Praėjusią naktį virš Kauno 300 metrų aukštyje skridęs nedidelis lėktuvas ne tik sukėlė nemažai triukšmo, bet ir išgąsdino ne vieną kaunietį. Žmonės svarstė, kas galėjo nutikti, jog lėktuvas skrido pažeme.
Portalui kaunodiena.lt pasidomėjus įvykio aplinkybėmis, paaiškėjo, jog lėktuvui leidimą skrydžiui išdavė tik Civilinės aviacijos administracija, tačiau skrydžio organizatoriai jo nesuderino su Kauno miesto savivaldybės Civilinės saugos skyriumi.
Užsakė „Kauno energija“
Kauno skrydžių valdymo tarnybos vyresnysis skrydžių vadovas Rimantas Sutkauskas teigė, kad leidimą skrydžiui išdavė Civilinės aviacijos administracija. Lėktuvas pakilo iš Karmėlavos oro uosto ir skrido 1 tūkst. pėdų, t.y. apie 300 metrų aukštyje.
Civilinės aviacijos administracijos skrydžių priežiūros skyriaus vedėjas Aleksandras Malickas sakė, kad virš Kauno buvo atliekami šilumos matavimai infraraudonaisiais spinduliais.
„Tokius matavimus galima atlikti tik naktį, dieną – neįmanoma. Šiuos matavimus užsakė bendrovė „Kauno energija“, – atskleidė A. Malickas.
Anot specialisto, nedidelis lėktuvas negalėjo pakilti aukščiau, nes tuomet matavimai būtų buvę beprasmiški.
„Tokie patys matavimai buvo atlikti ir Vilniuje – niekas nusiskundimų dėl triukšmo neturėjo. Kaune šiemet pirmą kartą naktį buvo matuojama šiluma“, – teigė A. Malickas.
Ieškojo nelegalių vartotojų
Bendrovės „Kauno energija“ atstovas spaudai Ūdrys Staselka patvirtino, kad naktinis skrydis virš Kauno pirmadienio naktį buvo užsakytas šios bendrovės.
„Buvo atliekama termovizinė šilumos tinklų patikra, siekiant rasti problemines trasų vietas, taip pat norėjome bendrai įvertinti visą šilumos tinklų būklę“, – teigė Ū. Staselka.
Be to, skrydžio metu buvo bandoma nustatyti neteisėto prisijungimo prie šilumos tinklų atvejus.
„Praėjusi naktis buvo viena paskutiniųjų, kai šį sezoną buvo galima atlikti tokius šilumos matavimus, kadangi jie labai glaudžiai susiję su temperatūra, kitomis meteorologinėmis oro sąlygomis“, – aiškino bendrovės atstovas.
Jo teigimu, numatyti iš anksto, kurią tiksliai naktį bus galima skristi, gana sudėtinga. „Mus pilotai informavo, kad tinkamos sąlygos buvo būtent pirmadienio naktį“, – tvirtino Ū. Staselka.
„Kauno energijos“ užsakymu tokie matavimai atlikti pirmą kartą. Bendrovė dar nėra gavusi praėjusią naktį padarytų termovizinių nuotraukų, todėl nežino, kokie bus rezultatai.
Naktinis skrydis buvo staigmena
Kauno savivaldybės civilinės saugos skyriaus vedėjas Gediminas Jankus tvirtino, jog apie naktinius skrydžius virš Kauno nieko nežinojo.
„Jeigu dienos metu organizuojami skrydžiai virš Kauno, visada kreipiamasi į mus. Privaloma gauti mūsų leidimą, tačiau jo dėl šio naktinio skrydžio neišdavėme“, – nustebęs sakė G. Jankus.
Jis tikino ketinantis išsiaiškinti, ar tai nebuvo savivalė, tačiau apie galimas sankcijas bendrovei neužsiminė. Civilinės aviacijos saugos taisyklėse nurodoma, kad leidimai skraidyti mieste be Civilinės saugos skyriaus suderinimo neišduodami.
„Kauno energijos“ atstovas Ū. Staselka teisinosi, kad Civilinės saugos specialistai nebuvo informuoti apie skrydį ne atsitiktinai – esą nebuvo galima iš anksto žinoti, ar naktis bus tinkama užduotims atlikti. Be to, bendrovė baiminosi, kad nebūtų nutekinta informacija, jog planuojama ieškoti nelegalių vartotojų, savavališkai prisijungusių prie šilumos tinklų.
„Jeigu vagiui iš anksto pasakysi, kad tu jo lauki ir kur jo lauki, jis tikrai neateis į nurodytą vietą“, – dėstė Ū. Staselka.
Naujausi komentarai