Pereiti į pagrindinį turinį

Tyrimas atskleidė „Y kartos“ virtualaus gyvenimo tendencijas

2013-02-12 11:41
Tyrimas atskleidė „Y kartos“ virtualaus gyvenimo tendencijas
Tyrimas atskleidė „Y kartos“ virtualaus gyvenimo tendencijas / Savivaldybės nuotr.

Įsitraukę į darbinę veiklą, vadinamosios „Y kartos“ atstovai (gimusieji 1980–1995 metais) įpranta būti nuolat prisijungę prie elektroninių kanalų. Natūralūs darbo metodų pokyčiai vis ilgina karjeros trukmę.

Palyginus su vyresniąja karta, ateityje darbuotojai bus geriau informuoti ir gebės greičiau reaguoti į pokyčius, nepriklausomai nuo laiko ir vietos. Vis dėlto nuolatinis informacijos perdavimas tikruoju laiku gali kone sukelti priklausomybę.

Tai atskleidžia bendrovės „Cisco“ 2012 m. „Sujungto pasaulio technologijų ataskaitoje“ (angl. 2012 Cisco Connected World Technology Report) pateikti tyrimo rezultatai.

„Nuolatinis bendravimas ir informacijos paieška mano kartai yra sunkiai suprantamas dalykas, tačiau šiuo metu karjerą pradedantiems žmonėms tai yra gyvenimo būdas. Šios kartos atstovai nuolatos nori bendrauti su visais ir visur“, – sako Esa Korvenmaa, „Cisco Systems“ generalinis direktorius Suomijai ir Baltijos šalims.

Remiantis 2012 m. tyrimo duomenimis, „Y karta“ jaučia poreikį nuolat dalyvauti visose gyvenimo srityse. 90 procentų šios kartos atstovų tikrina savo išmanųjį telefoną, elektroninį paštą, trumpąsias žinutes ir atnaujina statusus socialiniuose tinkluose vos nubudę, dar nė nepakilę iš lovos. Beveik 90 procentų apklaustųjų kelia į internetą nuotraukas, o 62 procentai – vaizdo medžiagą. 29 procentai respondentų teigia išmanųjį telefoną tikrinantys taip dažnai, kad net negali tiksliai nurodyti, kiek kartų per dieną. Iš apklaustų informacinių technologijų specialistų net 40 procentų teigė tikrinantys savo išmaniuosius telefonus bent kas 10 minučių.

„Rodos, kad ateities darbuotojai įvairiais informacijos šaltiniais naudojasi vis daugiau ir sparčiau, kartu geriau ir greičiau viską suvokia, todėl yra konkurencingesni“, – tęsia E. Korvenmaa.

Beveik 70 procentų dalyvavusiųjų tyrime teigė, jog mobiliųjų telefonų programėlės svarbios kasdieniniame jų gyvenime. Daugiau nei pusė iš jų dažniausiai naudoja programėles žaidimams ir pramogoms, tik 27 procentai jas naudoja darbui.

Remiantis atlikto tyrimo duomenimis, „Y karta“ vis daugiau bendrauja ir informacijos gauna internete. Kaip ryšio priemonės, išmanieji telefonai konkuruoja su nešiojamaisiais kompiuteriais: jeigu galėtų rinktis tik vieną prietaisą, trečdalis respondentų rinktųsi išmanųjį telefoną, kiek daugiau nei trečdalis – nešiojamąjį kompiuterį. 90 procentų apsiperka internetu, o iš jų – net 58 procentai, prieš galutinai apsispręsdami dėl pirkinio, reguliariai peržiūri internete esančius klientų įvertinimus. Du trečdaliai respondentų sako praleidžiantys tiek pat arba daugiau laiko su draugais socialiniame tinkle nei susitikinėdami.

Vyrai labiau nei moterys teikia pirmenybę „gyviems“ susitikimams su draugais. Jie daugiau laiko praleidžia su draugais „tikrovėje“ nei moterys: 38 procentų respondentų ir tik 29 procentai respondenčių teigė daugiau laiko praleidžiantys bendraudami tiesiogiai, o ne virtualiai. Kita vertus, nuolatinis bendravimas nėra vien teigiamas dalykas. Daugiau kaip 40 procentų respondentų teigia, kad patirtų nerimą ir atstūmimo jausmą negalėdami nuolatos tikrinti savo išmaniojo telefono būsenos. Be to, pagal ataskaitą 75 procentai respondentų yra naudojęsi išmaniuoju telefonu lovoje, daugiau nei trečdalis – tualete, o beveik pusė (46 procentai) – valgydami su šeima ar draugais. Net keturi iš penkių prisipažįsta rašantys žinutes, kai vairuoja.

Tyrimas atskleidė, kad 87 procentai respondentų yra susikūrę „Facebook“ profilį, o vienas iš dešimties yra prie savo profilio prisijungęs nuolat. 41 procentas atnaujina profilio statusą bent kartą per dieną, o vienas iš penkių – keliskart per dieną. 56 procentai turi „Twitter“ profilį, 21 procentas palieka įrašą jame bent kartą per dieną.

Tai jau trečioji didžiausios pasaulyje tinklo įrangos gamintojos „Cisco“ tokia paskelbta ataskaita. Joje analizuojamas žmonių elgesys, interneto ir komandinio darbo ryšiai. Tyrimo subjektai buvo 18–30 metų amžiaus universitetų studentai, tik pradėję dirbti jaunuoliai bei IT specialistai. Iš viso tyrime dalyvavo 1 800 asmenų – 100 respondentų iš 18 šalių. Iš Europos šalių dalyvavo Olandijos, Didžiosios Britanijos, Lenkijos, Prancūzijos, Vokietijos ir Rusijos gyventojai.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų