Likus kelioms valandoms iki sekmadienio „Karmen“ premjeros vietoje pagrindinės atlikėjos Inesos Linaburgytės buvo pakviesta atlikėja iš Latvijos. Atstumta Lietuvos operos solistė teigia, kad šitaip pasišaipyta iš originalaus pastatymo ir visiškai sudirbtas režisieriaus sunkus darbas.
Per vulgaru?
Šeštadienio premjeroje pagrindinę partiją atliko viena žinomiausių LNOBT solisčių Inesa Linaburgytė. Nors pati dainininkė tikino dariusi viską taip, kaip buvo prašęs režisierius, atrodo, teatro valdžios tai nesužavėjo.
„Pačiame pastatyme uždavinių buvo daugiau, nei buvo įmanoma įgyvendinti. Reikėjo ne tik puikiai atlikti sudėtingas muzikines partijas, bet ir daug dėmesio skirti vaidybai, kuri nebuvo lengva. Kiekviena scena buvo apgalvota, iš anksto suplanuota. O pats režisierius reikalavo grubaus ir vulgaraus vaidinimo. Aš tik stengiausi įvykdyti viską, ką jis liepė. Manau, jog kūrėjui labai patikau, todėl ir buvau išleista į sceną, nors kaip buvau girdėjusi, teatro valdžia neplanavo man leisti atlikti šitą vaidmenį“, - paaiškino solistė.
Dainininkė pripažino, kad jau kelias dienas prieš pasirodymą jai buvo pakilusi temperatūra, tačiau šeštadienį ji jautėsi geriau ir buvo pasiruošusi premjerai.
„Nežinau, kas neįtiko valdžiai, tačiau, susirgus Ievai Prudnikovaitei, manęs niekas neprašė sudainuoti sekmadienį, nors tikrai būčiau gelbėjusi situaciją. Tai nebūtų pirmas kartas, kai serganti lipčiau į sceną“, - nuostabos neslėpė I.Linaburgytė
Kam reikalingas režisierius?
LNOBT solistei pasirodė gana juokingas teatro vadovybės sprendimas pasikviesti nieko apie pastatymą nežinančią Latvijos dainininkę Kristine Zadovska, kai visą mėnesį operos kolektyvas taip sunkiai plušo prie vaidybos ir choreografijos.
„Nesuprantu, kam tada reikėjo kviesti režisierių, kai vos atėjus trečiajai premjerai buvo nusispjauta į visus jo prašymus ir reikalavimus? Įdomu, ar pats režisierius žino, kad buvo šitaip pasišaipyta iš originalaus pastatymo, visiškai sudirbtas jo sunkus darbas?“, - pasipiktinimą išreiškė I.Linaburgytė.
Dainininkė tikino, kad režisūriniai niuansai jai yra labai svarbūs, todėl, vargu, ar trečioji premjera buvo tai, ko tikėjosi režisierius.
„Akivaizdu, kad kitos solistės ne taip uoliai įsijautė į vaidmenį, bet matyti, kad man nuoširdus darbas šį kartą pakišo koją. Buvo prašoma didžiulio temperamento ir įsijautimo į rolę, energingos vaidybos, o aš tai ir dariau. Aišku, viską buvo galima daryti ir su mažesniu užsidegimu, savęs per daug neapkraunant, bet norėjau įvykdyti visas režisieriaus užgaidas, taip, kaip buvo repetuota. Juk būtent jo dėka buvau atrinkta dainuoti antrajai premjerai. Svarstau, gal daugiau dėmesio skiriant vaidybai ir nukentėjo vokalinė pusė“,- guodėsi I.Linaburgytė.
„Jei į mane būtų kreipęsi, žinoma būčiau sudainavusi. Nežinau kokie buvo generalinio direktoriaus motyvai priimant tokį sprendimą. Manau, kad apskritai G.Kėvišas nenorėjo manęs matyti scenoje “, - teigė teatro dainininkė.
I.Linaburgytė yra įsitikinusi, kad jau nuo pat pastatymo pradžios buvo planuotos išleisti tik dvi Karmen: I.Prudnikovaitė ir L.Jonutytė, o ji pati buvo palikta tik kaip atsarginis variantas.
„ Kadangi viena iš atrinktųjų solisčių repeticijų metu važinėjo į koncertus Vokietijoje, o kita susirgo, režisierius dirbo su manimi, taigi ir nusprendė, kad aš puikiai tinku šiai rolei. Galbūt šito nenorėjęs pripažinti LNOBT generalinis direktorius ir parodė savo sprendimą, neleisdamas man dainuoti sekmadienio premjeroje“, - susidariusią situaciją komentavo solistė.
Taip daro visas pasaulis
LNOBT generalinis direktorius G.Kėvišas tikino, jog K.Zadovskos pasirodymas ir be jokių repeticijų buvo žymiai geresnis ir šilčiau sutiktas nei I.Linaburgytės.
„Man svarbiausia pasirodymo sėkmė. Tiek man pačiam , tiek kritikams buvo aišku, kad šeštadieninė premjera nebuvo labai pasisekusi, todėl kviestis viešnią iš Latvijos buvo pats geriausias sprendimas ir, kaip matyti, jis pasiteisino. Nenoriu peikti savo dainininkų, bet tenka pripažinti, kad I.Linaburgytės pasirodymas buvo nekokybiškas“, - paaiškino direktorius.
K.Zadovskos vaidyba bei dainavimu, anot G.Kėvišo, buvo patenkinta ir publika, ir režisieriaus asistentas, ir teatro kolektyvų vadovai.
„Tokie dalykai, kaip solistų keitimai prieš pat spektaklį vyksta visame pasaulyje. Pats esu buvęs Briuselio operos teatro generalinio direktoriaus kabinete, kai likus valandai ir penkiolikai minučių iki premjeros jis man pranešė, jog pagrindinio vaidmens atlikėjas dar lėktuve. Tai, kad pasikvietėme solistę iš kaimyninės šalies nėra nieko nuostabaus“, - komentavo LNOBT generalinis direktorius.
Jis tvirtino, jog naujoji Karmen jau iš anksčiau žinojo šio teatro sceną, orkestrą, todėl būdama tikra profesionalė puikiai susigaudė ir padarė stulbinančią premjerą.
„Gal operos režisierius ir nebūtų labai sužavėtas tokiu sprendimu, bet, manau, pamatęs šeštadienio pasirodymą būtų pasirinkęs tokį patį variantą, koks buvo sekmadienį“, - optimistiškai nusiteikęs kalbėjo direktorius.
Naujausi komentarai