JAV elektrinių automobilių gamintojai labiausiai bijo, kad jie niekaip nepajėgs konkuruoti su tokiais kinų elektromobiliais kaip kompanijos BYD elektrinis automobilis, pavadintas „Seagull“. Kol kas jis parduodamas tik Kinijoje ir kai kuriose Lotynų Amerikos šalyse, kur pavadintas „Dolphin Mini“. Paprasčiausias jo variantas yra penkiavietis. Yra 30 kilovatvalandžių ličio baterija, kuri leidžia nuvažiuoti apie 300 kilometrų, bet svarbiausia – kaina.
„Kadangi jie yra taip stipriai integruoti, tai pagal jų darbo jėgos įkainius, jų procesus, verslo aplinką, turi didelių ekonominių pranašumų. Todėl jie gali pagaminti transporto priemonę, kurios kaina – tik 11 tūkst. dolerių“, – aiškino „Caresoft Global“ atstovas Terry'is Woychowskis.
Kol kas „Dolphin Mini“ nesertifikuotas nei Amerikoje, nei Europoje, bet panašių charakteristikų „Nissan Leaf“, „Volkswagen ID.3“, pigiausia trečio modelio „Tesla“ kainuoja nuo 35 iki 40 tūkst. dolerių, tai yra bent tris kartus brangiau.
D. Bideno administracija atvirai apkaltino komunistinę Kinijos vyriausybę nesąžiningai ir labai dosniai subsidijuojant savo elektromobilių pramonę ir jai skirtų baterijų gamybą.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Taigi kinų koncernams, kurie patys visa tai gaminasi, visai nereikia siekti pelno. Svarbiausia, parduoti kuo daugiau perteklinės produkcijos užsienio rinkose.
Todėl D. Bidenas paskelbė apie naujus drakoniškus tarifus kinų plienui ir aliuminiui, puslaidininkiams ir visam elektromobilių importui, kuris iki šiol buvo apmokestinamas 27,5 proc. tarifu.
„Toliau – 100 proc. tarifas Kinijoje pagamintoms elektrinėms mašinoms. Mes neleisime Kinijai užtvindyti mūsų rinkos, kad Amerikos automobilių gamintojams nebebūtų įmanoma sąžiningai konkuruoti. Žmonės, žiūrėkite, esu tvirtai apsisprendęs, kad ateityje elektrinės transporto priemonės bus gaminamos Amerikoje, jas gamins „United Workers“, taškas“, – kalbėjo D. Bidenas.
Amerikos darbininkai, ypač pramoninėse Mičigano ir Pensilvanijos valstijose, D. Bidenui labai rūpi, nes būtent jie gali nulemti prezidento rinkimų rezultatą.
Kita vertus, abejotina, kad naujas muitų karas, kuriame kinai jau pagrasino ginti savo interesus, tikrai atskirs Kinijos, Amerikos ir Europos elektromobilių rinkas.
Pavyzdžiui, ketvirtas pagal dydį pasaulyje amerikiečių ir europiečių automobilių koncernas „Stellantis“ ką tik paskelbė apie bendros įmonės įkūrimą su kinų elektromobilių bendrove „Leapmotor“. Jau šįmet jie planuoja pradėti pardavinėti savo elektromobilius T03 ir C10 devyniose Europos Sąjungos šalyse.
„Tikėtina, kad per ateinančius 20 ar 30 metų tokios Kinijos automobilių bendrovės kaip „Geely“, BYD ir „Chery“ ateis į Europą, kur Vokietijoje ir kitose šalyse steigs bendras įmones su Europos automobilių gamintojais, tokiais kaip „Stellantis“, „Volkswagen“, „Mercedes-Benz“ ir BMW“, – prognozavo „Yiche“ tyrimų instituto analitikas Zhou Lijun.
Naujausi komentarai