Pereiti į pagrindinį turinį

„Yahoo“ atstovas: svarbiausia nesuerzinti vartotojo

„Yahoo“ atstovas: svarbiausia nesuerzinti vartotojo
„Yahoo“ atstovas: svarbiausia nesuerzinti vartotojo / Scanpix nuotr.

Kuriant reklamas internete, svarbiausia galvoti apie vartotoją, o tai kūrėjai dažnai pamiršta, sako Joshua Partrige`as, vieno didžiausių pasaulio portalų „Yahoo“ mažmeninės prekybos vadovas Europos regione.

Praėjusią savaitę jis pirmą kartą lankėsi Lietuvoje – progreso konferencijoje LOGIN. Būtent interneto reklama ateityje augs, mesdama iššūkius reklamai per tradicinius kanalus. O Lietuvos interneto reklamos kūrėjai, anot jo, galėtų labiau išnaudoti interneto spartumą, kuris – vienas didžiausių pasaulyje.

„Manau, kad dabar pagaliau interneto greitis leidžia didesnius dalykus, didesnius reklamos formatus internete. Greitis ir technologijos leidžia kurti daug efektyvesnes reklamas. Kitas svarbus dalykas yra vaizdo įrašai – jų niekaip negalima būtų naudoti, jei spartus plačiajuostis internetas nebūtų paplitęs“, – sako J. Partrige`as.

Apie reklamą internete ir ateities interneto tendencijas su YAHOO atstovu kalbėjosi Lietuvos radijo žurnalistė Živilė Kropaitė.

Savo prezentacijoje taip pat kalbėjote apie vartotojo patirtį,  slenkančias juostas, kurios išnyra lankantis interneto svetainėse. Tai labai populiaru Lietuvoje. Kokių patarimų reklamų kūrėjams turite?

Reikia, kad jie paklaustų savęs: ar jus tai erzina? Jeigu atsakymas teigiamas, tai nereikėtų to daryti. „Yahoo“, pavyzdžiui, visada naudoja tokį formatą reklamoms, kurios išsiplečia, – spustelėjimo. Manau, mano vienintelis patarimas leidėjams, rinkodarininkams, agentūroms – pirmiausia galvoti apie vartotoją. Jeigu juos vieną kartą ir paskui dar kartą suerzinate, jie gali niekada į puslapį nebegrįžti. Tai labai svarbu.

Jūs taip pat kalbėjote apie tai, kad interneto reklama pradžioje labai konkuravo su kitomis reklamos rūšimis atjungtine (offline) rinkodara. O sakote, kad iš tiesų iš to galima būtų išpešti bendradarbiavimo.

Kai kas nors naujo atsiranda, tai pradžioje visuomet trikdo jau egzistuojančias tradicijas, verslo metodus. Tačiau dabar paaiškėjo, kad interneto reklama gali papildyti TV reklamos ar spaudos reklamos kampanijas. Ir integravus visus dalykus, konkretaus produkto reklama tampa dar efektyvesnė. Visi mūsų tyrimai parodė, kad rezultatai integruojant ir koordinuojant kelias reklamos rūšis daug geresni, todėl tai labai skatinam.

Bet apskritai kalbant, interneto reklama suteikė daug privalumų mažoms ar vidutinio dydžio kompanijoms. Tie, kam reklama per televiziją ar spausdintuose leidiniuose per brangi, gali jos gauti internetu už gerokai mažesnį biudžetą ir pasiekti puikių rezultatų. Nebūtina net eiti į reklamos agentūras – patys gali įdėti reklamą į puslapį, pasirinkti, ką tiksliai su ja darys, minimalizuoti biudžetą – daug savitarnos platformų leidžia tą daryti.

Todėl galima sakyti, kad internetas smulkioms ir vidutinėms įmonėms suteikia daug greitesnį, pigesnį ir efektyvesnį būdą pasiekti tą auditoriją, kurią nori.

O kalbant ne vien apie interneto reklamą, bet ir plačiau apie technologijas. Kokių jų tendencijų galėtume laukti ateinančiais metais?

Viena iš akivaizdžiausių ateities tendencijų – žmonės, internetu besinaudojantys tą pačią dieną ar net vienu metu keliuose įrenginiuose – vadinamasis „antrojo ekrano fenomenas“.

Be to, išmanieji telefonai vis labiau pigs, o tai padidins jų dalį rinkose, nes daug kur ta dalis dar labai maža, Europoje taip pat. Apie 7–15 proc. priklausomai nuo šalies. Mes manom, kad per porą metų turėtų išaugti iki 50 proc. Vadinasi, reklamų kūrėjai seks iš paskos. Ir mobiliųjų bei planšetinių kompiuterių plėtra ir toliau augs labai greitai.

Bet, mano suvokimu, kalbant apie mobiliuosius telefonus ir reklamą, reklamos verslas čia vis dar mažas. Ką aš pastebiu, tai kad prieš kelerius metus pagrindiniai investuotojai į mobiliąją reklamą buvo skambėjimo tonų, žaidimų, lošimų, „suaugusiųjų turinio“ kūrėjai.Toks buvo besireklamuojančiųjų geriausių dešimtukas.

Dabar mobiliojoje reklamoje dominuoja didieji prekės ženklai, technologijos. Tačiau ši sfera vis tiek dar nepakankamai išplėtota. Ir bus išplėtota tik tada, kai išmaniųjų telefonų vartojimas labiau paplis. Šiuo metu reklama internete, vaizdinė reklama internete, paieškų reklama daug labiau paplitusi nei mobilioji reklama.

Kaip jūsų manymu, besikeičiančios reklamos internete tendencijos keičia patį interneto suvokimą?

Pažiūrėjus į daug portalų ar leidėjų, kurie atsiduria internete, vis daugiau jų pradeda apmokestinti turinį. Kodėl taip yra? Nes žmonės nebeskaito tiek daug laikraščių ar žurnalų kaip anksčiau. Mažėja jų pajamos, ir jie pradeda imti mokesčius už turinio internete vartojimą. Kai kurių portalų vartotojai supranta, kad reklama juose turi būti, jeigu ji nebrukama ir netrukdo turinio vartojimui, kad turinys būtų nemokamas.

Bet tas mūšis arba spaudimas tradicinių priemonių leidėjams, kurių pajamos mažėja, tęsis ir toliau. Ir jie galvos, kaip išlikti naujajame amžiuje, kur turinys vartojamas ne popieriuje, o planšetiniais, paprastais kompiuteriais ir išmaniaisiais telefonais.

***

Anot J. Partidge`o, „Yahoo“ mažmeninės prekybos vadovo Europoje, jo portalas galėtų būti pavyzdys, kaip turinio kūrėjams galima išgyventi tik iš reklamos, neapmokestinant turinio.

„Mūsų pajamos ir pelnas auga, auga ir vartotojai, norim pasiekti ne milijoninį, o milijardinį vartotojų skaičių. Ir užtikrinti, kad kokiu prietaisu besinaudotų, turinį galėtų vartoti nemokamai.

Dar turėčiau paminėti, kad socialiniai tinklai, tokie kaip „Facebook“ ir „Twitter“ yra nuostabios priemonės turiniui platinti. Tarkim, vėl „Yahoo“ pavyzdys – kiekvieną mėnesį taip išplatinami iki 120 mln. „Yahoo“ straipsnių, o tai yra labai daug“, – teigė J. Partidge`as.

Paklaustas, kokios pagrindinės interneto reklamos kūrėjų klaidos, pašnekovas sako manąs, kad per mažai dėmesio skiriama kūrybiškumui.

„Spaudos leidiniai ar televizija tam atiduoda daug jėgų ir dėmesio. O reklamoms internete – daug mažiau. Būtent dėl technologijų sukuriamos galimybės reikiamą reklamą pateikti reikiamam žmogui reikiamu laiku – tam tikru atžvilgiu to neleidžia jokios kitos priemonės. Tačiau jeigu tiek pat jėgų neatiduodama kūrybiškumui, kaip televizijos reklamoms, galiausiai efektas nebus toks pat didelis. Raginčiau tiek pat energijos, pastangų ir kūrybingumo, istorijų pasakojimo, komunikacijos atiduoti ir interneto reklamoms“, – kalbėjo J. Partidge`as.

Kalbėdamas apie reklamos rinkos perspektyvas apskritai, J. Partridge`as įsitikinęs, kad ekonominė krizė iki šiol daro esminę įtaką reklamos verslui ir dėl to, žvelgiant į platesnį paveikslą, iššūkiai laukia tradicinių žiniasklaidos kanalų: „Kai kurios tradicinės reklamos platformos, tokios kaip radijas, lauko reklama, reklama leidiniuose patirs didžiulį spaudimą – jiems bus sunku. Interneto reklama sparčiai auga ir augs toliau, be jokių abejonių, o kai kurios kitos sritys, manau, patirs sunkumų“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų