Daidžiosai, laikomas svarbiausiu Japonijos imperatoriškųjų rūmų ritualu, yra imperatoriaus intronizacijos apeigų dalis. Jis bus atliktas trys savaitės po to, kai Naruhito paskelbė įžengęs į Chrizantemų sostą. Daidžiosai atliekamas tik kartą per vieno imperatoriaus valdymo laikotarpį.
Vėliau ketvirtadienį imperatorius atliks ritualinį apsiplovimą specialiai imperatoriškųjų rūmų teritorijoje pastatytame medinių pastatų komplekse „Daijokyu“, o tada apsirengs balto šilko drabužiais.
Pagrindinė ritualo dalis vyks naktį dviejose salėse. Imperatorius paaukos naujo derliaus ryžių deivei Amaterasu, iš kurios kildinama Japonijos imperatorių dinastija, taip pat kitoms dangaus ir žemės dievybėms.
Naruhito sukalbės maldų už taiką ir su deive „pasidalys“ maistu, įskaitant lašišą, jūrų moliuskus, zizifo vaisius, sorus ir sakę.
Imperatorienė Masako vilkėdama baltą daugiasluoksnį kimono pasakys savo maldas kitose „Daijokyu“ salėse.
Kiti karališkieji asmenys ir keli šimtai dalyvių, tarp jų – premjeras Shinzo Abe (Šindzas Abė), bus atskiruose paviljonuose. Šiose šventose apeigose nedalyvauja jokie užsieniečiai.
Imperatorius, įžengęs į pagrindinę salę, kitiems nebus matomas. Visų apeigų, kurios baigsis penktadienį prieš pat aušrą, metu imperatorių lydės tik viena freilina.
„Paprasta ceremonija“
Šios apeigos minimos istoriniuose dokumentuose nuo VII amžiaus, bet vienu metu daugiau kaip du amžius nebuvo atliekamos dėl pilietinio karo ir finansinių apribojimų. Jos buvo atnaujintos XVII amžiaus pabaigoje.
Daidžiosai, kuris atliekamas į sostą įžengus naujam imperatoriui, šį kartą turi atsieiti 2,7 mlrd. jenų (22,7 mln. eurų). Į sumą įtrauktas „Daijokyu“ pastatymas ir išmontavimas, vėliau rūmuose įvyksiantys banketai.
Kompleksas „Daijokyu“ yra pastatytas maždaug 2,7 tūkst. kv. m plote; jį sudaro maždaug 30 įvairaus dydžio paviljonų apeigų dalyviams ir žiūrovams.
„Iš pradžių tai būdavo paprasta ceremonija, atliekama panaudojant natūralias medžiagas, bet brangu ją atkartoti dabartiniais laikais“, – sakė Tokijo universiteto Istoriografijos instituto profesorė Keiko Hongo.
Pastatai yra tradicinės, paprastos architektūros. Grindys išklotos šiaudų dembliais, kolonos padarytos iš nenužievintų rąstų.
Daidžiosai oficialiai nėra valstybinis įvykis, bet sulaukė kritikos dėl savo itin religinio pobūdžio ir kainos.
Ritualo metu naudojami ryžiai anksčiau šiais metais buvo pasodinti rūmininkų per senovines apeigas parinktose vietose. Tų apeigų metu naudoti retų žaliųjų vėžlių šarvai.
Dvi plonos plokštelės, pagamintos iš vėžlių šarvų, buvo kaitinamos virš liepsnos, kol atsirado įtrūkimų, kurie ir „liepė“ pareigūnams auginti šiuos ryžius dviejose vietose: senovinėje sostinėje Kiote ir Točigio regione į šiaurę nuo Tokijo.
Derliaus nuėmimą rugsėjo mėnesį taip pat lydėjo ritualai. Diena anksčiau buvo atliktos specialios apeigos visiems dalyviams „apvalyti“.
Pačią derliaus nuėmimo dieną imperatoriaus pasiuntiniai pasimeldė ir ryžius abiejuose laukuose suvalė tradicinius drabužius vilkėję ūkininkai.
Per Daidžiosai bus paaukoti tik rūpestingiausiai atrinkti ir iškulti ryžiai.
Naujausi komentarai