Pereiti į pagrindinį turinį

Pagalbos centras pripažino, kad pirmasis jiems paskambino E.Mejeris (papildyta)

2009-11-05 11:54
Pagalbos centras pripažino, kad pirmasis jiems paskambino E.Mejeris (papildyta)
Pagalbos centras pripažino, kad pirmasis jiems paskambino E.Mejeris (papildyta) / Broniaus Jablonsko nuotr.

Nuo užpuolikų pasprukęs verslininkas Ernestas Mejeris veltui skambino bendruoju pagalbos telefonu. Kai verslininkas grūmėsi su plėšiku, atsiliepęs budėtojas tai girdėjo, bet nesiėmė jokių veiksmų.

Laiške kaltinimai neveiklumu

Taip teigiama "Santariškių gyventojo" pasirašytame ir portalui atsiųstame laiške, kuriame aprašomos verslininko E.Mejerio nužudymo aplinkybės.

Laiške taip pat tvirtinama, kad užpuolikų buvo ne vienas - esą verslininkui pavykus pasprukti nuo užpuolikų ir užsidarius viename iš kambarių, "plėšikai išlaužė duris ir pradėjo badyti verslininką". Iki šiol būta duomenų tik apie neva vieną verslininką užpuolusį plėšiką.  

"Santariškių gyventojo" pasirašytame laiške nurodoma ir apie neva įsižeidusį bendrojo pagalbos centro budėtoją - esą verslininko žmonai paskambinus pagalbos telefonu ir šaukiantis pagalbos, budėtojas uždavė daugybę klausimų ir nesulaukęs reikiamų atsakymų, numetė telefono ragelį. Pagalbą esą pavyko išsikviesti tik iš trečio karto.   

Ryte nieko nežinojo     

Bendrojo pagalbos centro Organizacinio skyriaus vedėja Auksė Čibirė trečiadienio rytą teigė pati negirdėjusi įrašų, susijusių su E.Mejerio nužudymu. „Aš šitų įrašų neturiu, o tai, kas yra tuose įrašuose nemanau, kad kas nors iš mūsų centro komentuos, nes policijoje yra pradėtas tyrimas. Reikėtų bendrauti su policija, nes policija be abejo visus įrašus irgi turi“, - aiškino ji.

A.Čibirės žiniomis, policijai pranešimas perduotas iškart po pirmojo skambučio, tačiau dėl viso pikto, ji pažadėjo surasti pirmadienio vakarą visus telefonu 112 skambinančiųjų įrašus ir pasitikslinti. Tačiau kadangi dabar vyksta komisijos posėdis, tai ji teigė galinti padaryti tik po pietų.

„Aš tada aiškiau žinosiu. Man sakė, kad įrašas atisųstas, bet aš jo savo pašte nematau“, - kalbėjo Bendrojo pagalbos centro darbuotoja.

Pasak jos, priekaištų, kad į pagalbos šauksmą buvo sureguota ne iškart, Bendrojo pagalbos centro vadovybė nesulaukė ir iš tyrimą atliekančių Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos pareigūnų. Su jais jie kalbėjosi antradienį.

„Jei akivaizdžiai reikia pagalbos ir žmogus jos prašo, pranešimas perduodamas policijai ir vyksta patrulis. Jei iškyla problemos, kad patrulis ilgai važiuoja, šito mūsų pareigūnai nereguliuoja, pajėgų valdymas yra policijos reikalas“, - darbo specifiką aiškino A.Čibirė.

Paklausta, ar šiuo atveju į įvykio vietą buvo nusiųsti tik policijos pareigūnai, ar ir greitoji pagalba, Organizacinio skyriaus vedėja atsakyti negalėjo. „Kviečiame visas tarnybas, kviečiame pagal poreikį, jei pasako, kad yra eismo įvykis, kad yra prispausti žmonės, sudaužytas automobilis, važiuoja ir gaisrinė, siunčiamas papildomas pranešimas visoms tarnyboms iškart“, - kalbėjo ji.

Į klausimą, iš kur žmonės žino, kad Bendrajam pagalbos centrui skambino ir pats E.Mejeris, ir jo kaimynai, A.Čibirė atšovė: „Sugedęs telefonas, vienas vienam pasakė, kitas - kitam, čia jau ne pirmas kartas“.

Su centro direktoriumi Artūru Kedavičiumi kol kas pakalbėti nepavyko. Jis aiškina, kad yra susirinkime ir į klausimus atsakyti negali.

Įrodymų netrūksta

Portalui pavyko susisiekti su žmogumi (jo vardas ir pavardė redakcijai žinoma) išplatinusiu šį laišką.

Jo teigimu, įrodymų, kad Bendrasis pagalbos centras nereagavo į pagalbos šauksmą yra pakankamai. Apie tai gali paliudyti ir E.Mejerio kaimynai, kuriems nepavyko susikalbėti su atsiliepusiu operatoriumi, be to, esą yra liudytojas, kuris savo ausimis girdėjo visų trijų skambučių įrašus.

„Žmogus grūmėsi, aiškino telefonu tam atsiliepusiam veikėjui, kad vyksta plėšimas, tačiau šis tik uždavinėjo jam kvailus klausimus. Po to užpuolikas išmušė iš jo rankų telefoną, buvo girdėti pjautinių ir grumtynių garsai, tačiau niekas pajėgų nekvietė. Po to skambino kaimynas, ir vėl niekas nevažiavo. Tik iš trečio karto pavyko iškviesti pagalbą, per tą laiką žmogus nukraujavo, o greitoji pagalba iš viso nežinia kada buvo iškviesta“, - portalui pasakojo vilnietis.

Jo teigimu, į Bendrąjį pagalbos centrą sukišta daugybė pinigų, o 112 kaip neveikė, taip neveikia. Yra buvę atvejų, kai skambinantieji iš Vilniaus, sujungiami su Vilniaus rajono ir Trakų rajono policijos komisariatais, kurie taip pat vietoje to, kad nukreiptų pagalbos ieškantį žmogų, kur reikia, pataria skambinti dar kartą.

„Kol neužmuša koks girtas policininkas vaikų krūvos, niekas nesusirūpina karu keliuose, kol pedofilo kas nors nenušauna, irgi nesusirūpina. Dabar nužudė žmogų ir tik dėl to, kad 112 nesureagavo ir laiku neatsiuntė pajėgų. Dovanokite, kiek mes taip galime gyventi? Aš piktinuosi grynai iš pilietiškos pozicijos. Kiekvienas iš mūsų turime ir vaikus, ir senelius, galų gale patys nesame apsaugoti nuo nelaimių. O kai kas nors įvyksta, kvieskis žmogau pagalbą nors ir šimtą metų. Gal geriau tada niekur neskambinkime, ginkluokimės šautuvais ir tada gal apsiginsime“, - piktinosi vyras.

Skambučių buvo daug

Pirmadienio vakaro įrašus perklausiusi A.Čibirė trečiadienį po pietų patvirtino, kad skambučių į Bendrąjį pagalbos centrą, dėl Skersinės sodų 9-ojoje gatvėje vykdomo nusikaltimo tikrai būta ne vieno.

Pirmasis skambutis užregistruotas 20.06 val. Įtariama, kad pareigūnams skambino pats E.Mejeris. „Galima įtarti, kad skambino nukentėjusysis, bet patvirtinti, kad tai tikrai jis, negaliu. Buvo pasakytas adresas ir, kad juos apiplėšė“, - kalbėjo A.Čibirė.

Anot jos, pranešimas apie šį skambutį nedelsiant buvo perduotas Vilniaus apskrities vyriausiajam policijos komisariatui, į įvykio vietą išvyko policijos ekipažas. „Visi kiti skambučiai buvo po to, kai policija jau vyko į įvykio vietą“, - aiškino Bendrojo pagalbos centro darbuotoja.

Po to skambučių telefonu 112 buvo, pasak A.Čibirės, labai daug, bet jie esą nelabai svarbūs - pavyzdžiui, skambino patruliai, norėdami pasitikslinti kaip privažiuoti prie to namo. „Visokių ten įrašų yra labai daug“, - sakė A.Čibirė.

Jos teigimu, skambino ir kaimynai, bet kadangi tai buvo jau po to, kai apie vykdomą nusikaltimą buvo pranešta policijai ir ši jau važiavo į įvykio vietą, todėl prie telefono dirbantys operatoriai tikslino įvykio aplinkybes ir skambinančiajam uždavė daugiau klausimų. „Kai skambinama po to, kai pagalba jau vyksta, kai procesas jau prasidėjęs, gali būti užduodami ir tikslinamieji klausimai“, - kalbėjo Bendrojo pagalbos centro specialistė.

Kas iškvietė greitąją pagalbą A.Čibirė sakė nežinanti. Jos nuomone, apie įvykį žinojo policijos pareigūnai ir, tai turėjo nuspręsti jie.

Direktorius nevaldė emocijų

"Jei galvojate, kad turiu apsidžiaugti, tai klystate", - vos paskambinus Bendrojo pagalbos centro  direktoriui Artūrui Kedavičiui, pratrūko jis. Direktoriaus teigimu, anoniminio laiško atspausdinimas yra tik gandų skleidimas, purvo pilimas ant tarnybos.

Bet net ir kelis kartus paklaustas, kodėl jo vadovaujama tarnyba nuolat skundžiasi gyventojai, A.Kedavičius nesugebėjo atsakyti ir toliau kaltino žurnalistus. "Nuolat skundžiamasi, ar nuolat kažkas rašo?... Mes negalime tiksliai žinoti, kas skambino... Iš pradžių purvais apipylė, po to bando servetėle nuvalyti...Kiekvieną skundą mes nagrinėjame atskirai, o jūs už akių apšmeižiate, jūs formuojate visuomenės nuomonę", - nepasitenkinimą žiniasklaida reiškė A.Kedavičius. 

Keistas pasitarimas

Tai, kad tą vakarą kilo problemų dėl Bendrojo pagalbos centro darbo, patvirtina ir tai, jog kitą dieną po žmogžudystės policija surengė skubų pasitarimą, į kurį pakvietė ir šio centro vadovus.

Kad toks susitikimas buvo portalui delfi.lt patvirtino laikinai einantis Vilniaus apskrities policijos viršininko pareigas Antonis Mikulskis. Tačiau, kodėl skubiai surengtame pasitarime policijai staigiai priereikė matyti ir jai nepavaldžios tarnybos vadovus, J.Mikulskis teigė negalįs atskleisti.

 

Pateikiame visą neredaguotą laišką:

"Užvakar Vilniuje nudurtas bendrovės „Omnistata“ vadovas Ernestas Mejeris. 

Norime pranešti keletą nepaviešintų, bet labai svarbių faktų. Užpuolikams surišus E.Mejerį ir bandant sutramdyti jo žmoną verslininkas išsilaisvino ir įbėgęs į savo namą užsidarė viename iš kambarių. Kambaryje E.Mejeris skambino į bendrąjį pagalbos centrą ir bandė išsikviesti pagalbą. Verslininkui aiškinant užpuolimo aplinkybes bendrojo pagalbos centro budėtojui, plėšikai išlaužė duris ir pradėjo badyti verslininką. Bendrojo pagalbos centro budėtojas girdėjo kaip verslininkas grūmėsi su plėšiku, bet nesiėmė jokių veiksmų (Šiuo metu bendrasis pagalbos centras yra įdiegęs vietos nustatymo sistemą, kuri leidžia nustatyti skambinusiojo vietą). Tuo metu kai verslininką žudė plėšikas, jo žmoną nubėgusi pas kaimyną puolė skambinti tam pačiam pagalbos centrui, bet atsiliepęs į skambutį budėtojas uždavęs daug klausimų ir nesulaukęs tik jam reikalingų atsakymų įsižeidė ir numetė ragelį. Išsikviesti pagalbą pavyko tik iš trečio karto.

Galime drąsiai teigti, kad dėl bendrojo pagalbos centro neveiksnumo specialiosios tarnybos (policija ir greitoji pagalba) laiku negavo informacijos apie įvykį ir laiku nenuvyko į įvykio vietą (greitoji pagalba yra vos už kilometro nuo įvykio vietos), ko pasekoje nužudytas žmogus, o nusikaltėliai laisvėje.

Gerbiamieji žurnalistai, kreipiamės į Jus, kaip i paskutinę viltį, prašydami paviešinti šias aplinkybes, bei faktus dėl Bendrojo pagalbos centro nusikalstamo neveiksnumo, kuris vyksta kiekvieną dieną. Nejaugi turi būti žudomi žmonės, kad būtų atsakingos tarnybos ir atsakingi asmenys (Vidaus reikalų ministerija ir ministras Raimundas Palaitis, Bendras pagalbos centras ir direktorius Artūras Kedavičius)  užsiimtų savo darbu, o ne 10 metų įdeginėtų ”naujoves“, kurios visame pasaulyje jau seniai yra įdiegtos ir sėkmingai veikia.

Bendras pagalbos centras yra įkurtas jau 1997-07-27. Nuo to laiko per kelis etapus šiam projektui įgyvendinti iš Lietuvos Respublikos biudžeto bei ES fondų buvo skirta dešimtys milijonų litų, tačiau šiandien galime konstatuoti, kad šis projektas ne tik neveikia, bet dar ir trukdo specialioms tarnyboms tinkamai atlikti savo darbą.

Visi šie faktai, kurie yra labai svarbūs ir greičiausiai prisidengiant bylos tyrimu bus nuslėpti visuomenės. Viską galėtų patvirtinti 112 padaryti garso įrašai, kurie, tikimės, dar neištrinti, slepiant nusikalstamą neveikimą. Prašome išsireikalauti iš bendrojo pagalbos centro garso įrašus ir juos paviešinti

 Pagarbiai

 Santariškių gyventojas"

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų