Sostinės galerija „Kunstkamera“ pristato dailininko, buvusio dėstytojo kauniečio Zenono Varnausko darbus.
Pasak dailėtyrininkų, nepelnytai primirštas menininkas išsiskiria savo technika – pradėjęs paveikslą jį baigdavo kartais po mėnesio, o kartais – ir po kelių dešimtmečių, praneša LTV „Panorama“.
Galerijos „Kunstkamera“ dailėtyrininkaiReklama parodai išrinko žymiausius Zenono Varnausko ciklus „Motina ir vaikas“, „Nemuno krašto žmonės“, natiurmortų. 30 dailininko kūrinių atlikti guašo technika.
„Profesionalų tarpe jis yra labai vertinamas, todėl kad daug dirbo guašu, taip pat yra išradęs labai savotišką monotipijų techniką. Nedaug autorių dirba guašo technika, o jis vienas tų autorių, kuris labai kaprizinga technika kūrė labai įdomius darbus“, pasakojo parodos kuratorė Simona Makselienė.
Kelias temas dailininkas plėtojo visą gyvenimą, taip suteikdamas paveikslams savitą išraiškos formą.
Visi Z. Varnausko portretai – sugalvoti jo paties, dalininkas kūrė veido bruožus ieškodamas tinkamiausių paveikslo nuotaikai. Pasak artimųjų, jis iš karto tapydavo po kelis darbus. Mėgo ilgai juos taisyti, tobulinti.
„Galima rasti tokių darbų, kuriuos jis pradėjo jaunystėje, o užbaigė dabar“, – paantrino dailininko našlė Aldona Tamošaitytė.
Dailėtyrininkė Nijolė Tumėnienė pastebi ir daugiau Z. Varnausko kūrybos išskirtinių bruožoų: „Jis negalėjo dalyvauti grupinėse parodose, nes suprato, kad jo darbai turi būti eksponuojami ne po vieną, o grupėmis. Jo jėga yra tada, kai motyvai panašūs ir kada jie eksponuojami kartu, kada jų daug. Visus juos veikia tas pats tik skirtingai interpretuojamas motyvas.“
Zenonas Varnauskas daugelį metų dirbo Kauno dailės mokyklose. Jo parodos daugiausiai rengtos Čiurlionio dailės muziejuje Kaune, todėl, pasak menotyrininkų, pernai miręs dailininkas taip ir liko mažiau žinomas Vilniuje.
Naujausi komentarai