto eilės numeriu. Sulaukęs savo eilės, žmogus kreipsis į specialistą.

Planuojama, kad klaipėdiečius aptarnaus 7 specialistai centriniame savivaldybės pastate ir 8 Socialinės paramos skyriuje.

Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Viačeslavas Karmanovas pasakojo, kad savivaldybėje bus įdirgta kortelinė sistema.

Numatoma, kad jas turės administracijos darbuotojai, tarybos nariai. Kortelės, leidžiančios patekti į savivaldybę, gal bus išduotos ir savivaldybės įstaigų darbuotojams.

Savivaldybėje naujos durys jau įrengtos. Jos atsiėjo 12 tūkst. litų. Artimiausiu metu bus skelbiamas konkursas dėl kortelinės sistemos įsigijimo. Numatoma, kad ji kainuos taip pat 12 tūkst. litų.

„Tai viena iš priemonių, kuri padeda kovoti su korupcija“, – tvirtino pavaduotojas.

Interesantams skirs palydovus

Anot V.Karmanovo, nors visi negalės laisvai vaikščioti po savivaldybę, susitikti su reikiamu specialistu jie galės priėmimo metu. Pastarasis greičiausiai vyks taip pat pirmame aukšte. Tam bus skirtas kabinetas.

„Per mėnesį turėtų paaiškėti, kaip vyks komitetų, komisijų posėdžiai. Departamentų vadovai gavo užduotį įvertinti, kokios problemos gali kilti. Dėl tarybos posėdžių rūpesčių neturėtų kilti. Žmonės, kurie norės juose dalyvauti, turės užsiregistruoti. Vienas iš darbuotojų juos palydės į posėdį, o paskui išlydės. Daugiau rūpesčių kelia kiti posėdžiai“, – dėstė pavaduotojas.

V.Karmanovas pabrėžė, kad papildomų išlaidų darbuotojams, pasikeitus sistemai neturėtų būti. Interesantus galėtų lydėti Miesto tarybos sekretoriato darbuotojai.

Anot pavaduotojo, kartelinė sistema padės išvengti ir vagysčių. Praėjusį mėnesį buvo apvogta viena savivaldybės darbuotoja.

„Vieno langelio“ paslaugų gerinimas atsieis 1,5 mln. litų. Didžioji dalis lėšų – 1,275 mln. skirta iš ES fondų. Savivaldybė turi prisidėti 15 proc. – 225 tūkst. litų.

Šį projektą buvo numatyta užbaigti kitų metų balandžio viduryje. Tačiau tą žadama padaryti anksčiau – šį rudenį: rugsėjį ar spalį. Vilniuje ir Kaune jau veikia tokia sistema.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų