"Ferrero" ėmėsi plačios reklamos kampanijos per televiziją, bandydama žmonėms įteigti, esą šokoladinis-riešutinis kremas "Nutella" be palmių aliejaus nebus toks skanus.
Italijos verslo leidiniai bematant paskaičiavo, kad palmių aliejaus – pigiausio rinkoje – pakeitimas kitomis sudėtinėmis dalimis gaminant vien tik kremą "Nutella" bendrovei "Ferrero" atsieitų nuo 8 mln. iki 22 mln. JAV dolerių per metus.
"Investire Oggi" rašo, kad kasmet "Ferrero" savo produkcijai įsigyja apie 185 tūkst. tonų palmių aliejaus, kurio vidutinė kaina rinkoje siekia 800 dolerių už toną (saulėgrąžų aliejaus – 845 JAV dolerių, rapsų aliejaus – 920 JAV dolerių).
Įvertinus valiutos konvertavimo išlaidas, "Ferrero" palmių aliejui per metus išleidžia daugiau kaip 140 mln. eurų.
Palmių aliejus sudaro apie 20 proc. "Nutella" kremo, kurio "Ferrero" per metus pagamina ir visame pasaulyje parduoda 250 tūkst. tonų, o tai reiškia, kad tam panaudojama apie 50 tūkst. tonų palmių aliejaus.
Europos maisto saugos agentūra pernai gegužę skelbtoje ataskaitoje aukštoje temperatūroje rafinuoto palmių aliejaus naudojimą maiste susiejo su vėžiniais susirgimais. Tokią pat išvadą kiek anksčiau padarė ir Pasaulio sveikatos organizacijos ekspertai.
Anot jų, palmių aliejus tampa kancerogeniškas tuomet, kai yra apdorojamas ne mažesnėje kaip 200 laipsnių pagal Celsijų temperatūroje. To reikia tam, kad šis aliejus netektų stipraus speficinio kvapo ir natūralios rausvos spalvos. Deja, šio proceso metu susiformuoja kancerogeniniai organiniai junginiai, tokie kaip glicerolis ir riebalų rūgščių esteriai. Virškinimo metu jie išskiria glicidolį, kuris gali būti piktybinių auglių priežastis.
Bendrovės "Ferrero" atstovai tikina, kad palmių aliejus rafinuojamas jam suteikiant specifinį skonį, vientisumą ir ilgesnį galiojimo laiką žemesnėje nei 200 laipsnių temperatūroje, kad būtų išvengta pavojingų sveikatai medžiagų susidarymo.
Naujausi komentarai