Avarijos, gausybė skundų pagaliau privertė vieną garsiausių pasaulyje automobilių gamintojų "Toyota" atkreipti dėmesį į savo gamybos klaidas. Tai bendrovei kainuos brangiai, rašo JAV dienraštis "The New York Times".
Tragiškas skambutis
Pagalbos centre 911 skambutis užfiksuotas 18.35 val. Pranešta, kad netoli San Diego greitkeliu lekia nevaldomas automobilis.
"Mes esame "Lexuse"... važiuojame į šiaurę 125-uoju ir akceleratorius užstrigo... – panikos apimtu balsu kalbėjo vairuotojas. – Mes pakliuvome į didelę bėdą... Stabdžiai neveikia... Mes tuoj atsitrenksim... Pala... pala... Melskimės, melskimės..."
Pokalbis baigėsi didelio smūgio garsu.
Bendrovės "Toyota" pagamintas "Lexus ES 350" atsitrenkė į šalia važiuojančią mašiną ir nusivertęs nuo kelio užsidegė. 2009-ųjų rugpjūčio 28 d. visi keturi automobilio "Lexus" salone buvę žmonės – Kalifornijos greitkelių patrulis Markas Sayloras, jo žmona, dukra ir žmonos brolis – žuvo.
2 tūkst. skundų
Tik ši tragedija privertė "Toyotą" imtis tyrimo, nors iki tol buvo gauta daugiau kaip 2 tūkst. skundų dėl akceleratoriaus pedalo veikimo. Tačiau tik praėjusią savaitę bendrovė nusprendė šį tą konkrečiai daryti – pranešta, kad bus atšaukta milijonai modelių, taip pat didelė dalis gamybos sustabdyta.
Iki šiol "Toyota" tikino, kad bėdų dėl greičio pedalo priežastis – automobilio grindų kilimėlis, ir patarė vairuotojams jų atsisakyti. Dar lapkritį gamintoja pareiškė, jog nėra jokių įrodymų, kad yra kita gedimų priežastis.
Vis dėlto kraupios avarijos netoli San Diego nepavyko užglaistyti kalbomis apie kilimėlius.
"Įraše užfiksuota keturių žmonių mirtis dėl nekontroliuojamo akceleratoriaus. Vairuotojas buvo patyręs greitkelių patrulis. Jei jis negalėjo suvaldyti automobilio, tai kas tada būtų galėjęs?" – dienraščiui "The New York Times" teigė Automobilių saugumo centro vadovas Clarence'as M.Ditlow.
Tačiau ir iki tol buvo tragiškų nutikimų, bet į juos nebuvo tinkamai atsižvelgta. 2007 m. taip pat Kalifornijoje žuvo moteris, kuri vairavo "Toyotą Camry".
"Yra tūkstančiai skundų", – teigė aukos vyrui atstovaujantis advokatas Donaldas H.Slavikas
2008-ųjų gruodį Teksase "Toyota Avalon" dėl nežinomų priežasčių nulėkė nuo kelio ir atsitrenkė į medį. Tuomet taip pat žuvo keturi žmonės.
"Nebuvo jokių ženklų, kad vairuotojas būtų bandęs stabdyti, – pasakojo avariją tyręs policijos pareigūnas Roderickas Page'as. – Atvirai pasakius, mano reakcija buvo: "Nieko sau."
Atsiprašymams jau per vėlu?
Ši "Toyotos" byla – tai istorija, kaip dar viena visame pasaulyje žinoma ir gerą vardą turėjusi bendrovė pamiršo savo esminius principus.
Iki šiol "Toyota" bandė vaizduoti bendrovę, kuri skiria didžiulį dėmesį smulkmenoms, ypač saugumo srityje. Tačiau dabar, kai jos vadovai priversti nuolat atsiprašinėti, aišku, kad viskas buvo truputį ne taip.
"Kiekviena diena – pamoka, – kalbėjo "Toyotos" Šiaurės Amerikoje vadovas Yoshimi Inaba – Tai buvo labai sunki pamoka."
Tačiau atsiprašymai jau nepadeda. Vis daugiau amerikiečių prisipažįsta, kad jiems baisu sėsti prie savo "Toyotos" vairo.
"Dirbu tik pusė mylios nuo biuro ir važiuoju ten kiekvieną dieną, – pasakojo Elaine Byrnes, "Toyotos Camry" savininkė iš Los Andželo. – Jei man reikėtų važiuoti toliau, labai smarkiai pagalvočiau."
Naujausi komentarai