Pereiti į pagrindinį turinį

Frankfurte įsibėgėja protestai prieš Vokietijos automobilių pramonę

2019-09-14 13:14

Aplinkosaugos aktyvistai planuoja šį savaitgalį sutrikdyti Frankfurte vykstančią tarptautinę automobilių parodą, Vokietijos automobilių pramonei patiriant vis didesnį spaudimą pereiti prie ekologiškų technologijų ir atsisakyti vidaus degimo variklių.

Scanpix nuotr.

„Automobilių pramonė klastojo [dyzelinių automobilių] taršos duomenis ir prisideda prie klimato krizės stiprėjimo“, – pareiškė aktyvistų grupės „Campact“, vienos iš demonstracijos Frankfurto tarptautinės automobilių parodos bienalėje organizatorių, atstovas spaudai Geraldas Neubaueris (Džeraldas Noibaueris).

Policija prognozuoja, kad prie Frankfurto parodų centro pėsčiomis ar dviračiais susirinks tūkstančiai demonstrantų, tuo tarpu sekmadienį aktyvistai ketina sutrikdyti automobilių parodą blokuodami aplinkines gatves.

„Siekiame transporto rūšių revoliucijos“, – kalbėjo klimato veiksmų grupės „Sand in the Gearbox“ („Smėlis pavarų dėžėje“) atstovė spaudai.

Protestų ir pilietinio nepaklusnumo derinys, nukreiptas į Vokietijos automobilių pramonę, rodo, kad šis sektorius neteko „neliečiamųjų“ statuso, kurį kažkada turėjo kaip pagrindinis didžiausios Europos ekonomikos variklis.

Po 2015 metais kilusio „Volkswagen“ dyzelinių transporto priemonių išmetamųjų dujų duomenų klastojimo skandalo, šių automobilių populiarumas Vokietijoje išlieka žemas.

Iki rugsėjo 22 dienos truksianti tarptautinė paroda, kurioje bus demonstruojamos naujausios automobilių tendencijos, pabrėžia įtampą dėl automobilių pramonės Vokietijoje, kur aktyviai diskutuojama apie klimato kaitą.

„Klimato žudikai“

Vokietijoje jau pasigirdo raginimų uždrausti neekonomiškus visureigius miestų centruose, kai šį mėnesį Berlyne ant šaligatvio užvažiavęs toks visureigis pražudė keturis pėsčiuosius, įskaitant trejų metų vaiką.

„Tokiems tankų tipo automobiliams ne vieta miestuose“, – tviteryje rašė žaliųjų politikas ir Berlyno Mitės rajono, kur įvyko mirtina avarija, meras Stephanas von Dasselis (Štefanas Daselis).

„Jie yra klimato žudikai, net kai avarijos neįvyksta, o kiekviena vairavimo klaida sukelia pavojų nekaltų pėsčiųjų gyvybei“, – pridūrė meras.

Antradienį, kai Frankfurto automobilių parodos durys buvo atvertos žurnalistams, žaliųjų organizacijos „Greenpeace“ aktyvistai lauke pripūtė milžinišką juodą balioną, ant kurio buvo užrašas CO2.

Ketvirtadienį „Volkswagen“ ir BMW stenduose per Vokietijos kanclerės Angelos Merkel vizitą protestuotojai užlipo ant visureigių, laikydami ženklus su užrašu „Klimato žudikai“.

„Automobilių pramonė vis dar nesuvokia klimato krizės“, – naujienų agentūrai AFP teigė „Greenpeace“ aktyvistas Benjaminas Stephanas (Benjaminas Štefanas).

„Užuot garbinę degalus ryjančius visureigius, gamintojai turi padaryti galą šiems miestų tankams ir nustoti gaminti vidaus degimo variklius“, – pareiškė aktyvistas.

Gamintojai turi „atsisakyti benzino ir dyzelino, atsisakyti vidaus degimo variklių ir sumažinti automobilių skaičių“, – pridūrė „Campact“ atstovas G. Neubaueris.

Daugelio aplinkosaugininkų nuomone, Vokietijos miestuose lengvųjų automobilių turėtų visiškai nelikti.

Stiprėjantis spaudimas

„Frankfurto tarptautinė automobilių paroda yra simbolinė vieta, kurioje politikai susitinka su automobilių gamintojais, kad pasidžiaugtų pasenusia transporto rūšimi“, – teigė „Sand in the Gearbox“ atstovė spaudai, naudojanti pseudonimą Tina „Velo“ – prancūzų kalba tai reiškia „dviratį“.

„Turime atsisakyti automobilių, norime miestų be automobilių“, – pridūrė aktyvistė.

„Sand in the Gearbox“ atstovauja radikalesnei Vokietijos aplinkosaugos judėjimo frakcijai, pasirengusiai pasitelkti pilietinio nepaklusnumo akcijas, kad patrauktų dėmesį.

Tokie judėjimai kaip „Extinction Rebellion“, naudojantys nesmurtinį pasipriešinimą protestams dėl klimato pokyčių reikšti, plinta visoje Europoje.

Panašiai grupei „Ende Gelaende“ Vokietijoje birželį pavyko užimti ir laikinai nutraukti didelės rudųjų anglių kasyklos darbą bei sustiprinti kovos su automobiliais judėjimą.

„Automobilių pramonė patiria spaudimą – ji nebeturi visuomenės palaikymo, koks buvo prieš kelerius metus, nes ji nesiėmė pokyčių ir neturi ateities koncepcijų“, – pridūrė Tina Velo.

Vokietijos automobilių pramonė, ilgą laiką laikyta svarbiausiu didžiausios Europos ekonomikos sektoriumi, atsidūrė kryžkelėje, mėgindama prisitaikyti prie elektromobilių plėtros tendencijos.

Ketvirtadienį A. Merkel pareiškė, kad rems šį sektorių vykstant klimato apsaugos ir skaitmeninimo „revoliucijoms“, tačiau pridūrė, kad gamintojai turi kurti naujas technologijas ir susigrąžinti prarastą visuomenės pasitikėjimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų