Pereiti į pagrindinį turinį

Šimtametis: "Rūkyti mečiau, kai buvau dešimties"

2013-10-09 03:00
Edvardas Jackevičius
Edvardas Jackevičius / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Šimto metų senjoras Lietuvoje vis dar yra retenybė. Klaipėdoje gyvenantis ir šią savaitę šimto metų jubiliejų šventęs buvęs kelių inžinierius Edvardas Jackevičius tikina, kad raktas į ilgaamžiškumą yra sveikas gyvenimo būdas ir humoro jausmas.

Inžinieriaus kelias į uostamiestį buvo ilgas ir vingiuotas: jis gimė Rygoje, Pirmojo pasaulinio karo metais su tėvais kėlėsi į Rusiją, kurioje išgyveno visas revoliucijas, tarpukariu persikraustė į Kauną, kuriame baigė aukštesniąją technikos mokyklą, vėliau dirbo Mažeikiuose, tačiau uošviai buvo turtingi ūkininkai, tad vengdamas tremties buvo priverstas persikelti į Anykščius.
Į Klaipėdą E.Jackevičius persikėlė 1957-aisiais, kai pradėjo dirbti darbų vadovu ir darbų priežiūros vykdytoju tuometėse uostamiesčio įmonėse. Išėjęs į pensiją dirbo dar 14 metų. Inžinieriaus karjerą užbaigė 1987 m.

"Jis buvo tarsi pilkasis kelininkų kardinolas. Nors kelių sektoriuje dirbo daugiau nei trisdešimt metų, nebuvo šio sektoriaus žvaigždė, bet jo indėlis į Lietuvos kelių infrastruktūrą yra milžiniškas", – teigė šimtamečio inžinieriaus bičiulis Antanas Klivečka.

Tiesa, švenčiant Žemaičių plento 65 metų jubiliejų, garbus šalies inžinierius prisimintas ir jam įteiktas Lietuvos automobilių kelių direkcijos padėkos raštas už indėlį tarpukariu statant vieną svarbiausių tiek ano meto, tiek šiuolaikinių šalies kelių.

Būtent tada E.Jackevičiui pasiūlyta prisijungti ir prie Lietuvos kelininkų veteranų klubo. Anksčiau prašytis į klubą esą nenorėjęs, mat nuogąstavęs, kad kiti nepagalvotų, jog tai garbė "per pažintis" (E.Jackevičiaus brolis Henrikas Jackevičius yra Lietuvos kelininkų veteranų klubo prezidentas).

Visuomet aktyvų gyvenimo būdą propagavęs ir vietoje nenustygęs E.Jackevičius išmaišė didžiąją dalį tuometės Tarybų Sąjungos. Viena didžiausių ir įsimintiniausių inžinieriaus kelioninių avantiūrų – kelionė po Karpatus brolio Henriko automobiliu.

Bene pagrindinis inžinieriaus pomėgis – muzika. Bičiuliai mena istorijas, kaip tėvas nupirko Edvardui smuiką, o šis gabus jaunuolis pats ir itin greitai išmoko juo griežti.
Vėliau, po Antrojo pasaulinio karo, jis savo vaikams pirko pianiną, tačiau šiems nepanorus išmokti juo skambinti, prie klavišų sėdo pats. Ir, pamanykite, tai išmoko savarankiškai ir džiugino svečius muzikos garsais. Muzikai gabus inžinierius per gyvenimą dainavo ir ne viename chore.
Kelininko ranka neužmiršo ir teptuko. A.Klivečka prisimena istoriją, kai pamatęs sūnaus tapomą paveikslą, ėmė jį kritikuoti. Sūnui neatsižvelgus į tėvo kritiką, ėmė portretus ir peizažus tapyti pats. Tuomet jam buvo 73 metai.

Guvumą ir gerą savijautą padeda išlaikyti ne tik menai, bet ir sveika gyvensena.

"Rūkyti mečiau, kai buvau dešimties. Tada dar būdami vaikai susisukome suktines iš klevo lapų ir pabandėme parūkyti. Nepatiko ir daugiau neberūkiau", – šmaikštavo senolis, ir alkoholį vartojantis retai bei saikingai.

Be to, kiekvieną rytą šimto metų sulaukęs inžinierius savo buto balkone daro 15 minučių mankštą, kurią rekomenduoja ir kur kas jaunesniems bičiuliams.
 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų