“Facebook” paskelbė apie viešą akcijų platinimą Pereiti į pagrindinį turinį

“Facebook” paskelbė apie viešą akcijų platinimą

2012-02-03 13:00
“Facebook” paskelbė apie viešą akcijų platinimą
“Facebook” paskelbė apie viešą akcijų platinimą / Scanpix nuotr.

Jau nuo praeitos savaitės internete pasirodė gandai apie tai, kad “Facebook” ruošiasi IPO procesui – tai yra, tampa kompanija, kurios akcijos bus viešai pardavinėjamos biržose. Vakar ši informacija pasitvirtino – skelbiama, kad “Facebook” užpildė paraišką pradėti IPO, kurio metu tikimasi surinkti apie 5 mlrd. JAV dolerių.

Skaičiai, skaičiai, skaičiai

Skelbdama IPO, “Facebook” kompanija turėjo viešai pateikti savo finansinius rodiklius – tai pirmasis atvejis, kai ši informacija taip detaliai pasirodo viešumoje. Kitaip tariant, idėjos autorius ir kūrėjas Mark Zuckerberg tampa ne jaunuoliu, sukūrusiu sistemą, o žmogumi, uždirbančiu realius pinigus. Konkrečiai – kaip skelbia TechCrunch, jis yra stambiaucias akcininkas – jam priklauso 28.2% kompanijos akcijų.

Žvelgiant į kompanijos pajamas ir pelną už 2010 ir 2011 metus, tai skaičiai tikrai daro įspūdį: už 2011 metus “Facebook” pajamos sudarė 3.7 mlrd. JAV dolerių, o pelnas – lygiai 1 milijardą. Palyginus su 2010 metais, pajamos augo 88%, o pelnas – 65%. Jeigu žiūrėtume į pajamų šaltinius, tai didžiausią dalį sudaro pajamos ir reklamos – net 85 procentus. Toliau eina virtualių prekių pardavimai ir mokesčiai už platformos naudojimą trečios šalies produktų kūrėjams.
Įdomiausias klausimas visiems – kiek gi verta pati kompanija. Specialistai ir apžvalgininkai spekuliuoja gražiu 100 milijardų dolerių skaičiumi, tačiau kokia iš tikrųjų “Facebook” kaina – parodys šis IPO procesas, kuriame pirmininkaus investicijų bankas “Morgan Stanley”, o taip pat dalyvaus tokios struktūros kaip “Goldman Sachs” ir “J.P. Morgan”. Skelbiama, kad akcijos realiai biržoje turėtų pasirodyti gegužės mėnesį.

Ką reiškia IPO paprastam “Facebook” vartotojui?

Visi šie milijardiniai skaičiai atrodo gana tolimi, nusileiskime į įprastą gyvenimą ir pagalvokime, kas pasikeis pačiame “Facebook” tinkle po IPO paskelbimo. Iš esmės, toks procesas reiškia, kad kompanija kurį laiką “nutils” – stengsis nedaryti viešų pareiškimų, kardinaliai keisti funkcijas ar pristatinėti naujoves. Nes visa tai sudaro riziką neigiamai paveikti situaciją rinkoje – kartais net menkas netyčia išsprūdęs netinkamas žodis iš kompanijos vadovų lūpų gali greitai nuleisti akcijų kainas. Turbūt, būtent dėl to per praeitus pusę metų “Facebook” stengėsi vartotojams pateikti kuo daugiau naujovių – tai ir tas pats “Timeline” profilis, ir partnerystė su įvairiais aplikacijų kūrėjais, ir tokios “smulkmenos” kaip komentarai mobiliose svetainėse – visa tai jau apžvelginėjome FWD portale. Taigi, kuriam laikui pasiruoškite nebegirdėti iš “Facebook” didelių naujovių ar skambių pareiškimų, nes būtent dabar vertinama kompanijos vertė ir sprendžiasi finansinis likimas.

Kitas dalykas – paviešinus finansinius rodiklius, nuo dabar “Facebook” nebebus vertinamas vien pagal vartotojų skaičių. Nors ir skelbiama apie įspūdingą 845 milijonų vartotojų rodiklį, specialistams dabar bus svarbesni akcijų kursai, pajamos ir pelnas iš įvairių sričių. Tad per artimiausius metus ar dvejus galime sulaukti “Facebook” strategijoje pasikeitimų, susijusių su pajamų siekimu – galbūt ta pati reklama “Facebook” tinkle bus pozicionuojama ir pardavinėjama kiek kitaip.

“Facebook” – nebe socialinis tinklas, tai verslasBūtent tai galima konstatuoti, apibendrinant. Kad ir koks populiarus ir naudingas iš pirmo žvilgsnio atrodo tinklalapis ar interneto tarnyba, vis tiek viskas remiasi į pinigus. Dabar, kai kompanijos ir fiziniai asmenys galės investuoti ir tapti “Facebook” akcininkais, jie jau vertins situaciją ne pagal tai, kiek Marytė ir Onutė praleidžia laiko prisijungusios prie savo “veidaknygės”, o pagal tai, kiek “Facebook” uždirba iš reklamos ar iš kitų pajamų šaltinių. Geriausias finansinis pavyzdys būtų “Groupon” – visi žino apie grupinių pirkimų svetainių sėkmę, bet kalbant apie finansinius pačios kompanijos rodiklius – jie tikrai nėra stulbinantys. Bet manau, kad “Facebook” neigiami įvertinimai negresia – klausimas tik tame, kur pasisuks kompanijos kryptis ateityje.

O ką manote jūs, kas pasikeis po “Facebook” IPO?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra