Koncerno „Achemos grupė“ valdoma didžiausia uosto krovos bendrovė Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) pralaimėjo ginčą su Klaipėdos jūrų uostu dėl žemės nuomos mokesčio - bendrovė privalės direkcijai sumokėti daugiau nei 1 mln. litų, nutarė teismas.
Lietuvos apeliacinis teismas gruodžio 28 dieną paliko galioti jūrų uosto direkcijai palankų Klaipėdos apygardos teismo 2011 metų gegužės 23 dienos sprendimą.
„Klasco“ privalės uosto direkcijai sumokėti 770,57 tūkst. litų žemės nuomos mokesčio už 2009-2010 metus, 230,39 tūkst. litų delspinigių, taip pat 5 proc. procesines palūkanas bei bylinėjimosi išlaidas.
Apeliacinis teismas palaikė Klaipėdos jūrų uosto direkcijos argumentus, kad uosto žemė yra nuomojama palei visą krantinės ilgį, todėl nėra pagrindo išskirti jos dalį kaip nenaudingą.
„Pagal susiklosčiusią praktiką darbinis krantinės ilgis ar krantinės ilgis švartavimui yra įtrauktas į formulę uosto žemės nuomos mokesčiui apskaičiuoti, siekiant, kad mokesčio apskaičiavimui turėtų įtakos krantinių charakteristikos, lemiančios galimybę švartuoti laivus ir vykdyti krovos darbus. Pagal savo savybes fiziškai krantinė yra vertikali, o ne horizontali plokštuma. Krantinės, kaip hidrotechninio įrenginio, funkcinį naudingumą lemia jos vertikalios plokštumos charakteristikos – gyliai, ilgis prie jūros linijos“, - rašoma teismo nutartyje.
Teismo sprendimu, jei žemės nuomos mokestis būtų skaičiuojamas pagal „Klasco“ siūlymą - bendrą krantinės ilgį, įmonė vienintelė atsidurtų geresnėje padėtyje.
„Klasco“ iš Klaipėdos jūrų uosto nuomojasi 15 krantinių, kurių gylis yra nuo 6,5 iki 12,5 metro.
Bendrovė „Klasco“ 2011 metais perkrovė 13,42 mln. tonų krovinių - 30,5 proc. daugiau nei 2010-aisiais.
Naujausi komentarai