Labdaros fondas UNICEF pradėjo drąsią reklaminę kampaniją, kuri yra tiesiogiai nukreipta prieš bene labiausiai paplitusią interneto aktyvizmo formą - „laikinimą“ socialiniame tinkle „Facebook“. Praėjusio mėnesio pabaigoje organizacija paviešino keturias reklamas, kuriomis skatina visuomenę humanitarinę pagalbą teikti ne informacijos dalijimusi ir „laikinimu“, o piniginėmis aukomis, rašo „The Verge“.
Švedų kalba sukurtos reklamos yra labai populiarios, bet iš jų ypatingai išsiskiria siužetas, kuriame dešimtmetis našlaitis kalba prieš kamerą tamsiame apšnerkštame kambaryje.
„Kartais bijau, kad susirgsiu, kaip kad susirgo mano mama. Bet manau, kad viskas bus gerai. Šiandien UNICEF turi 177 tūkstančius „laikų“ „Facebook“ tinkle, o iki vasaros gal pasieks ir 200 tūkst.“, sako vaikas, už kurio nugaros žaidžia jo jaunesnis brolis.
Kitos trys reklamos, taip pat sukurtos švedų kalba, „laikinimą“ pašiepia ne taip niūriai, nors jų esmė ta pati „Facebook“ „palaikinimai“ nevertinami kaip valiuta jokiose komercinėse įstaigose, tai kodėl jie turėtų būti naudingi labdaros fondams? Vienoje reklamoje pusamžis vyriškis apstulbina padavėją savo ketinimu „laikais“ susimokėti už alų, o kitoje lygiai taip pat nustebina parduotuvės darbuotoją, norėdamas socialine populiarumo valiuta atsiskaityti už kašmyro vilnos megztinį. Trečioje reklamoje „laikais“ norima susimokėti už barzdos skutimą - deja, ir šįkart rezultatas toks pats: kirpėjas jų nepriima kaip kažko vertos valiutos.
Visais atvejais reklama pabaigiama tokia pačia fraze: „Už „laikus“ nenupirksite ir vakcinos“.
Agentūros „Forsman & Bodenfors“ sukurta reklaminė kampanija drąsiai išaiškina, ko vertos viešumo kampanijos, vykdomos per „Facebook“ ir kitus socialinius tinklus. UNICEF atstovai pripažįsta, kad tokios kampanijos iš tiesų padeda supažindinti turtingesnių šalių visuomenę su problemomis, kamuojančiomis vargingesnes valstybes, tačiau jie baiminasi, kad daugumai su problemomis susipažinusių žmonių visas jų aktyvumas baigiasi „Like“ mygtuko paspaudimu. Be to, Švedijos UNICEF padalinys platina ir plakatus, kuriuose rašoma, kad už kiekvieną „palaikinimą“ per „Facebook“ jie galės paskiepyti nulį vaikų.
„Mums patinka „palaikinimai“, o socialiniai tinklai gali būti geras pirmasis žingsnis norintiems padėti, tačiau negalime ties tuo sustoti. „Laikinimas“ vaikų gyvybių negelbsti. Vakcinoms pirkti reikalingi pinigai“, - sakė UNICEF Švedijos skyriaus komunikacijos direktorė Petra Hallebrant.
Naujausi komentarai