Pereiti į pagrindinį turinį

S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke

2012-08-14 20:51
S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke S.Dariaus ir S.Girėno skrydis gali būti įamžintas ir Niujorke

Viename iš Niujorko oro uostų gali iškilti lėktuvo „Lituanica“ sparno modelis. „Jeigu Amerikoje palaimins šią idėją, daug lengviau ją bus įgyvendinti ir Lietuvoje“, – įsitikinę idėjos autoriai.

Kreipsis į Niujorko merą

2013 metų liepą sukanka aštuoniasdešimt metų, kuomet legendiniai lakūnai Steponas Darius ir Stasys Girėnas pakilo skrydžiui per Atlantą, įėjusiam į pasaulinę aviacijos istoriją.

Pažymėdami šį žygdarbį, aktyvūs piliečiai sumanė pastatyti originalaus dydžio, 7,5 metro, lėktuvo „Lituanica“ sparno formos objektus Niujorko Floydo Benneto Fieldo oro uoste, iš kurio lakūnai išskrido, ir – Kaune, į kurį „Lituanica“ turėjo atvykti, arba Vilniaus Europos aikštėje.

„Prieš 80 metų įvyko vienas didžiausių to meto aviacijos žygių, nors pasibaigė ir nesėkmingai. Nors 80-metis nėra visai apvali data, bet pamanėme, kad šioje gana niūrioje aplinkoje ir „vargo vakarienių“ valgyme būtų puiki proga prisiminti, kad mes ir geri, ir dideli“, – spaudos konferencijoje Vilniuje, Šv. Jonų bažnyčios varpinės aikštelėje, sakė vienas iš idėjos iniciatorių Saulius Pilinkus.

Projekto autoriai S.Pilinkus, fotomenininkas Saulius Paukštys ir architektas Valdas Ozarinskas pasirašė laišką ir prašymą leisti realizuoti idėją Niujorko merui Michaelui Bloombergui.

Prašymas įteiktas Jungtinių Amerikos Valstijų ambasados Vilniuje kultūros atašė Ninai Murray.

Tarp žemės ir oro

Idėjos iniciatorių įsitikinimu, lakūnų žygdarbį įamžinti reikėtų originaliai, juk ir jų skrydis buvo neįprastas, nekasdienis.

„Šis paminėjimas turėtų būti kažkuo kitoks, nei memorialinė lenta ar paminklas iš bronzos ar granito. Skrydžio dvasią labiausiai atitiktų sparnas, jis būtų kaip mediumas tarp skirtingų stichijų – žemės ir oro. Jis sujungtų rimtį ir greitį“, – projekto idėją aiškino S.Paukštys.

Apie „Lituanicą“

Lietuvių S.Dariaus ir S.Girėno valdomas eksperimentinis lėktuvas 1933 metais sėkmingai perskrido Atlanto vandenyną, tačiau sudužo iki Kauno likus vos 650 kilometrų.

7186 kilometrų lakūnų suplanuota trasa buvo suskirstyta į tris etapus: Niujorkas-Niufaundlandas (2129,8 kilometro), Atlanto vandenynas (3513,2 kilometro), Airija-Kaunas (1543 kilometro).1933 metų liepos 15 dieną, 6 val. 24 min. lakūnai pakilo iš Niujorko Floido Beneto oro uosto.

Aleksoto oro uoste lakūnų laukė 25 tūkst. žmonių minia, tačiau planuotą 2-3 valandą nakties lėktuvas nepasirodė. „Lituanica“ sudužo liepos 17 dieną, 0 val. 36 min. (Berlyno laiku) šalia Kuhdamo kaimo, Soldino apylinkėse, dabartinėje Lenkijos teritorijoje, Pščelniko kaime.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų