Siūlymas kai kuriems vairuotojams nustatyti 0 promilių leistiną alkoholio koncentraciją kraujyje sulaukė karštų diskusijų. Jei toks siūlymas įsigaliotų, prie vairo visiškai blaivūs galėtų sėsti ne tik pradedantieji, komercinio ir vežančio pavojinguosius krovinius transporto, bet ir taksi automobilių, motociklų, mopedų, triračių, lengvųjų keturračių, keturračių ir galingųjų keturračių vairuotojai. Siūlymo iniciatoriai tikina, kad taip pavyktų bent šiek tiek sumažinti avarijų, tačiau skeptikams jokie argumentai neatrodo svarūs. Ar reikia įvesti 0 promilių ribą kai kuriems vairuotojams?
Už
Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras:
– Nepaisant gerėjančios eismo saugumo padėties, motociklininkų avaringumas išlieka didelis ir tai matoma ne vien tik Lietuvoje. Motociklai laikomi viena pavojingiausių transporto rūšių – tikimybė žūti eismo įvykyje motociklininkui 18 kartų didesnė nei automobilio vairuotojui, įvertinant šių transporto priemonių ridą. Nors motociklininkai sudaro tik 2 proc. visų eismo dalyvių, kasmet ES jų žūsta daugiau nei 5 tūkst. Lietuvoje 2010 metais žuvo 16 motociklininkų, 2011 m. – 17, 2012 m. ir 2013 m. – po 19. Kasmet šalies keliuose žūsta 5–7 mopedų ir keturračių vairuotojai, daugiau nei 100 eismo įvykiuose susižaloja. Mopedų, visų rūšių keturračių vairuotojai, kaip ir motociklininkai, yra priskiriami pažeidžiamiausių eismo dalyvių grupei, todėl jiems apsaugoti turi būti skiriamas ypatingas dėmesys. 2013 m. dėl neblaivių mopedų vairuotojų kaltės įvyko 17 eismo įvykių (6 proc. daugiau nei 2012 m.), juose sužeista 19 asmenų (apie 19 proc. daugiau bei 2012 m.). Įvykių, kuriuose nukentėjo vaikai mopedų vairuotojai, skaičius pernai, palyginti su 2012 metais, išaugo daugiau nei dvigubai. Todėl ir būtina, kad pavojingas transporto priemones vairuotų tik blaivūs vairuotojai, tam ir siūloma įvesti 0 promilių ribą.
Prieš
Gintaras Vaičekauskas, laidos "Reidas" kūrėjas:
– Esu prieš šį siūlymą, nes jis, mano nuomone, kardinaliai nieko nepakeis. Jei žmogus negeria, tai jis ir negeria. Toks žmogus prie vairo sės blaivus, nepaisant to, ar pasikeis jam keliami reikalavimai. Yra juk žmonių, kurie nuolat turi aukštesnę nei įprasta temperatūrą. Yra ir tokių, kurių organizme gali būti nustatyta šiek tiek alkoholio. Nežinau kodėl, bet taip nutinka, nors žmogus nėra gėręs. Kita vertus, ne kartą mačiau vairuotojus, kurie buvo išgėrę vieną bokalą alaus. Mano įsitikinimu, 0,4 promilės alkoholio leistina riba yra visiškai priimtina. Siūlymas įvesti nulinę promilių ribą kvepia skambiais šūkiais. Tie šūkavimai "Išblaivykime Lietuvą!" – nieko verti. Ne čia yra esmė. Ką daryti su tais, kurie "pučia" daugiau nei 3 promiles? Va čia tai bėda. O siūlymas mopedų vairuotojams ir motociklininkams įvesti 0 promilių ribą yra visiškas absurdas. Kaip iš baikerio atimti alų? Tai ką, atvažiavęs į šventę, net bokalo jis negalės išgerti? Juk alus – baikerių "tautinis" gėrimas. Aš buvau ne vienoje baikerių šventėje ir mačiau rezultatus, kai jie buvo tikrinami. Visi tie, kurie "įpūtė" daugiau nei 0,4 promilės, ramiai sumokėjo baudas. O neviršiję ribos, mano akimis, tikrai atrodė normaliai ir man jie baimės nekelia. Tad 0,4 promilės riba yra gera, aš net ją padidinčiau iki 0,5 promilės.
Naujausi komentarai