Pereiti į pagrindinį turinį

Mažiausias elektrinis variklis – iš vienos molekulės

2011-09-05 14:28
Mažiausias elektrinis variklis – iš vienos molekulės
Mažiausias elektrinis variklis – iš vienos molekulės / physorg.com nuotr.

Tuftso universiteto chemikai sukūrė pirmąjį pasaulyje elektrinį variklį iš vienos molekulės. Šis mokslininkų kūrinys gali sukelti perversmą įvairiose srityse – nuo medicinos iki inžinerijos, praneša physorg.com.

Molekulinis variklis buvo varomas elektra per mažos temperatūros mikroskopą. Mikroskopu buvo tiekiama elektros srovė per molekulę, kuri pradeda judėti iš vienos pusės į kitą.

Mokslininkai pastebėjo, kad sumažinus molekulės temperatūrą iki 5 Kelvinų (apie - 232 laipsnių šalčio), jie galėjo daryti įtaką molekulės judėjimo krypčiai ir greičiui.Tufts komanda planuoja kreiptis į „Guinness“ rekordų stebėtojus, kad šis atradimas būtų užfiksuotas rekordų knygoje.

Molekulinis variklis buvo aprašytas rugsėjo mėnesio „Nature Nanotechnology“ žurnale.

Variklio dydis 1 nanometras. Iki šiol mažiausias variklio skersmuo buvo 200 nanometrų. Paprasto plauko plotis yra apie 60 tūkst. nanometrų.

Tačiau, kad šis variklis būtų pradėtas sėkmingai naudoti moksle dar reikia išspręsti temperatūros klausimą. Aukštesnėje temperatūroje variklis pradeda greičiau suktis ir darosi sunkiau jį stebėti ir kontroliuoti.

Naujausi komentarai

Komentarai

• HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

• HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti